پيروزی کارگران نیشکر هفت تپه گامی به پیش!؟

لحظاتی هستند که دوران سازند!
اتفاقات نیشکر هفت تپه و مبارزه کارگران علیه خصوصی سازی یکی از اتفاقات جنبش کارگری در چند سال اخیر است. حال در نتیجه پایداری و مبارزه کارگران اسد بیگی  خلع شد. اما دو روز بعد از این اتفاق اسدبیگی و اطرافیانش   شروع کرده اند به خالی کردن انبار های شرکت و نیز دادستانی خوزستان هنوز این خلع ید را تایید نکرده و در این رابطه باتوجه به اینکه میدیای خود رژیم و روز نامه ها و نمایندگان مجلس خلع ید اسد بیگی را تایید کرده اند ولی جنگ منطقه ای تازه ای علیه کارگران نیشکر هفت تپه  شروع شده و دادستانی خوزستان چوب لای چرخ میگذارد، اعلام کرده است که بما دستوری از قوه قضائیه  نرسیده.
در همین اثنا گویا ترانه (این پیروزی خجسته باد) محمد گلریز را در اعتراضات و جشنهای کارگران هفت تپه دوباره پخش کرده اند ، که در آن این پیروزی را به سپاه و ارتش تبریک گفته . آری ، کارگران هفت تپه جان فشانی کردند و و در مبارزه خود یک قدم جلو آمدند. رژیم و عواملش از طریق دادستانی منطقه میخواهند آنرا لکه دار کنند.. حال اگر از زاویه ای دیگر به رژیم و اوضاعش نگاه کنیم چند فاکتور وجود دارد.
۱. نزدیک انتخابات است و رژیم و سازمان کار و بیمه ها اجتماعی میخواهند این مسله را بنفع خود حل کنند. در همان حال اجازه نمی‌دهند آب خوش از گلوی کارگران مبارز نیشکر هفت تپه پایین رود ، دادستانی خوزستان را به جانشان انداخته اند.
۲. رژیم با این کار میخواهد این پیروزی کارگران را متحد نکند، و در عین حال اعتراضات بازنشستگان، معلمان و دیگر اعتراضات موجود در جامعه را دچار سردرگمی کنند.  و مبارزین در جامعه را در مقابل مردم قرار دهد تا تنور انتخابات را داغ کند و خاک به چشم جامعه بپاشند.
۳. کارگران و مبارزین همیشه باید هوشیار باشند. دقیقا وقت پیروزی باید بیشتر محطات و هوشیار باشیم چون یکی از حیله های رژیم سرمایه داری ایجاد تفرقه در صف مبارزین درجامعه است. در همان حال کانون های اعتراض را از هم بپاشند و یا دچار یاس شان کنند. بهمین خاطر جشن هفت تپه و اهتزاز پرچم رژیم اسلامی و خواندن ترانه آقای محمد گلریز نشان از یک توطئه بزرگ علیه کارگران است .
۴. اتفافی که افتاده و اسد بیگی و دارو دسته اش خلع ید شده اند، دستاورد کارگران است اما، این دفعه خود دولت فاشیست اسلامی ارباب شان میشود. باید منتظر بود، آیا فعالین کارگری آنقدر متحد، متشکل  و آگاهی طبقاتی دارند که برای رهایی از سرمایه داری و رفع استثمار مبارزه را ادامه دهند یا فقط میخواستند ارباب شان تغییر کنند؟؟!!!
آری لحظاتی هستند که دوران سازند!!!!
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate