نگاهی به فضای انتخابات پارلمانی در سوئد!

نگاهی به فضای انتخابات پارلمانی در سوئد!
در مورد یک آفیش انتخاباتی
اسماعیل مولودی ۲۳ اوت ۲۰۲۲
این روز ها تبلیغات احزاب پارلمانی در سوئد بازار گرمی دارد. بحثها بشدت پولاریزه و تند شده است. در همه جا تصاویر و پلاکاردهای انتخاباتی احزاب به چشم میخورد. احزاب راست و گاها فاشیست پیروزی خودرا در حمله به قشرهای پایین جامعه می‌بینند. چون دیواری از آنها کوتاه تر نیست. به این عکس نگاه کنید. این آقای سگ بدست (یکی از آفیش های انتخاباتی حزب مدرات) رهبر حزب راست مدرات است که تلاش میکند با سگش جامعه را سرجای خودش بگذارد. همه می‌دانیم این سگ در دست رهبر حزب راست مدرات یعنی چی!!؟؟. یعنی دم و دستگاه سرکوب را باید حدادی کرد و به جان مردم عادی جامعه انداخت.
حالا باید دید چه کسانی مسول نا امنی در جامعه هستند، و از آب گل‌آلود ماهی میگیرند. قطعا طبقه سرمایه دارد با نا امن کردن جامعه بیشترین نفع را می‌برد. اصلا جامعه سرمایه داری با امنیت در بین مردم و آسایش در جامعه مخالف است. زیرا سود دهی سرمایه اش فقط با ایجاد اختلاف و مردم را بجان هم انداختن بدست می آید. ابزار این نا امنی پایمال کرد حقوق شهروندی انسانهاست(حقوق شهروندی ، یعنی امنیت شغلی، امنیت اجتماعی، امنیت بهداشت و تندرستی و وجود دم و دستگاه درست و توانا آموزش و فرهنگ)
در این جامعه اکثریت مردم بیکار کسانی هستند که تازه به این جامعه آمده اند. یا کسانی هستند که از نظر جسمی یا روحی مشکل دارند.
این جنابان این روز ها خیلی در مورد آموزش زبان حرف می‌زنند. ولی دم و دستگاه آموزشی جوابگوی نیاز جامعه نیست زیرا یک عده سود جو با سرمایه گذاری در این بخش بیشتر به نفع مالی فکر میکنند تا آموزش زبان. تقلب و نبودن کادر درست آموزشی در این سال‌ها زبان زد خود جنابان مسولین احزاب است. در صورتی که همان هایی که در پارلمان نشسته اند دارو دسته های همین احزاب اند که در طول بیست سال اخیر بطور مرتب از همگی امکانات اجتماعی رفاهی و بهداشتی کاسته شده و هر روز بخشی از آنرا از جامعه و مردمانش میگیرند. این سیاست از دهه نود شروع شده و هنوز ادامه دارد. تازه به اینها بسنده نکرده اند کار سیاه (یعنی کار بی تامین و ارزان) بشدت رواج پیدا کرده بصورتی که در سال کذشته عیان شد که اکثر کارگران ساختمانی در پروژه های بزرگ کارگران ارزان و بی تامین هستند که گروهی در آلونکهای صاحب کار در محل زندگی میکنند..
Kalla Fakta avslöjar: Fem av åtta partier försökte kringgå lagen!
Socialdemokraterna
Kristdemokraterna
Moderaterna
Sverigedemokraterna
Liberalerna
کالا فکتا . پنجشنبه ۱۷ اوت ۲۰۲۲(بر نامه تلویزیونی کانال ۴ )
نشان داد که چگونه سیاستمداران از چندین حزب در گفتگو با کمک کنندگان آماده هستند تا الزامات قانون برای شفافیت و شفافیت را دور بزنند تا پول مخفی دریافت کنند.
در بررسی کالا فکتا، پنج حزب از هشت حزب سعی در دور زدن هدف قانون به منظور تأمین کمک های مخفیانه دارند.
بله حالا جناب سخنگوی حزب راست مدرات میخواهد نظم بوجود آورد با سگش. کسی نیست بپرسد لطفا عیان کنید که کمکهای کلانی که به احزاب شما میشود از کجا می آید.
Kan vara en bild av 1 person, hund och text där det står ”Nu far vi ordning pả Sverige M”
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate