بدون فرهنگ و اخلاق آزادیخواهانه انقلاب و برابری طلبی ممکن نیست!

در حاشیه مراسم چله برای مهسا امینی که بدست فاشیسم اسلامی بقتل رسید
در هر دوره ای از تاریخ جامعه انسانی آنچه نماد فرهنگ و اخلاق آن دوره است خودرا در رفتار و منش و نماد ظاهری آدمها نشان میدهد. این روزها عده ای کهنه پرست و نان به نرخ روز خور راه افتاده اند و گویا مراسم چهلمین روز قتل مهسا امینی را برگزار کنند. در همان حال جریانهای ارتجاعی سلطنت طلب و مجاهدین کهنه پرست مسلمان این سنت را باد میزنند و تلاش میکنند جلو رشد اجتماعی و فرهنگی مترقی در جامعه را بگیرند. در همان حال عده ای نا آگاهانه و بدون دقت دنباله رو این سنت شده اند و این بیانیه های ارتجاعی را در فضای مجازی پخش میکنند.
همه میدانیم که مراسم چهله گذاری یکی از نماد اخلاقی و سنتهای کثیف فاشیسم اسلامی است که برای امامام ابله شان برگزار میکنند. این سنت متاسفانه در جریان قیام ۱۳۵۷ هم به ترندی تبدیل شد و فاشیسم اسلامی بدین وسیله توانست بر موج احساسات کور و ناآگاهانه جامعه سوار شود. بالاخره توانست فرهنگ آزادیخواهانه و انقلابی را در جریان جنبش انقلابی ۵۷ به عقب براند.
ما اکنون با یک شرایط انقلابی در ایران مواجه هستیم، جوانان، کارگران مبارز دانشجویان ومردان وزنان آزادیخواه و برابری طلب برای یک دنیای برابر و آزاد مبارزه میکنند. در یک کلام مبارزه ما برای بگور سپردن فاشیسم اسلامی سرمایه در ایران است. بنابراین باید با تمام قوا علیه تمامی سیستم فاسد اسلامی سرمایه مبارزه کنیم و برای همین لازم است فرهنگ و اخلاق آزادیخواهانه و برابری طلبانه را اشاعه دهیم. باید حکومت فاسد اسلامی سرمایه را با تمام اعوان و انصارش، سنت و اخلاق فاسد ش را بگور بسپاریم.
امروز ما امر مهمی را در پیش روی خود داریم، بگور سپردن فاشیسم اسلامی حاکم و در همان حال جا انداختن اخلاق و فرهنگ مدرن و آزادیخواهانه، اشاعه سنت و فرهنگ و اخلاق برابری انسان صرفنظر از جنسیت، ملیت، رنگ پوست و زبان را ب‍کرسی بنشانیم.
آری بدون فرهنگ، رفتار و اخلاق و سنت مدرن و انقلابی نمیتوان انقلاب اجتماعی – طبقاتی را به سر منزل خود رساند. بنابراین برگزار کردن چهله یا مراسم چهلمین روز جانباختگان مبارزه ما سنتی پوسیده و عقب مانده است.
بجای آن باید اتحاد و همبستگی طبقاتی خودرا قوی و متشکل کنیم، برابری طلبی و آزاد اندیشی را گسترش دهیم تا بتوانیم فرهنگ و اخلاق انقلابی را رواج دهیم.
زنده باد اقلاب
زنده باد فرهنگ و اخلاق انقلاب
مرگ بر فاسیسم اسلامی سرمایه با تمام اعوان و انصار و سنتهایش
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate