اخباروگزارش های کارگری ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

اخباروگزارش های کارگری ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

– ما معلمان و کارکنان بازنشسته تامین اجتماعی صدای مریم زلکی خواهیم بود تا از زندان ازاد شود چون او صدای ما بود

– گزارش تجمع کانون صنفی معلمان مازندران ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

– تجمع کشوری فرهنگیان استان  مرکزی_اراک پنج شنبه ١٣ اردیبهشت

– گزارش تجمع فرهنگیان در بوشهر

– تجمع اعتراضی کشاورزان استان قزوین نسبت به کاهش حقآبه از سد طالقان

– ادامه اعتراضات تهران نسبت به حصارکشی ،قطع درختان و ساخت و ساز در پارک لاله

– گزارشی درباره اعتصاب جمعی از طلا فروشان اصفهان،تبریز،تهران وشیراز

– خودکشی یک دانشجو در کوی دانشگاه

– جان باختن یک کارگر در پروژه سیلوی جدید غلات بندرامام بر اثر سقوط از ارتفاع

– جان باختن یک کارگرجوان در کرمانشاه براثرسقوط از ارتفاع

*******

*ما معلمان و کارکنان بازنشسته تامین اجتماعی صدای مریم زلکی خواهیم بود تا از زندان ازاد شود چون او صدای ما بود

میخواهم از زنی بگویم‌که ما معلمان خوزستان در کلاس شکوه او متولد شدیم شیر بانویی که قهرمانی اش فقط در پیست های دو و میدانی نبود این بار پا به پای معلمان بازنشسته و چه بسا پیشگام تر کلاس درسش را در خیابان برگزار کرد نه برای حقوقش بود و نه شغلش او فقط یک مادر بود که برای حمایت از معلمان فرزندانش لباس رزم پوشید و به تجمعات صنفی و سه شنبه های اعتراضی پیوست مریم فقط به این امر بسنده نکرد یکشنبه های اعتراضی  هر هفته بازنشستگان تامین اجتماعی کنار پدرش ندای حق طلبی میداد 

این در حالی بود که همکارانمان در خواب خوش زمستانی به سر می بردند و منتظر فداییان جدید بودند تا بلکه از صدقه ی سر این فعالین به حقوقشان افزوده شود،نمی دانم چگونه تاب می آورد این دوری از فرزندان را ،ا شک ها و بغض های فرو خورده ی دو فرزندش را چگونه به تصویر بکشم و چطور تفسیر کنم دوری مادر از فرزندان ۴روز ندیدن مادر و فرزندان به جرم مطالبه گری ،حق طلبی،آزادی بیان 

ما معلمان و کارکنان بازنشسته تامین اجتماعی صدای مریم زلکی خواهیم بود تا از زندان ازاد شود چون او صدای ما بود.

*گزارش تجمع کانون صنفی معلمان مازندران ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

حکومت با معلمین که تولید اندیشه می‌کنند و پیگیر حقوق خود می‌باشند چه می‌کند؟ چرا از چند معلم قلم بدست هراس دارد؟ 

ما فریاد ترس حکومت را هر روز و در هر مناسبت بلندتر می‌شنویم. زیرا پیام صلح ما به بی‌دینی تعبیر می‌شود. حکومت حتی هفته معلم را فرصتی نمیداند که این قشر ، از حقوق مغفول مانده‌‌شان  دفاع کنند، با دستگیری و تهدید فعالان صنفی قبل از روزهای  تجمع و احضار انان به حراست‌ها، پلیس امنیت و معاون دادستان و وزارت اطلاعات و همینطور دستگیری قبل از تجمع کنشگران، حلقه محاصره را تنگ‌تر کرده است. در استانه سیزده اردبیهشت چهار فعال صنفی به ترتیب به حراست استان، پلیس امنیت و اداره اطلاعات احضار شدند که قرار شد دو تن دیگر روز یکشنبه در دفتر معاون دادستان حاضر شوند. 

معلمان کنشگر روز گذشته در خیابان فرهنگ ساری نرسیده به مقابل اداره کل آموزش و پروش استان مازندران، قبل از جمع شدن، بلافاصله دستگیر و با طرز نابهنجاری هتک حرمت شده و در خودروی اداره اطلاعات مورد بازجویی قرار گرفته ساعاتی بعد آزاد شدند. 

جمعی دیگر بخاطر مراقبت شدید امنیتی و حضور لباس شخصی‌ها حتی فرصت نیافتند عکس یادگاری بگیرند و متفرق شدند. 

جمع اندکی از همکاران در شهر بابل نیز مقابل اداره‌ی آموزش و پرورش گرد هم آمدند و مسئول حراست صحبتهای مطابق قانون اساسی را از معلمان شنید، اما چون همیشه فقط شنونده بود و اظهار میداشت که وظیفه دارد به مقامات بالاتر ارجاع دهد !!!.

حاکمان به خیال خود توانسته‌اند ما را وادار به سکوت کنند اما جریان حق‌طلبی جاریست و ما باز با همان اندک ظرفیت قانونی خود، حقمان را فریاد میزنیم.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*تجمع کشوری فرهنگیان استان  مرکزی_اراک پنج شنبه ١٣ اردیبهشت

*گزارش تجمع فرهنگیان در بوشهر

معلمی جرم است 

گل دادن جرم

امروز ۱۳ اردیبهشت، به مناسبت روز معلم و به دعوت شورای هماهنگی معلمان وکانون صنفی معلمان استان بوشهر، تعدادی از فرهنگیان  استان بوشهر درب اداره کل آموزش و پرورش تجمعی آرام و مسالمت‌آمیز در مسیر دادخواهی و احقاق حقوق خود داشتند که با برخورد شدید نیروهای امنیتی مواجه شدند.

در بوشهر ماموران نیروی انتظامی از کلانتری ۱۱ به فرماندهی سید عباس موسوی با توهین  و تهدید همکاران مانع از شکل گیری تجمع شدند. گوشی یکی از همکاران را گرفته و دکتر رضا امانی‌فر با توهین و تندی و ضرب و شتم ربوده شد و بعد از ساعاتی بازداشت، ایشان آزاد شدند. 

یکی از همکاران به پاس مقام معلم به همکاران گل هدیه داد و این گل دادن نیز از دیدگاه امنیتی‌ها و گفتمانشان یک مساله شد!!!!! 

قانون گم‌شده‌ای بزرگ در حاکمیت جمهوری اسلامی است.

کانون صنفی معلمان استان بوشهر در مسیر مطالبه حقوق دانش اموزان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته از مسیر قانونی به فعالیت خود ادامه خواهد داد و از همکاران دعوت می نماید جهت پیگیری مطالبان خود از مسیر قانونی به کانون بپیوندند.

*تجمع اعتراضی کشاورزان استان قزوین نسبت به کاهش حقآبه از سد طالقان

روزجمعه ۱۴ اردیبهشت، کشاورزان استان قزوین برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به کاهش حقآبه از سد طالقان دست به تجمع مقابل مصلی نماز این کلانشهر زدند.

*ادامه اعتراضات تهران نسبت به حصارکشی ،قطع درختان و ساخت و ساز در پارک لاله

روزجمعه ۱۴ اردیبهشت،جمعی از اهالی تهران برای اعتراض به حصارکشی ،قطع درختان و ساخت و ساز در پارک لاله دراین فضای سبز عمومی تجمع کردند.

برپایه گزارش رسانه ای شده، تیم زاکانی قصد دارد عملیات عمرانی و تخریب فضای سبز را که منجر به قطع چندین درخت خواهد شد، در پارک لاله آغاز کند. یک ماه است که در پارک لاله تهران، در جنب غربی ایستگاه آتش‌نشانی و روبه‌روی خیابان پورسینا، حصارهایی نصب شده است. در دو سه روز اخیر هم کانکس‌هایی در محل مستقر شده و همه‌چیز مهیای آغاز عملیات درخت‌کشی در پارک لاله است. این وضعیت باعث شد که امروز جمعی از شهروندان در این محل جمع شوند و به زاکانی اعتراض کنند.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی جمعی از اهالی محله کشاورز تهران نسبت به حصارکشی ،قطع درختان و ساخت و ساز در پارک لاله

برپایه فیلم وتصاویر منتشره دررسانه ها وشبکه های اجتماعی،روزپنج شنبه ۱۳ اردیبهشت، جمعی از اهالی محله کشاورز تهران برای اعتراض به حصارکشی ،قطع درختان و ساخت و ساز در پارک لاله دست به تجمع در این پارک زدند.

بنا بهمین گزارشات،محوطه حصارکشی بیش از ۳ هزار مترمربع است و جنب غربی ایستگاه آتش نشانی(روبروی خیابان پورسینا) قرار دارد.

*گزارشی درباره اعتصاب جمعی از طلا فروشان اصفهان،تبریز،تهران وشیراز

سامانه جامع تجارت، روز سه‌شنبه و چهارشنبه، بازار طلای تهران را هم تعطیل کرد. روز دوشنبه طلافروشان بازارهای شیراز، اصفهان و تبریز هم در اعتراض به مالیات‌ستانی‌ها تعطیل کرده بودند و سه‌شنبه، بازار طلافروشان تهران به آنان پیوستند.

فعالان حوزه، سال گذشته نیز در اعتراض به اجرا شدن طرح تجارت، کرکره‌های مغازه‌های خود را پایین کشیده بودند و اجرای این طرح به تعویق افتاد اما با گذشت سه ماه مجبور به اجرای آن شده‌اند. به همین دلیل و در اعتراض به طرح سامانه تجارت، دوباره بازار را تعطیل کردند.

مشاهده‌های میدانی از بازار بزرگ طلای تهران طی دو روز گذشته هم حاکی از تعطیل شدن راسته طلافروشان دارد. سامانه تجارت و قانون جدید مالیاتی وضع‌شده بر معاملات طلا و همچنین الزام صدور صورت‌حساب الکترونیکی، از جمله عواملی هستند که منجر به اعتصاب فعالان این حوزه در شهرهای اصفهان و تبریز از دوشنبه و تهران از سه‌شنبه شده است.

اگرچه برخی از طلافروش‌ها در سطح شهر همچنان معامله می‌کنند اما طلا در کف قیمتی خود است و فروشندگان طلا در بازارهای سنتی، همه از معامله اجتناب دارند. گفت‌وگو با تعدادی از کسبه نشان می‌دهد اعتصاب بیشتر برای معاملات خرد بوده و فعالیت درون‌گروهی بین طلا‌فروشان ادامه دارد. به هر حال، بازار طلای تهران از صبح روز سه‌شنبه کاملاً تعطیل بود ولی همچنان تردد درون بازار برای مردم بدون مانع بود.

عصر همان روز، خریداران دیگر حتی اجازه نداشتند داخل بازار شوند و از بیرون متوجه می‌شدند که فعلاً باید قید خرید و فروش طلا را بزنند. خیابان ۱۵ خرداد، جنب سبزه‌میدان، راسته طلافروشان بازار طلا و جواهر ایران است‌. خبر اعتراض‌شان از صبح آمده؛ حوالی ساعت ۲ ظهر روز سه‌شنبه، راسته طلافروشان خالی از کسبه و مشتریان است.

*خودکشی یک دانشجو در کوی دانشگاه

پنج شنبه شب(۱۳ اردیبهشت)سعید موسی‌نژاد دانشجوی ورودی ١۴٠٢ کارشناسی ارشد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در کوی دانشگاه به زندگی خود پایان داد.

او حرف‌های آخر خود و دلایل این پایان را در یک پست اینستاگرامی ساعتی قبل از خودکشی منتشر کرد.

*جان باختن یک کارگر در پروژه سیلوی جدید غلات بندرامام بر اثر سقوط از ارتفاع

روزسه شنبه ۱۱ اردیبهشت، یک کارگر در پروژه سیلوی جدید غلات بندرامام بر اثر سقوط از ارتفاع جان خودرا ازدست داد.

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۱۴ شهریور،تا کنون مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان جزئیات این حادثه را اطلاع‌رسانی نکرده‌اند.

*جان باختن یک کارگرجوان در کرمانشاه براثرسقوط از ارتفاع

روز جمعه ۱۴ اردیبهشت،یک کارگر جوان حین کارنصب آسانسور در یک ساختمان نیمه کاره در کرمانشاه  براثر سقوط از بالای ساختمان به همکف جان باخت.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate