اخباروگزارش های کارگری یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

اخباروگزارش های کارگری یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

– تجمع اعتراضی سرایداران و نیروهای خدماتی آموزش و پرورش کشورنسبت به سطح نازل حقوق مقابل وزارتخانه با شعارهای«خدمتگزاربیداراست ازظلم وجور بیزاراست»،«معیشتم به سختیه چاره کار ما چیه»و….

– تجمع اعتراضی کارگران اخراجی کارخانه پارس طبیعت سلولز مقابل اداره کار شوش با شعار«کارگردادبزن حق تو فریاد بزن»

– تجمع اعتراضی کارگران شهرداری یاسوج نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق

تهدید کارگران حق طلب به اخراج از کار

– پوستربه مناسبت پنجاه و ششمین سالروز تاسیس کانون نویسندگان ایران

– میثاق تشکل‌ها به مناسبت اول ماه مه (۱۲ اردیبهشت) ۱۴۰۳

زن، زندگی، آزادی 

– اعتصاب وتجمع جمعی از وانت داران کشور برای افزایش نرخ کرایه باردر شهرهای شریف آباد پاکدشت،تبریز،تهران،شیراز،گرگان و…..

– ادامه اعتراضات متقاضیان پژو پارس با تجمع مقابل سازمان تعزیرات در تهران

– جلوگیری از ورود جمعی از دانشجویان دختر دانشگاه پلی تکنیک توسط حراست بدلیل پوشش اختیاری

– جان نجات انورحمیدی، معلم بازنشسته ۶۸ ساله محبوس در زندان سپیدار اهواز، در خطر است

– محکومیت سوما پورمحمدی، مدرس زبان کوردی در سنندج، به ۱۱ سال حبس و تبعید 

– سرکوب معلمان ادامه دارد

محمد صادقی، معلم بازنشسته و فعال صنفی معلمان جهت امروز شنبه یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ ،جهت اجرای حکم یک سال حبس تعزیری به زندان اراک منتقل گردید.

– عزیز قاسم زاده خواننده و معلم زندانی دقایقی پیش، اول اردیبهشت ۱۴۰۳ برای ۱۰ روز به مرخصی درمانی اعزام شد.

– جان باختن یک کارگرجوان در شهرک صنعتی اهربراثر برق گرفتگی

– جان باختن یک کارگر مقنی جوان درتهران براثر سقوط در چاه

– جان باختن یک کارگر جوان در مشهد زیر تلی از آوار

*******

*تجمع اعتراضی سرایداران و نیروهای خدماتی آموزش و پرورش کشورنسبت به سطح نازل حقوق مقابل وزارتخانه با شعارهای«خدمتگزاربیداراست ازظلم وجور بیزاراست»،«معیشتم به سختیه چاره کار ما چیه»و….

روز شنبه یکم اردیبهشت ماه،سرایداران و نیروهای خدماتی آموزش و پرورش برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به سطح نازل حقوق خودرا به تهران رساندند و دست به تجمع مقابل وزارتخانه با شعارهای«خدمتگزاربیداراست ازظلم وجور بیزاراست»،«معیشتم به سختیه چاره کار ما چیه»و….زدند.

*تجمع اعتراضی کارگران اخراجی کارخانه پارس طبیعت سلولز مقابل اداره کار شوش با شعار«کارگردادبزن حق تو فریاد بزن»

روز شنبه یکم اردیبهشت، کارگران اخراجی کارخانه پارس طبیعت سلولز مقابل اداره کار شوش زیر مجموعه شرکت کاغذ پارس مقابل اداره کارشهرستان شوش تجمع کردند و با سردادن شعار«کارگردادبزن حق تو فریاد بزن»خواهان بازگشت بکارشدند.

براساس گزارش های رسانه ای شده،ازروز شنبه یکم اردیبهشت ۱۰۰کارگر کارخانه پارس طبیعت سلولزاز کار اخراج شدند.

کارگران تجمع کننده به خبرنگاررسانه ای گفتند: روز گذشته نامه اتمام کار ۱۰۰ کارگر این شرکت صادر شد؛ موضوعی که از روزهای گذشته به اداره کار اطلاع داده بودیم.

آنها افزودند: حقوق اسفند سال گذشته و فروردین کارگران به همراه بیمه بهمن‌ماه سال گذشته و فروردین سال جاری نیز پرداخت نشده است.

آنهادامه دادند: شرکت در حال تولید بوده و حتی صادرات دارد و تعدیل ۱۰۰نفر کارگر در این شرایط منطقی نیست.

یادآوری:دومین روز اعتصاب وتجمع کارگران کارخانه پارس طبیعت سلولزدراعتراض به سطح پایین حقوق و عدم پرداخت بموقعش

روز یکشنبه ۱۹ فروردین برای دومین روز متوالی،کارگران کارخانه پارس طبیعت سلولززیر مجموعه شرکت کاغذ پارس برای اعتراض به سطح پایین حقوق از جمله عدم اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل و عدم پرداخت بموقع حقوق به اعتصابشان ادامه دادند و دراین واحد تولید کننده انواع ظروف یکبار مصرف سلولزی واقع در شهرستان شوش تجمع کردند.

یکی از کارگران معترض به خبرنگاریک رسانه محلی گفت: مدیران شرکت بعضی از امتیازاتی که به کارگران کاغذ پارس می دهند به ما نمی دهند و یا اگر می دهند متداوم نیست و گاها اتفاق می افتد.

وی افزود: این در حالی است که مدیران این کارخانه گاها پرداخت حقوق و مزایای ما را با منت پرداخت میکنند در حالی که این اینجا به یک گروه معروف است و همه زیر مجموعه کاغذپارس هستیم.

قابل یاد آوری است که در کارخانه پارس طبیعت سلولز۳۰۰ کارگر زن ومرد در ۳ شیفت کاری مشغول به کار هستند.

*تجمع اعتراضی کارگران شهرداری یاسوج نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق

تهدید کارگران حق طلب به اخراج از کار

روزشنبه یکم اردیبهشت، کارگران پاکبان شهرداری یاسوج برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق و تهدید به اخراج از کار دست به تجمع مقابل ساختمان شهرداری مرکز استان کهگیلویه و بویر احمد زدند.

یکی از کارگران حاضردرتجمع به خبرنگاررسانه ای گفت: پاکبانان شهرداری یاسوج از ۵ تا ۸ ماه حقوق نگرفته اند. در این وضعیت اقتصادی چطور زندگی خود را بگذرانیم؟

وی افزود: ما زن و بچه داریم و برای امور مختلف خود از جمله کرایه خانه نیازمند پرداخت به موقع حقوق هستیم.

یکی دیگر از این کارگران با بیان اینکه بیمه ما نیز مرتب پرداخت نمی شود، افزود: به همین دلیل ما با مشکلاتی زیادی مواجه هستیم و تجمع ما تنها برای مطالبه حقوق‌مان است.

وی درخاتمه گفت: مسئولان و متولیان از جمله اعضای شورا و شهردار خودشان همانطوری که نظافت، جمع آوری و جارو کردن سطح شهر را از ما می خواهند، ما هم حقوقمان را از آنها می خواهیم.

یکی دیگر از این کارگران گفت: بیمه ما به عنوان کارگران خدماتی شهرداری و پاکبان باید بصورت اختصاصی که سختی کار شامل ما شود واریز شود اما متاسفانه بجای بیمه مشاغل سخت و زیار آور، بیمه ما بصورت عادی است که از متولیان امر و دستگاه‌های نظارتی تقاضای بررسی این موضع را داریم.

*پوستربه مناسبت پنجاه و ششمین سالروز تاسیس کانون نویسندگان ایران

*میثاق تشکل‌ها به مناسبت اول ماه مه (۱۲ اردیبهشت) ۱۴۰۳

زن، زندگی، آزادی 

سال ۱۴۰۳، سال پیگیری سرسختانه و ایستادن بر میثاقی است که در فریاد زن، زندگی، آزادی در سال ۱۴۰۱ بسته شد. جامعه ایستاده است؛ بخش‌های مختلف کارگری با مطالباتشان دارند به میدان می‌آیند. بازنشستگان همچنان خیابان‌ها را به صحنه‌ی حضور اعتراضات درخشان خود تبدیل کرده‌اند و در برابر حکومت که با حمله به زنان می‌خواهد همه‌ی ما مردم را عقب براند، و در این روزها به بهانه‌ی جنگ با اسرائیل به حملاتش شدت داده، شاهد فضایی از اعتراض و مقاومت شجاعانه‌ی زنان هستیم. عهد ما این بوده است “ایستاده‌ایم تا پایان” و بر همین پیمان و میثاق می‌مانیم و مسیر رهایی از فقر، ستمگری‌ها و تبعیضات را دنبال خواهیم کرد.

ما “میثاق ۱۴۰۳” را با تمرکز بر تمام بندهای منشور خواسته‌های حداقلی بیست تشکل که در ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ انتشار یافت دنبال می‌کنیم و می‌خواهیم ضمن تجدید پیمان بار دیگر همگامی و همخوانی خود را در این اتحاد مبارزاتی نشان دهیم و از همه نهادها و تشکل‌های مردمی و از همه فعالین اجتماعی دعوت می‌کنیم که به این میثاق بپیوندند. 

در منشور زن، زندگی آزادی با اشاره به اعتراضات دگرگون‌کننده و تاریخ‌ساز مردمی سال ۱۴۰۱ اعلام کردیم که  “پرچم اعتراضات بنیادینی که امروز به‌دست کارگران‌، معلمان، زنان، دانشجویان، دانش آموزان، بازنشستگان، اقوام ستمدیده، دادخواهان، هنرمندان، کوئیرها و عموم مردم ایران در جای‌جای کشور از کردستان تا سیستان‌وبلوچستان برافراشته شده، اعتراضی است علیه ناامنی اقتصادی، تورم، بیکاری، اخراج نیروهای کار، فقر و فلاکت و ستم طبقاتی، علیه زن‌ستیزی و تبعیض جنسیتی، علیه ستم ملی و مذهبی و… شکل گرفته است. این اعتراضات ملهم از جنبش‌های بزرگ و مدرن اجتماعی و خیزش نسل شجاع و جسوری است که مصمم‌اند بر تاریخ عقب‌ماندگی و عقیم‌ماندن آرمان برپایی جامعه‌ای آزاد و عدالت‌محور با رفاه بنیادین در ایران، نقطه پایانی بگذارند.

میثاق ما قدرت از بیرون و از بالا را مردود می‌شمارد و هم‌اکنون نیز بر سرآغاز انقلابی اجتماعی و انسانی برای رهائی مردم از همه‌ی اشکال ستم و تبعیض و استثمار و استبداد و برپایی جامعه‌ای شاد تاکید داریم.

نابرابری در کشور هر دم افزون می‌شود؛ تبعیضات طبقاتی و جنسیتی و بی‌عدالتی‌های اجتماعی، علیه اکثریت عظیم مردم با شتاب فزاینده‌ای ادامه می‌یابند و تبلور آن را می‌توان در اعتراضات کارگران، معلمان، بازنشستگان، پرستاران و زنان مشاهده کرد. وجه اندوهبار و تلخ آن را در خودکشی‌ها، زن‌کشی‌ها، مرگ کارگران در حوادث کار، افزایش کودکان کار، بحران فزاینده‌ی محیط زیست، بهایی‌ستیزی، همجنس‌گرا ستیزی را به‌طور مداوم شاهد بود.

امروز زندگی کارگران و مزدبگیران و بی‌ثبات‌کاران دست‌‌وپنجه نرم کردن مداوم با فقر و تهیدستی است؛ بی‌بهره‌گی از امکانات درمان و آموزش و تحصیل و تفریح است.

برای معلولان، هیچ حقوق ثابت و هیچ‌گونه حمایتی وجود ندارد، درحالی‌که سزاوار مقرری ماهانه و امکانات لازم برای داشتن تجهیزات مورد نیازشان به‌شکل رایگان هستند.

زنان در تبعیض‌های روزمره در حالت جنگ دائم با مناسباتی به‌سرمی‌برند که زندگی‌شان را می‌فرساید، دگراندیشان و… در هول و هراسی دائمی و پایان‌ناپذیر زندگی می‌کنند.

این گروه‌های اجتماعی تنها در روابطی دموکراتیک و آزادانه می‌توانند خواسته‌‌های خود را بدون لکنت و با صدای بلند اعلام کنند.

بدین ترتیب در شش بند خواسته‌های فوری خود را برمی‌شماریم. این میثاق پلاتفرم اتحاد مبارزاتی ما مردم است. در همین راستا ما معلمان، کارگران، پرستاران، دانشجویان، بازنشستگان،  دادخواهان، زنان، اقوام تحت ستم، مدافعین محیط زیست، مدافعین حقوق کودکان، فعالین ال‌ج‌بی‌تی‌کیو+ها و فعالین عرصه‌های مختلف رهایی از بساط توحش و بردگی حاکم، بر مطالبات زیر تاکید می‌کنیم:

۱- ما بر ضد هرگونه تبعیض، ستم طبقاتی، فقر و علیه دستمزدهای بی‌شرمانه‌ی ۱۴۰۳ برای کارگران و همه‌ی حقوق و مزدبگیران و افزایش مالیات‌های کمرشکن که بر مردم تحمیل می‌شود، باید بساط پیمانکاران چپاولگر در همه جا جمع شود و به همه‌ی اشکال قراردادهای برده‌وار و موقت‌کاری پایان داده شود. ما بر بیمه‌های اجتماعی مردمی ازجمله بر در دسترس قرارداشتن خدمات درمانی رایگان برای همه مردم و تحصیل رایگان برای کودکان و تسهیلات لازم برای تامین مسکن برای کل جامعه تاکید می‌کنیم و علیه هر آنچه امنیت و زندگی انسانی را تهدید می‌کند، مبارزه می‌کنیم؛ درمان و بیمه‌های خصوصی را رد می‌کنیم و خدمات درمانی را برای همه رایگان و در دسترس‌ می‌خواهیم.

۲- آموزش خصوصی علیه منافع عموم مردم است ما تحصیل رایگان و غیر ایدئولوژیک و با استانداردهای بین‌المللی باید برای همه‌ی کودکان مهیا شود. تحمیل ازدواج به کودکان را جرم و جنایت می‌انگاریم و با کودک همسری مبارزه می‌کنیم.

۳- ممنوعیت و توقف کامل اعدام‌ها را پی می‌گیریم؛ اعدام قتل عمد حکومتی است. حکومت با تشدید سرکوب و افزایش اعدام‌ها می‌کوشد فعالان را منکوب کند و اعتراضات اجتماعی را به عقب براند. ما علیه صدور و اجرای هر نوع مجازات مرگ، اعدام و قصاص تحت هر عنوان مبارزه می‌کنیم و هرگونه شکنجه‌ روحی، جسمی و اعتراف‌گیری اجباری را ممنوع می‌دانیم.

۴- آزادی بی‌قید و شرط عقیده، بیان و اندیشه، مطبوعات، تحزب، تشکل‌های محلی و سراسری صنفی و مردمی، اجتماعات، اعتصاب، راهپیمایی، وجود شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های صوتی و تصویری، حق بی‌چون و چرای همه‌ی مردم است و باید به رسمیت شناخته شود. آزادی اندیشه، بیان، عقیده و مذهب حق همه است.

مذهب به هیچ‌وجه نباید در قوانین سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حقوقی کشور و زندگی خصوصی افراد دخالت داشته باشد.

۵- تمامی زندانیان سیاسی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند و  جرم‌انگاری فعالیت سیاسی و صنفی و مدنی متوقف شود و تمامی احکام و پرونده سازی‌های امنیتی علیه فعالین لغو باید گردد.

عاملین سرکوب اعتراضات مردمی باید محاکمه شوند و در برابر مردم پاسخگو باشند.   

۶- برابری کامل حقوق زنان با مردان در تمامی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی، فورا باید اعلام و به اجرا گذاشته شود. باید به حجاب اجباری و هر شکلی از آپارتاید و تبعیض جنسی و جنسیتی پایان داده شود و تمامی قوانین و سنت‌های تبعیض‌آمیز علیه تعلقات و گرایشات جنسی و جنسیتی ملغا شود. حقوق افراد رنگین کمانی (کوئیرها) باید به رسمیت شناخته شود.

در پایان سیاست‌های جنگ‌طلبانه‌ی حکومت را که وارد فاز تقابل و رودررویی مستقیم شده و با هدف بقای نظام، غارت سفره‌های مردم را تداوم می‌بخشد، به شدت محکوم کرده و اعلام می‌کنیم: نمی‌توانید با گسترش دامنه‌ی جنگ مبارزات مردم را به عقب برانید.

ما همچنین کشتار مردم غزه توسط اسرائیل و حملات حماس علیه مردم اسرائیل را محکوم می‌کنیم.

امضاکنندگان “میثاق ۱۴۰۳” با اتحاد حول همه‌ی خواسته‌های خود برای برچیده شدن ارگان‌های سرکوب و دخالت مستقیم و دائمی مردم در اداره‌ی امور کشور از طریق شوراهای محلی و سراسری مبارزه می‌کنند و همه‌ی مردم را به پیوستن به این میثاق فرا می‌خوانند.

#زن_زندگی_آزادی

#ایستاده‌ایم_تا_پایان

امضاها:

۱- اتحاد بازنشستگان

۲- انجمن برق و فلز کرمانشاه

۳- شورای بازنشستگان ایران

۴- شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت

۵- شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیررسمی نفت(ارکان ثالث)

۶- شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران

۷- ندای زنان ایران

۸- نهاد دادخواهان

*اعتصاب وتجمع جمعی از وانت داران کشور برای افزایش نرخ کرایه باردر شهرهای شریف آباد پاکدشت،تبریز،تهران،شیراز،گرگان و…..

براساس تصاویر و فیلم های منتشره در شبکه های اجتماعی،روزشنبه یکم اردیبهشت جمعی از وانت داران کشور برای افزایش نرخ کرایه باردر شهرهای شریف آباد پاکدشت،تبریز،تهران،شیراز،گرگان و…..وانت هایشان را به صف وتجمع کردند.

شریف آباد پاکدشت:

شیراز:

گرگان:

*ادامه اعتراضات متقاضیان پژو پارس با تجمع مقابل سازمان تعزیرات در تهران

روزشنبه یکم اردیبهشت، متقاضیان پژو پارس در ادامه اعتراضاتشان مقابل سازمان تعزیرات تجمع کردند.

*جلوگیری از ورود جمعی از دانشجویان دختر دانشگاه پلی تکنیک توسط حراست بدلیل پوشش اختیاری

تصاویر و فیلم های منتشره در شبکه های اجتماعی، از ورود جمعی ازدانشجویان دختر دانشگاه پلی تکنیک توسط حراست بدلیل پوشش اختیاری خبر می دهند.

*جان نجات انورحمیدی، معلم بازنشسته ۶۸ ساله محبوس در زندان سپیدار اهواز، در خطر است

نجات انورحمیدی‌ کارون، در زندان سپیدار اهواز، از ناراحتی شدید قلبی رنج می‌برد و به تشخیص پزشکان متخصص، باید مورد عمل جراحی قرار گیرد، اما به‌رغم درخواست‌های مکرر خانواده‌اش، از انتقال او به بیمارستان خودداری می‌کنند.

نجات انورحمیدی معلم ۶۸ ساله اهل آبادان که از سال ۱۳۹۷ در زندان به سر می‌برد، در شعبه چهار بی‌دادگاه اهواز به ۱۵ سال زندان محکوم شده است.

منبع : کانال بیدارزنی

*محکومیت سوما پورمحمدی، مدرس زبان کوردی در سنندج، به ۱۱ سال حبس و تبعید 

سوما پورمحمدی مدرس زبان کوردی و از اعضای هیئت مدیره سازمان فرهنگی_اجتماعی نوژین در شهر سنندج در دو پرونده جداگانه جمعاً به ۱۱ سال حبس و تبعید به کرمانشاه محکوم گردید.

پیشتر نیز سیوان ابراهیمی، آموزگار زبان کوردی، عضو هیئت مدیره انجمن فرهنگی اجتماعی «نوژین» به اتهام «اخلال در نظم عمومی» به یک سال حبس و ۴۰ ضربه شلاق محکوم شده و دوران حبس خود را در زندان میگذراند. آقای ابراهیمی، دلایل صدور این احکام را «مسئولیت در انجمن نوژین و فعالیت‌های این انجمن»، «حمایت از مقاومت همسرش،زارا محمدی» فعال حوزه زبان مادری عنوان کرده بود.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

*سرکوب معلمان ادامه دارد

محمد صادقی، معلم بازنشسته و فعال صنفی معلمان جهت امروز شنبه یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ ،جهت اجرای حکم یک سال حبس تعزیری به زندان اراک منتقل گردید.

بر اساس ابلاغیه‌ای که شعبه هفتم اجرای احکام دادگاه انقلاب اراک صادر به آقای صادقی ابلاغ کرده است، از وی خواسته شده  بود  که شنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۳ جهت اجرای حکم حبس در این شعبه حاضر شود. او ۱۴ فروردین جاری، جهت تحمل محکومیت ۱ ساله‌ خود به زندان اراک مراجعه، اما پس از ساعاتی به دلیل تعویق در اجرای حکم، آزاد شده بود.

آقای صادقی پیشتر در شعبه دوم دادگاه انقلاب اراک به ریاست قاضی حسینی از بابت اتهام اجتماع و تبانی به ۳ سال و ۷ ماه زندان و از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود که آن حکم در اسفند گذشته، در شعبه هشتم دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی به ریاست قاضی محسن عدالت به ۱ سال حبس تعزیری تقلیل یافت. وی ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ نیز در اراک بازداشت شده و نهایتاً پس از مدتی با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*عزیز قاسم زاده خواننده و معلم زندانی دقایقی پیش، اول اردیبهشت ۱۴۰۳ برای ۱۰ روز به مرخصی درمانی اعزام شد.

عزیز قاسم‌زاده به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال زندان محکوم شده بود که علیرغم پایان مدت محکومیت در تاریخ ۷ فروردین ۱۴۰۳ تا کنون آزاد نشده است.

شایان ذکر است با احتساب ۱۹ روز بازداشت موقت و انجام تجمیع، عزیز قاسم‌زاده می بایست در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ آزاد می‌شد اما تا این لحظه تجمیع پرونده‌ی این خواننده و معلم زندانی بر اساس قانون مجازات واحد (مجازات اشد)  انجام نشده است و با شدت یافتن بیماری پروستات، جان و سلامت وی به خطر افتاده است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران از مسؤلان قضایی انتظار دارد که طبق قانون، با تجمیع پرونده و آزادی همیشگی این معلم هنرمند، شرایطی پیش آورند تا روند درمان او بیرون زندان با آرامش انجام شود.

*جان باختن یک کارگرجوان در شهرک صنعتی اهربراثر برق گرفتگی

روز جمعه ۳۱ فروردین، یک کارگرجوان در شهرک صنعتی شهرستان اهر در استان آذربایجان شرقی براثر برق گرفتگی جان خودرا ازدست داد.

*جان باختن یک کارگر مقنی جوان درتهران براثر سقوط در چاه

روز جمعه ۳۱ فروردین، یک کارگر مقنی جوان حین کارحفاری چاه عمیق در یک پروژه ساخت‌ و ساز در شرق تهران، محله تهرانسر به داخل چاه سقوط کرد و جان باخت.

*جان باختن یک کارگر جوان در مشهد زیر تلی از آوار

روز شنبه یکم اردیبهشت،یک کارگر۲۵ ساله  حین کارگودبرداری در یک ساختمان در حال احداث واقع دربلوار طبرسی مشهد براثر ریزش دیوار زیر تلی از آوارگرفتارشد وجان خودرا ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate