اخباروگزارش های کارگری ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳

اخباروگزارش های کارگری ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳

– تجمع اعتراضی کارگران راه آهن اراک نسبت به سطح نازل حقوق مقابل ساختمان اداره کل

– سومین روز تجمع اعتراضی جمعی از خدمتگزاران و سرایداران مدارس شهرستان خمینی‌شهر نسبت به سطح نازل حقوق مقابل فرمانداری

– تجمع اعتراضی جمعی از خدمتگزاران و سرایداران مدارس شهرستان آموزش و پرورش ناحیه ۵ اصفهان نسبت به سطح نازل حقوق و وعده های پوشالی

– تجمع اعتراضی کارگران شهرداری دزفول نسبت به عدم پرداخت مطالبات

– تجمع اعتراضی مراقبین سلامت خصوصی استان فارس نسبت به عدم پرداخت ۳۰ ماه حقوق درشیراز با شعار«رضائیان استعفا استعفا»

– ادامه اعتراضات کشاورزان أصفهان نسبت به عدم اختصاص حقآبه با تجمع و به صف کردن تراکتورها در خوراسگان و ورزنه

– طوفان توییتری #جنگ_علیه_زنان 

– تهدید دانش‌آموزان مدارس دخترانه در سنندج

– رهنمودهایی برای مسخ کردن کارگران و بازنشستگان  

– احضار یک فعال کارگری توسط اطلاعات سنندج

– جان باختن یک کارگر در مهاباد حین کار براثرایست قلب

– جان باختن یک کارگردرمشهد زیر آوار دیواره استخر

– جان باختن ۳ تن از کارکنان راه سازی بر اثر سیل در کارواندر خاش

*******

*تجمع اعتراضی کارگران راه آهن اراک نسبت به سطح نازل حقوق مقابل ساختمان اداره کل

روز دوشنبه ۲۷ فروردین، کارگران راه آهن اراک برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به سطح نازل حقوق دست به تجمع مقابل ساختمان اداره کل در میدان راه آهن اراک زدند.

گزارشی بقلم یک کارگربرگرفته از شبکه های اجتماعی:

تجمع اعتراضی پرسنل راه آهن ناحیه اراک به پائین بودن حقوق و مزایا و وضعیت شغلی …

مکان.میدان راه آهن مقابل اداره کل

  زمان ،دوشنبه ۲۷فروردین۱۴۰۳

این تجمع کارگران اراک طی فراخوانی از قبل داده شده انجام گرفته و باید گفت شرکت های قرار دادی حاضر نیستند با قرار داد امضا شده با کارگران کار بکنند و باید گفت این تجمعات و اعترضات و اعتصابات ادامه خواهد داشت

*سومین روز تجمع اعتراضی جمعی از خدمتگزاران و سرایداران مدارس شهرستان خمینی‌شهر نسبت به سطح نازل حقوق مقابل فرمانداری

روزدوشنبه ۲۷ فروردین برای سومین روزمتوالی، جمعی از خدمتگزاران و سرایداران مدارس شهرستان خمینی‌شهر برای اعتراض به سطح نازل حقوق مقابل فرمانداری این شهرستان دراستان اصفهان تجمع کردند.

*تجمع اعتراضی جمعی از خدمتگزاران و سرایداران مدارس شهرستان آموزش و پرورش ناحیه ۵ اصفهان نسبت به سطح نازل حقوق و وعده های پوشالی

روزدوشنبه ۲۷ فروردین، جمعی از خدمتگزاران و سرایداران مدارس شهرستان آموزش و پرورش ناحیه ۵ اصفهان نیز برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به سطح نازل حقوق و وعده های پوشالی دست به تجمع زدند.

*تجمع اعتراضی کارگران شهرداری دزفول نسبت به عدم پرداخت مطالبات

روزدوشنبه ۲۷ فروردین،جمعی از کارگران شهرداری دزفول برای اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان مقابل درب ورودی این شهرداری دراستان خوزستان تجمع کردند وخواستار پاسخگویی شهردار و اعضای شورای شهر شدند.

*تجمع اعتراضی مراقبین سلامت خصوصی استان فارس نسبت به عدم پرداخت ۳۰ ماه حقوق درشیراز با شعار«رضائیان استعفا استعفا»

فیلم کوتاه منتشره درشبکه های اجتماعی،از تجمع روز دوشنبه ۲۷ فروردین مراقبین سلامت خصوصی استان فارس نسبت به عدم پرداخت ۳۰ ماه حقوق درشیراز با شعار«رضائیان+ استعفا استعفا»خبر می دهد.

+عباس رضائیان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز

*ادامه اعتراضات کشاورزان أصفهان نسبت به عدم اختصاص حقآبه با تجمع و به صف کردن تراکتورها در خوراسگان و ورزنه

برپایه فیلم های منتشره درشبکه های اجتماعی،روز دوشنبه ۲۷ فروردین کشاورزان أصفهان به اعتراضشان نسبت به عدم اختصاص حقآبه با با تجمع و به صف کردن تراکتورها در خوراسگان و ورزنه ادامه دادند.

*طوفان توییتری #جنگ_علیه_زنان 

از روز شنبه ۲۵ فروردین‌ماه، مقابله با زنان دارای پوشش اختیاری به نام «طرح نور» با خشونت و‌ سرکوبی چندجانبه و حداکثری به‌پیش رفته است. در این طرح، نیروهای ناجا، لباس شخصی و بی‌شمار ماموران لباس خاکستری به فحاشی، رعب و وحشت، ضرب‌وشتم و بازداشت زنان در میادین و معابر شهری پرداخته‌اند.

زنان که در تمامی دهه‌های گذشته، علیه اشد سرکوب‌ها، ستم‌ها و تبعیض‌های جنسیتی، اقتصادی، سیاسی، اتنیکی و اجتماعی ایستاده‌ و‌ مبارزه کرده‌اند، این‌بار نیز متحمل خشونت و بازداشت‌های گسترده در قبال حق پوشش آزاد خود هستند. 

 روز سه‌شنبه، ۲۸ فروردین‌ماه، ساعت ۲۱ به‌وقت ایران، از #جنگ_علیه_زنان می‌گوییم. جنگی تمام‌قد از سوی حاکمیت که جان و تمامی حقوق اساسی زنان را نشانه گرفته است.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*تهدید دانش‌آموزان مدارس دخترانه در سنندج

بر اساس گزارش ارسالی به شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، روز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه، حراست مدارس دخترانه سنندج دانش‌آموزان و معلمان را تهدید کرده‌اند در صورتی که حجاب اجباری را در مدرسه و در طول مسیر راه به خانه‌هایشان، رعایت نکنند، بازداشت خواهند شد.

*رهنمودهایی برای مسخ کردن کارگران و بازنشستگان  

اسماعیل گرامی (کارگر بازنشسته)

از آذر ماه سال گذشته که قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی منعقد شد، “فقط در همان ماه” حق بیمه ها به شرکت مربوطه پرداخت شده و این در حالی است که حق بيمه از فیش حقوقی بازنشستگان به صورت ماهانه کسر می شود. اگر سازمان تامین اجتماعی حق بیمه ها را به شرکت واگذار نکند، شرکت هم خدماتی به بازنشستگان ارائه نمی کند که در حال حاضر در این وضعیت هستیم. علی اکبر عیوضی دبیر کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی استان تهران ضمن گفتن مشکل ذکر شده به خبرنگار عصر خبر (۱۴۰۳/۰۱/۲۱)، مدیر عامل و معاونان سازمان تامین اجتماعی را خطاب قرار داده و تهدید میکند که «اگر نمی توانید سازمان را اداره کنید فکری به حال خودتان کنید چون بازنشستگان در مراجعه به کانون ها عاملان سرگردانی خود را نفرین می کنند و آرزوی مرگ خود و آنها را دارند»، چه تهدیدات خطرناکی!! ۴۵ سال است که این حکومت و دست نشانده های آن تلاش دارند کارگران ، بازنشستگان و دیگر اقشار زحمتکش این جامعه را مسخ نمایند! آنها میگویند مشکلات زندگی را یا با دعا کردن و یا با نفرین کردن حل کنید!! اگر حقوقهایتان زیر خط فقر تصویب میشود و یا بیمه های تکمیلی خدمات نمیدهند؛ صولت مرتضوی و یا میرهاشم موسوی را نفرین کنید! اگر حقوقتان جوابگوی خرید گوشت، مرغ، برنج، روغن و دیگر مایحتاج زندگی را نمیدهد؛ دعا کنید که وضع زندگیتان از این بدتر نشده است، بیشتر دعا کنید تا وضع زندگیتان بهتر شود! شما فقط یا دعا کنید یا نفرین کنید، کاری به کار اختلاس چهار میلیارد دلاری چای دبش و یا اختلاس بزرگ فولاد مبارکه نداشته باشید! البته علی اکبر عیوضی راه جدیدی را هم پیدا کرده است که میگوید “آرزوی مرگ خود و یا مسئولین را بکنید”! علی اکبر عیوضی خود خوب میداند که بسیاری از کارگران بخاطر از دست دادن شغل و یا پائین بودن درآمد؛ دیگر مرگ خود را آرزو نمیکنند بلکه متاسفانه براحتی به زندگی فلاکتبار خود پایان میدهند! و یا بعلت نداشتن یک تغذیه سالم و یا نداشتن بهداشت و درمان استاندارد، دچار مرگ زودرس میشوند! اما این مسئله که بازنشستگان آرزوی مرگ مسئولین را بکنند، تاریخ بشریت نشان داده است که مرگ یک فرد با آرزوی دیگران اتفاق نمیافتد. گذشته از این آرزوهای پوچ؛ با تعویض و یا مرگ یک مسئول؛ مشکل بازنشستگان حل نمیشود؛ چرا که با چنین اتفاقی، فرد دیگری بر سر کار میآید و او باید همان وظایف مسئول قبلی را انجام دهد!

سالهاست که دیگر این رهنمودهای مذبوحانه ی علی اکبر عیوضی و امثال او قابل پذیرش نیستند! محمود رضا خاوری مدیرعامل پیشین بانک ملی ایران بر روی پیشانی خود جای مُهر داشت و هر جمعه با چفیه ای بر گردن در صف اول نماز جمعه می ایستاد، درست در زمانی که دیگران در حال دعا کردن و نفرین کردن بودند؛ او بفکر اختلاس خود بود و سرانجام با اختلاسی برابر با بودجه یک سال این مملکت از کانادا سر در آورد! مگر میشود کسی زمینخواری کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران (اِند دعا کردن و نفرین کردن) را ببیند و این رهنمودهای فریبکارانه را بپذیرد؟!

امروزه کارگران و بازنشستگان به این مسئله پی برده اند که نه تنها با دعا کردن و نفرین کردن بلکه با مرگ مسئولین و یا تعویض آنها و یا با تعویض دولتها به خواسته های خود نمیرسند. ما با این فرد یا آن فرد و یا این دولت یا آن دولت طرف نیستیم، ما با کل حکومت طرفیم و فقط در کف خیابان میتوانیم خواسته های خود را بگیریم.

۲۶ فروردین ۱۴۰۳

*احضار یک فعال کارگری توسط اطلاعات سنندج

صدیق ریحانی، فعال کارگری اهل سنندج در پی مراجعه ماموران امنیتی  به محل سکونت وی در روز یکشنبه بیست‌وششم فروردین‌ماه احضار شده است.

آقای ریحانی پیشتر در اواسط تیر سال گذشته توسط این نهاد تروریستی بازداشت شد و پس از گذشت بیش از سه هفته با تودیع وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شده بود.

تاکنون از اتهامات انتسابی علیه این فعال کارگری اطلاعی در دست نیست.

برگرفته از کانال کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری ایران

*جان باختن یک کارگر در مهاباد حین کار براثرایست قلب

یک کارگر ۷۱ ساله حین کار جمع آوری گیاهان دارویی در ارتفاعات کوه‌های ابراهیم جلال مهاباد در استان آذربایجان غربی بر اثر ایست قلبی جان باخت.

*جان باختن یک کارگردرمشهد زیر آوار دیواره استخر

یک کارگر ۳۲ ساله حین کارخاک برداری دیواره یک استخر در یکی از روستاهای جنوب شهر مشهد بر اثر ریزش آوار جان خود را ازدست داد.

*جان باختن ۳ تن از کارکنان راه سازی بر اثر سیل در کارواندر خاش

یکشنبه شب(۲۶ فروردین)،سه تن از مهندسین راه سازی بنام های احسان نظری، محمدرضا ریحانی و منصور دلیری اهل رفسنجان حین کاربازگشایی مسیر با لودر در کارواندر خاش دراستان سیستان وبلوچستان گرفتارسیلاب شدند و پس از ساعت ها پیکر بی جان آنهاپیدا شد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate