اخباروگزارش های کارگری ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۳

اخباروگزارش های کارگری ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۳

– ادامه اعتراضات کارگران صنعت نفت نسبت به تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی به تخصصی وپشتیبانی برای ایجاد تفرقه،تعیین سقف حقوق ،اصلاح نشدن کف‌ حقوق برای کارکنان جدیدالاستخدام،عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی،تعیین سقف بازنشستگی و پرداخت نشدن کامل سنوات،اخذ مالیات غیر قانونی وعدم اجرای کامل ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت با برپایی تجمع روز سه شنبه ۱۴ فروردین کارگران شرکت ملی حفاری ایران

– کنش های دامنه دار کارگران شرکت آب و فاضلاب رودبار نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق و روزه سکوت مسئولان شهرستان واستان گیلان

– ادامه اعتراضات کشاورزان اصفهان نسبت به عدم اختصاص کافی حقابه با تجمع تراکتوری در میدان خوراسگان

– تجمع اعتراضی متقاضیان مسکن ملی قزوین نسبت به بنیاد مسکن وعدم تحویل واحدها ،افزایش قیمت و نداشتن امکانات ابتدایی ساخت و مصالح نامرغوب مقابل استانداری 

– تجمع اعتراضی جمعی از اهالی گرماب نسبت به واگذاری اراضیشان برای مسکن ملی  مقابل فرمانداری فیروزه

– تجمع اعتراضی مالباختگان رضایت خودروی طراوت نوین مقابل شرکت و فرمانداری تاکستان با شعار«کشور ما دزد خونه ست تو جهان نمونه ست»

– اعتراض جمعی از اهالی دهگلان نسبت به تردد خودروهای سنگین با تجمع در جاده بلبان‌آباد و مسدود کردنش

– ماشین سرکوب نیروهای امنیتی سر باز ایستادن ندارد 

– احضار سه معلم خوزستانی  به دادگاه انقلاب اهواز 

– جان باختن ۲ کارگرشهرک صنعتی فاروج براثر گازگرفتگی

*******

*ادامه اعتراضات کارگران صنعت نفت نسبت به تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی به تخصصی وپشتیبانی برای ایجاد تفرقه،تعیین سقف حقوق ،اصلاح نشدن کف‌ حقوق برای کارکنان جدیدالاستخدام،عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی،تعیین سقف بازنشستگی و پرداخت نشدن کامل سنوات،اخذ مالیات غیر قانونی وعدم اجرای کامل ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت با برپایی تجمع روز سه شنبه ۱۴ فروردین کارگران شرکت ملی حفاری ایران

*کنش های دامنه دار کارگران شرکت آب و فاضلاب رودبار نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق و روزه سکوت مسئولان شهرستان واستان گیلان

روز پنج شنبه ۱۶ فروردین، کارگران پیمانی شرکت آب و فاضلاب رودباراز کنش های دامنه دارشان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق ازجمله پیگیری ازشرکت آبفا و نهادهای اجرایی استان گیلان  و روزه سکوت مسئولان شهرستان واستان،خبردادند.

کارگران پیمانکاری آبفای رودبار که تعطیلات نوروز را بدون دریافت هشت ماه حقوق گذشته‌شان سپری کرده بودند، به خبرنگاررسانه ای گفتند: کارفرما در حالی روز ۱۳ فروردین ماه با پیگیری کارگران تنها دو ماه حقوق کارگران را با ۷ تا۸ ماه تاخیر پرداخت کرده که مدعی است منابع مالی ندارد و نهادهای بالادستی همانند شرکت آب و فاضلاب گیلان نیز هیچ نظارتی بر اوضاع ندارند و به فکر پرداخت مطالبات مزدی کارگران نیستند.

این کارگران با بیان اینکه سخت‌ترین کار را در این شرایط نامناسب انجام می‌دهیم و کار ما برای تامین آب شهروندان بسیار مهم است، افزودند: باید اداره آب و فاضلاب، فرمانداری و حتی مقامات استانی با نظارت بر عملکرد شرکت‌های پیمانکاری به فکر کارگران باشند و بودجه خاص برای پرداخت مطالبات مزدی آن‌ها اختصاص دهند.

آن‌ها با انتقاد از اوضاع نامناسب معیشتی خود اظهار داشتند: علاوه بر دیرکرد در پرداخت دستمزدها، از حداقل‌های مزدی نیز محروم هستیم و هیچ اضافه کاری و مزایای مناسبتی و عرفی نیز به ما کارگران تعلق نمی‌گیرد.

کارگران پیمانکاری آبفای رودبار با بیان اینکه در شهرستان رودبار در استان گیلان زندگی می‌کنیم و توقع داریم مسئولان بیش از اینها به مساله معیشت و پرداخت دستمزد ما رسیدگی کنند، گفتند: حدود شش ماه دیگر دستمزدمان به تاخیر افتاده، ما از آبفای گیلان در مقام کارفرمای اصلی انتظار داریم چاره‌ای برای تامین منابع مالی آبفای رودبار و پرداخت دستمزد نیروی کار پیمانکاری و حتی همکاران رسمی که دو تا سه ماه حقوق معوقه دارند، بیاندیشد.

کارگران آبفای رودبار با بیان اینکه برای وصول مطالباتمان پیگیری‌های زیادی را از شرکت آب و فاضلاب و نهادهای اجرایی استان گیلان انجام داده‌ایم،اضافه کردند: از مسئولان استانی و شهرستانی گله‌مندیم که در مقابل حقوق قانونی کارگران سکوت اختیار کرده و در پیگیری مطالباتمان هیچ واکنشی جدی از خود نشان نمی‌دهند.

*ادامه اعتراضات کشاورزان اصفهان نسبت به عدم اختصاص کافی حقابه با تجمع تراکتوری در میدان خوراسگان

انتشار فیلمی در روز پنج شنبه در شبکه های اجتماعی حاکی از ادامه اعتراضات کشاورزان اصفهان نسبت به عدم اختصاص کافی حقابه با تجمع تراکتوری در میدان خوراسگان می باشد.

درهمین رابطه:دومین روز راهپیمایی تجمع اعتراضی کشاورزان اصفهان نسبت به عدم اختصاص کافی حقابه مقابل ساختمان شرکت آب منطقه‌ای

روز سه شنبه ۱۴ فروردین برای دومین روز متوالی، کشاورزان اصفهان  برای انعکاس هر چه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم اختصاص کافی حقابه دست به راهپیمایی در سطح این کلانشهرو تجمع مقابل ساختمان شرکت آب منطقه‌ای زدند.

برپایه گزارش های رسانه ای شده، بازگشایی دریچه‌های زاینده‌رود از سوم فروردین انجام شد و بنا بر خواسته کشاورزان قرار شد جریان آب در زاینده‌ رود به جای ۱۰ روز، ۱۲ روز باشد. اتفاق ناخوشایند برای کشاورزان این است که حجم آب ورودی به‌شدت کاسته شده و همین باعث اعتراض کشاورزان شده است.

*تجمع اعتراضی متقاضیان مسکن ملی قزوین نسبت به بنیاد مسکن وعدم تحویل واحدها ،افزایش قیمت و نداشتن امکانات ابتدایی ساخت و مصالح نامرغوب مقابل استانداری 

روز پنج شنبه ۱۶ فروردین، متقاضیان مسکن ملی پروژه ۵۱۶ واحدی آرش آرمه قزوین برای اعتراض به بنیاد مسکن وعدم تحویل واحدها ،افزایش قیمت و نداشتن امکانات ابتدایی ساخت و مصالح نامرغوب مقابل استانداری تجمع کردند.

*تجمع اعتراضی جمعی از اهالی گرماب نسبت به واگذاری اراضیشان برای مسکن ملی  مقابل فرمانداری فیروزه

روز پنج شنبه ۱۶ فروردین، جمعی از اهالی گرماب برای اعتراض به واگذاری اراضی کشت وزرعشان برای مسکن ملی  مقابل فرمانداری شهرستان فیروزه دراستان خراسان رضوی تجمع کردند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند:اراضی درنظر گرفته شده برای سایت مسکن ملی مربوط به اراضی دیمه زار و حوزه آبریز قنوات عرب بیگ و دوزد آباد است که تحت عنوان اراضی ملی لحاظ شده و درحال واگذاری به متقاضیان مسکن ملی است.

*تجمع اعتراضی مالباختگان رضایت خودروی طراوت نوین مقابل شرکت و فرمانداری تاکستان با شعار«کشور ما دزد خونه ست تو جهان نمونه ست»

فیلم های منتشره درشبکه های اجتماعی از تجمع اعتراضی روز پنج شنبه ۱۶ فروردین مالباختگان رضایت خودروی طراوت نوین مقابل شرکت و فرمانداری تاکستان با شعار«کشور ما دزد خونه ست تو جهان نمونه ست»خبر می دهند.

*اعتراض جمعی از اهالی دهگلان نسبت به تردد خودروهای سنگین با تجمع در جاده بلبان‌آباد و مسدود کردنش

فیلم ها ،تصاویر و گزارش های منتشره در شبکه های اجتماعی از اعتراض  جمعی از اهالی روستاهای سیس و سرنجیانه دهگلان دراستان کردستان نسبت به تردد خودروهای سنگین و ایجاد ترافیک سنگین وآلودگی صوتی و همچنین تصادفات متعدد خونین طی روزهای گذشته با تجمع در جاده بلبان‌آباد و مسدود کردنش خبر می دهند.

*ماشین سرکوب نیروهای امنیتی سر باز ایستادن ندارد 

در ادامه فشار و سرکوب معلمان، خانم سکینه ملکی از فعالین صنفی معلمان استان گیلان شهرستان ( بندرانزلی )که پیشتر با رای هیات رسیدگی به تخلفات اداری به بازنشستگی پیش از موعد و دو گروه تقلیل محکوم شده بود در یک حرکت غیرمنتظره امروز پس از ۲۸ سال خدمت برای آموزش و پرورش با رای تجدید نظر هیات تخلفات با حکم اخراج مواجه شد. 

لازم به ذکر است پیش‌تر خانم سکینه ملکی در آبان ماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی نیز بازداشت شده بود 

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، ضمن محکوم کردن روند حاکمیت در برخورد با فعالان صنفی و اعلام حمایت از خانم سکینه ملکی و دیگر فعالین صنفی، به آمرین و عاملین چنین هشدار می‌دهد که اخراج، زندان، احضار و صدور احکام ناعادلانه نه تنها مانع مطالبه‌گری معلمان نخواهد شد بلکه این سرکوب‌ها خشم نهفته معلمان را شعله‌ورتر از هر زمانی خواهد کرد.

*احضار سه معلم خوزستانی  به دادگاه انقلاب اهواز 

شعبه سوم دادگاه انقلاب اهواز آقایان پیروز نامی ،سیامک صادقی چهرازی وعلی کروشاتی را برای ۲۶ فروردین به دادگاه احضار کرد 

این فعالین صنفی معلمان از سال ۱۴۰۰ چندین نوبت با پرونده سازی های اطلاعات سپاه بازداشت شده و هر بار با پرونده جدید قضایی مواجه شده‌اند و به رغم دستور قضایی وسایل ارتباطی آن‌ها که در زمان بازداشت توقیف شده به آنان مسترد نشده است 

تشکل های عضو شورای هماهنگی ضمن حمایت از اعضای کانون صنفی معلمان خوزستان بار دیگر تاکید می نمایند که پرونده سازی‌های نهادهای امنیتی هرگز نمی تواند مانع تشکل یابی و اعتراضات مردم و معلمان باشد ،  اعتراضات مردم به تنگ آمده از فساد و ناکارآمدی مقامات قائم به اشخاص نیست و تا زمانی که مطالبات انسانی معترضان تامین نشود اعتراضات گسترده تری در پیش خواهد بود

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*جان باختن ۲ کارگرشهرک صنعتی فاروج براثر گازگرفتگی

روز پنج شنبه ۱۶ فروردین،۲ کارگر ۵۱ و ۵۷ ساله شهرک صنعتی فاروج  دراستان خراسان شمالی حین استراحت در اتاق محل کاربر اثر استنشاق گاز تولید شده از موتور برق جان خودرا ازدست دادند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate