اخباروگزارش های کارگری ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۳

اخباروگزارش های کارگری ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۳

– اعتصاب دوباره جمعی از کارکنان بانک های کشوردراعتراض به وضعیت بد معیشتی

– تداوم غیرقانونی محرومیت از تحصیل 

– انتقال سمانه اصغری به اوین جهت اجرای حکم ۱ ساله

– مخالفت دادستانی و قاضی(دادیار) ناظر بر زندان با مرخصی درمانی عزیز قاسم زاده علی رغم حاد شدن شرایط پروستات و پایان حبس یک ساله او 

– محکومیت محمود بهشتی در آخرین پرونده قضایی ، به پرداخت جریمه نقدی 

– جان باختن یک کارگر مقنی جوان درحادثه ریزش چاه تهران

*******

*اعتصاب دوباره جمعی از کارکنان بانک های کشوردراعتراض به وضعیت بد معیشتی

فیلم ها وتصاویر منتشره درشبکه های اجتماعی،از اعتصاب دوباره+ جمعی از کارکنان بانک های کشور(بانک سپه)دراعتراض به وضعیت بد معیشتی روز چهارشنبه ۱۵ فروردین خبر می دهند.

+اعتراض جمعی از کارکنان بانک های کشورنسبت به وضعیت بد معیشتی با اعتصاب کوتاه وتجمع مقابل بانک مرکزی در تهران با شعارهای«بانکی داد بزن حق تو فریاد بزن»،«وعده وعید کافیه سفره ماخالیه»و….

تصاویر و فیلم منتشره درشبکه های اجتماعی از اعتراض روز دوشنبه ۲۱ اسفند، جمعی از کارکنان بانک های کشورنسبت به وضعیت بد معیشتی با اعتصاب کوتاه وتجمع مقابل ساختمان بانک مرکزی در تهران با شعارهای«بانکی داد بزن حق تو فریاد بزن»،«وعده وعید کافیه سفره ماخالیه»و….خبرمی دهند.

*تداوم غیرقانونی محرومیت از تحصیل 

سارا عسکری دانشجوی کارشناسی ارشد رشته توسعه شهری دانشگاه تهران که پیش تر با اتهامات واهی از جمله تهدید، تطمیع، توهین، هتک حرمت، عدم رعایت پوشش اسلامی، نشر اکاذیب و … توسط کمیته انضباطی به محرومیت از تحصیل به مدت یک نیمسال با احتساب سنوات محکوم شده بود تاکنون سه ترم است که از امکانات دانشجویی محروم مانده است. علیرغم پیگیری‌های مداوم او، کمیته انضباطی دانشگاه از پاسخگویی شانه خالی می‌کند و با ایجاد اخلال در سامانه آموزشی مشکلات متعددی را برای ایشان ایجاد کرده است.

*انتقال سمانه اصغری به اوین جهت اجرای حکم ۱ ساله

سمانه اصغری، دانشجوی دانشگاه خوارزمی و فعال حقوق کودکان جهت اجرای حکم ۱ سال حبس تعزیری، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

سمانه اصغری که پیش از این در مهر ۱۴۰۱ نیز بازداشت و به هجده سال و سه ماه حبس محکوم شده بود، نهایتا در اردیبهشت سال گذشته مطابق با بخشنامه‌ی عفو از زندان آزاد شد اما تنها چند ماه بعد مجددا در شهریور ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی‌اش در تهران بازداشت و پس از بیست روز با قرار وثیقه از زندان قرچک ورامین آزاد شد. بعد از آزادی، در آذر سال گذشته توسط شعبه‌‌ی ۲۹ دادگاه انقلاب اسلامی به یک سال حبس محکوم و حکم صادره توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

در نهایت امروز، چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳، بعد از مراجعه به دادسرای شهرری در پی دریافت احضاریه، جهت اجرای حکم بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*مخالفت دادستانی و قاضی(دادیار) ناظر بر زندان با مرخصی درمانی عزیز قاسم زاده علی رغم حاد شدن شرایط پروستات و پایان حبس یک ساله او 

عزیز قاسم زاده خواننده و معلم زندانی که یک سال زندان او به اتهام تبلیغ علیه نظام در تاریخ ۷ فروردین ۱۴۰۳به اتمام رسیده و در صورت اعمال تجمیع و  احتساب ایام بازداشت موقت، او می بایست ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ از زندان آزاد می شد،به رغم پیگیری های مکرر خانواده و وکلا از ۱۰  بهمن ۱۴۰۲ تا کنون، قانون تجمیع (مجازات اشد یا مجازات واحد) درباره او اعمال نشده و با وجود اینکه  نگهداری او بعد این تاریخ در زندان غیر قانونی است،هنوز تجمیع این معلم و خواننده زندانی  انجام نشده و او باید فردا  پنج شنبه ۱۶ فروردین به زندان بازگردد از سوی دیگر  پس از انجام آزمایشات تازه در سال جدید به رغم  استفاده از دارو طی چند ماه، متاسفانه psa قاسم زاده باز افزایش پیدا کرده و به بالای ۱۰ رسیده و طبق تجویز پزشک با این افزایش چند باره، احتمال مشکوک به ضایعات بدخیم در پروستات محتمل است و او می بایست بلافاصله  برای ادامه درمان MRI و cT و نمونه برداری از پروستات انجام دهد.اما با مخالفت دادستانی و دادیار ناظر بر زندان با مرخصی درمانیش،او پنج شنبه  ۱۶ فروردین به زندان لاکان رشت برمی گردد.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ضمن محکوم کردن این قانون شکنی با توجه به اتمام محکومیت عزیز قاسم زاده با ابراز نگرانی از تشدید بیماری این خواننده و فعال صنفی معلمان و بازگشت او به زندان، مسئولیت عواقب آن را بر عهده مقامات قضایی و دادستانی می داند و خواهان آزادی او برای ادامه مداوای پزشکی می باشد.   

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*محکومیت محمود بهشتی در آخرین پرونده قضایی ، به پرداخت جریمه نقدی 

محمود بهشتی لنگرودی ، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران ، در آخرین پرونده خود به پرداخت دو میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد .

این فعال صنفی معلمان که از دهه هشتاد تا به امروز ، بارها بخاطر فعالیت های صنفی بازداشت و روانه زندان شده است ، در توضیح پرونده اخیر خود در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشته است : 

کم تر از یک ماه بعد از مختومه شدن آخرین پرونده از زنجیره پرونده هایی که گویا تمامی ندارد پرونده ی جدیدی با شکایت اطلاعات سپاه و با دو اتهام تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب به استناد پست های اینستاگرامی تشکیل گردید و پس از صدور کیفرخواست به شعبه ی ۱۰۱ دادگاه انقلاب لنگرود ارجاع داده شد که در نهایت امروز حکم جریمه ی نقدی به مبلغ ۲ میلیون تومان رسما به من ابلاغ شد و از امروز به مدت ۲۰ روز فرصت خواهم داشت تا از دو گزینه ی تسلیم به رای و یا تقاضای تجدید نظر یکی را انتخاب نمایم.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*جان باختن یک کارگر مقنی جوان درحادثه ریزش چاه تهران

روزسه شنبه ۱۴ فروردین،یک کارگر مقنی ۲۰ ساله تبعه افعانستان حین کار در ک پروژه کارگاهی واقع در میدان سبلان، خیابان سبلان تهران براثر ریزش چاه زیر تلی از خاک گرفتار شد و جان خودرا ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate