اخباروگزارش های کارگری ۱۳ و ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳

اخباروگزارش های کارگری ۱۳ و ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳

– تجمع اعتراضی شبانه کارگران شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نسبت به تعیین سقف حقوق

– تجمع اعتراضی کارگران شهرداری کوت‌عبدالله نسبت به عدم پرداخت ۲ ماه حقوق و عدم پاسخگویی مسئولان مقابل استانداری خوزستان

– دومین روز راهپیمایی تجمع اعتراضی کشاورزان اصفهان نسبت به عدم اختصاص کافی حقابه مقابل ساختمان شرکت آب منطقه‌ای

– تجمع اعتراضی جمعی از اهالی قیطریه نسبت به ساخت مسجد در پارک قیطریه

– تجمع  اعتراضی کشاورزان و تراکتورداران قلعه گنجی نسبت به کاهش سهمیه سوخت مقابل جهادکشاورزی

– تجمع اعتراضی جمعی از رانندگان خودروهای سنگین  زاهدان نسبت به کاهش سهمیه سوخت مقابل استانداری سیستان و بلوچستان

– بیانیه اتحادیه تشکل‌‌های کامیونداران و رانندگان سراسر ایران در ارتباط با افزایش نرخ کرایه

– دیدار اعضای انجمن صنفی معلمان فارس با آقای غلامرضا غلامی کندازی در ایام نوروز 

– در پی روند فشار و سرکوب معلمان، خانم کوکب بداغی پگاه از فعالین صنفی معلمان استان خوزستان به هیات رسیدگی به تخلفات اداری احضار شد.

– هستی امیری و ضیا نبوی جهت اجرای حکم حبس احضار شدند

– تحقیر معلمان با وعده تخفیف پنجاه در صدی برای یک وعده غذا 

-مرگ و مصدومیت ۴ کارگر در حادثه سقوط دکل فشار قوی برق در کردکوی

*******

*تجمع اعتراضی شبانه کارگران شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نسبت به تعیین سقف حقوق

*تجمع اعتراضی کارگران شهرداری کوت‌عبدالله نسبت به عدم پرداخت ۲ ماه حقوق و عدم پاسخگویی مسئولان مقابل استانداری خوزستان

روز سه شنبه ۱۴ فروردین، کارگران خدمات شهری و فضای سبزِ شهرداری شهرداری کوت‌عبدالله برای اعتراض به عدم پرداخت ۲ ماه حقوق و عدم پاسخگویی مسئولان مقابل استانداری خوزستان در کلانشهر اهواز تجمع کردند.

تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفتند: نه تنها حقوق دو ماه آخر، بلکه مابه‌التفاوتِ حقوق فروردین ماه ۱۴۰۲ را نیز هنوز دریافت نکرده‌ایم این درحالی است که کارمندان و کارگران ایثارگر حقوق و عیدی و رفاهیات خود را نیز دریافت کرده‌اند. 

آنها افزودند: عید را بدونِ دریافتِ حقوق دو ماه آخر گذراندیم و الان دیگر نه خرجِ خورد و خوراک داریم و نه دوا و درمان. هیچ کس هم پاسخگوی ما نیست، نه پیمانکار و نه شهردار! 

کارگران معترض در خاتمه گفتند: اعتباراتِ میلیاردی‌ای که شهرداری از ارکانِ دولتی می‌گیرد و بخشی از آن برای پرداختِ حقوقِ کارگران است، صرفِ چه چیزی می‌شود؟ چه کاری مهم‌تر از پرداختِ حقوقِ ناچیزِ کارگران وجود دارد؟

*دومین روز راهپیمایی تجمع اعتراضی کشاورزان اصفهان نسبت به عدم اختصاص کافی حقابه مقابل ساختمان شرکت آب منطقه‌ای

روز سه شنبه ۱۴ فروردین برای دومین روز متوالی، کشاورزان اصفهان  برای انعکاس هر چه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم اختصاص کافی حقابه دست به راهپیمایی در سطح این کلانشهرو تجمع مقابل ساختمان شرکت آب منطقه‌ای زدند.

برپایه گزارش های رسانه ای شده، بازگشایی دریچه‌های زاینده‌رود از سوم فروردین انجام شد و بنا بر خواسته کشاورزان قرار شد جریان آب در زاینده‌ رود به جای ۱۰ روز، ۱۲ روز باشد. اتفاق ناخوشایند برای کشاورزان این است که حجم آب ورودی به‌شدت کاسته شده و همین باعث اعتراض کشاورزان شده است.

*تجمع اعتراضی جمعی از اهالی قیطریه نسبت به ساخت مسجد در پارک قیطریه

روز دوشنبه ۱۳ فروردین، جمعی از اهالی قیطریه برای اعتراض به طرح زاکانی شهردار تهران مبنی برساخت مسجد در پارک قیطریه دست به تجمع درمحوطه این پارک در پایتخت زدند.

*تجمع  اعتراضی کشاورزان و تراکتورداران قلعه گنجی نسبت به کاهش سهمیه سوخت مقابل جهادکشاورزی

روز سه شنبه ۱۴ فروردین، کشاورزان و تراکتورداران قلعه گنجی  برای اعتراض به کاهش سهمیه سوخت مقابل جهادکشاورزی این شهرستان دراستان کرمان تجمع کردند.

یکی از کشاورزان معترض به خبرنگار یک منبع خبری محلی گفت:در حال برداشت گندم از مزارع هستیم که کاهش سهمیه سوخت باعث شده تا برداشت گندم به کندی انجام شود و متحمل پرداخت هزینه های بیشتر برای خرید سوخت در بازار آزاد هستیم.

*تجمع اعتراضی جمعی از رانندگان خودروهای سنگین  زاهدان نسبت به کاهش سهمیه سوخت مقابل استانداری سیستان و بلوچستان

روز سه شنبه ۱۴ فروردین، جمعی از رانندگان خودروهای سنگین  زاهدان برای اعتراض به کاهش سهمیه سوخت مقابل استانداری سیستان و بلوچستان در زاهدان تجمع کردند.

به گزارش یک منبع خبری محلی،چند ماه است سوخت کامیون های کمپرسی را کم‌ کرده اند از ۵ هزار لیتر به ۲ هزار لیتر و از برج‌ ۱۱ همین ۲ هزار لیتر رو به ۶۰۰ لیتر کاهش دادند در تجمع قبلی در تاریخ ۲۶ اسفند مقابل فرمانداری زاهدان+، شخص فرماندار قول مساعدت و همکاری و‌ واریز سوخت را دادند ولی این ماه ۶۰۰ لیتر بازم نصف شده و ۳۰۰ لیتر واریز کردند.

یکی از رانندگان معترض گفت:از۵هزار لیتر سوخت ماشین سنگین به ۳۰۰ لیتر رسیدیم که فقط دو روز می توانیم کار کنیم و هیچ ارگان و مسئولی پاسخگو نیست،فرمانداری میگه شرکت نفت، شرکت نفت مراجعه میکنیم میگه راهداری، راهداری میگوید تاکسیرانی، به این محل مراجعه می کنیم میگویند از تهران مشکل هست، زنگ زدیم تهران میگویند سوخت واریز کردیم، شرکت نفت اونجا برای شما واریز نمیکنه،موندیم مشکل خودمون رو پیش کی و کجا ببریم.

+ تجمع اعتراضی رانندگان خودروهای دیزلی زاهدان نسبت به کاهش یا قطع سهمیه سوخت مقابل فرمانداری 

روز شنبه ۲۶ اسفند، رانندگان خودروهای دیزلی زاهدان برای اعتراض به کاهش یا قطع سهمیه سوخت مقابل فرمانداری این شهرستان دراستان سیستان وبلوچستان تجمع کردند.

به گزارش یک منبع خبری محلی،سهمیه سوخت به کارت های رانندگان خودروهای سنگین و نیمه سنگین دیزلی سوخت واریز نشده است.

عدم شارژ کارت‌ های سوخت این خودروها در حالی انجام شده که یک خودروی سنگین تَک در تهران ماهیانه سهمیه ۹  هزار لیتر دارد اما در شهرهای سیستان و بلوچستان فقط  ۲هزار لیتر سهمیه بندی شده و اکنون شرکت نفت همان ۲هزار لیتر را هم قطع کرده است.

در ماه‌های قبل نیز سهمیه سوخت این خودروها به صورت محدود واریز شده و در این ماه همه سهمیه به صورت کلی قطع شده است. 

*بیانیه اتحادیه تشکل‌‌های کامیونداران و رانندگان سراسر ایران در ارتباط با افزایش نرخ کرایه

کامیونداران و رانندگان شریف و زحمتکش

با توجه به نظرسنجی مربوط به بالابردن کرایه حمل‌و‌نقل که اخیرا آن را در کانال منتشر کردیم؛۹۳ درصد از همکاران نظرشان بر بالابردن کرایه بود. ضروری است یادآوری کنیم که تجربه همکاران‌مان در کردستان که به طور خودجوش کرایه ها را ۳۰ درصد افزایش داده بودند؛  نتایج و دستاوردهای مثبتی برایشان به همراه داشته است.

به اطلاع می‌رسانیم، از روز ۳۰فروردین ۴۰۳ ما همه‌ی کامیونداران و رانندگان کشور به طور متحد کرایه ها را ۳۵ درصد بالا می بریم و از حمل هرگونه بار با کرایه سابق خود داری می‌کنیم .

از دولت هم می‌خواهیم که افزایش کرایه حمل و نقل ۳۵ درصدی را رسما اعلام کند؛ چرا که باتوجه به گرانی سرسام آور لوازم یدکی و سایر مخارج زندگی این افزایش؛ حق حداقلی ما می باشد. هرچند که می‌دانیم حتی اگر کرایه‌ها در شرایط کنونی ۱۰۰درصدی هم افزایش یابد باز پاسخگوی معیشت بخور نمیر ما را نمی‌دهد. با این حال ما درشرایط کنونی به ۳۵ در صد اکتفا کرده و در صورت عدم رسمی شدن این خواسته حداقلی ، اقدام به یک اعتصاب سراسری در زمان مناسب خواهیم کرد

منتطراطلاعیه‌های بعدی ما دراین رابطه باشید

اتحادیه تشکل‌های کامیونداران و رانندگان سراسر ایران

۱۴۰۳-۰۱-۱۳

*دیدار اعضای انجمن صنفی معلمان فارس با آقای غلامرضا غلامی کندازی در ایام نوروز 

آقای غلامرضا غلامی کندازی قبل از تعطیلات نوروزی از زندان عادل آباد شیراز به مرخصی آمدند.

 

برگرفته ازکانال انجمن صنفی معلمان فارس

*در پی روند فشار و سرکوب معلمان، خانم کوکب بداغی پگاه از فعالین صنفی معلمان استان خوزستان به هیات رسیدگی به تخلفات اداری احضار شد.

لازم به ذکر است پیش‌تر خانم کوکب بداغی پگاه در مرداد ماه ۱۴۰۲ نیز توسط هیئت تخلفات اداری استان محکوم به یک ماه انفصال از خدمت شد.

و همچنین این فعال صنفی معلمان درگیر پرونده سازی های متعدد با اتهامات واهی چون نشر اکاذیب، تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم… است.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، ضمن محکوم کردن روند حاکمیت در برخورد با فعالان صنفی و اعلام حمایت از خانم کوکب بداغی پگاه و دیگر فعالین صنفی، به آمرین و عاملین چنین هشدار می‌دهد که احضار و صدور احکام ناعادلانه نه تنها مانع مطالبه‌گری معلمان نخواهد شد بلکه این سرکوب‌ها خشم نهفته معلمان را شعله‌ورتر از هر زمانی خواهد کرد.

*هستی امیری و ضیا نبوی جهت اجرای حکم حبس احضار شدند

هستی امیری و ضیا نبوی، دو دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی جهت اجرای حکم حبس به دادسرای اوین احضار شدند.

آقای نبوی ضمن انتشار تصویری از ابلاغیه صادره توسط شعبه یکم اجرای احکام دادسرای اوین، اعلام کرد که او و خانم امیری روز شنبه هجدهم فروردین ماه در این شعبه حاضر خواهند شد.

اتهام این دو نفر شرکت در تجمع ۱۶ اسفندماه  ۱۴۰۱ در دانشگاه علامه طباطبایی در اعتراض به مسمومیت سازی مدارس بوده است.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*تحقیر معلمان با وعده تخفیف پنجاه در صدی برای یک وعده غذا 

اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی ، در قالب ابلاغیه ای برای تشویق معلمان به منظور فرزند آوری ، وعده تخفیف پنجاه در صدی برای یک وعده افطاری داد .

پ ن : وقتی پخمگان در صدر آ پ  می نشینند ، تحقیر معلمان به روالی عادی تبدیل می شود .

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*مرگ و مصدومیت ۴ کارگر در حادثه سقوط دکل فشار قوی برق در کردکوی

روزسه شنبه ۱۴ فروردین،بر اثر سقوط دکل فشار قوی برق درشهرستان کردکوی دراستان گلستان یک  کارگردکل بند در دم جان باخت و ۳ کارگر دیگرمصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،ظهر روز سه شنبه نیرو‌های انتقال برق استان مازندران در حال نصب دکل در شهرستان کردکوی برای انتقال برق فشار قوی بودند که دکل محل از ناحیه میامی دچار خمیدگی شد و سقوط کرد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate