اخباروگزارش های کارگری ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳

اخباروگزارش های کارگری ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳

– تداوم کارزار نه به اعدام سه‌شنبه‌های سیاه  در سال جدید

– دومین روز اعتصاب کارگران راه آهن لرستان در اعتراض به پرداخت نشدن بموقع مطالبات و عدم تبدیل وضعیت

– کانون نویسندگان ایران:

دیدار نوروزی اعضای کانون نویسندگان ایران در فضایی صمیمی در خانه‌ی یکی از اعضا برگزار شد.

– تجمع اعتراضی رانندگان خودروهای سنگین سراوان نسبت به کدینگ جایگاه سوخت خسروی مقابل فرمانداری

– ادامه اعتراضات مال باختگان مجتمع تجاری تفریحی گلباران دزفول با برپایی تجمع و مسدود کردن بلوار ساحلی  

– صدور احکامی ظالمانه، بیش از ۶۰ سال حبس تعزیری، برای فعالان حقوق زنان و فعالان سیاسی در گیلان

– جان باختن یک کارگردر معدن سنگ وآهک کرماک رودبارزیر سنگ‌های دیواره معدن

*******

*تداوم کارزار نه به اعدام سه‌شنبه‌های سیاه  در سال جدید

در اولین سه‌شنبه سال جدید تعدادی از زندانیان در زندان‌های خوی و نقده به اعتصاب غذای “سه‌شنبه‌های_سیاه_نه_به_اعدام” پیوستند و همراهی خود را با این کارزار اعلام نمودند. بنابر گزارشات منتشر شده، این زندانیان اعلام کرده‌اند برای توقف ماشین اعدام و سرکوب، همراه با سایر زندانیان اعتصابی در نهمین هفته این کارزار روز سه‌شنبه، ۷ فروردین ۱۴۰۳، اعتصاب غذا کرده‌اند.

لازم به ذکر زندانیان اعتصابی در آخرین سه‌شنبه سال ۱۴۰۲ بر ادامه کارزار در سال جدید تاکید نموده و خواستار حمایت سایر زندانیان و وجدان‌های بیدار شده‌ بودند.

در بخشی از بیانیه‌ی جمعی از زندانیان اعتصابی در زندان‌های قزلحصار اوین، کرج، مشهد و خرم آباد آمده‌بود:

«رسالت اخلاقی ماست که در سال پیش‌رو نیز از درون زندان به اعتراض خود علیه اعدام ادامه دهیم و از همه وجدان‌های بیدار می‌خواهیم ما را یاری دهند. هدف ما از کارزار سه‌شنبه‌های سیاه و این اعتصاب هفتگی، جلب توجه افکار عمومی به این مهم است که اعدام قتل حکومتی مجازاتی بدون بازگشت و ابزار سرکوب و ارعاب حکومت اقلیت مستبد حاکم بر کشور است.»

*دومین روز اعتصاب کارگران راه آهن لرستان در اعتراض به پرداخت نشدن بموقع مطالبات و عدم تبدیل وضعیت

روزچهارشنبه ۸ فروردین برای دومین روز متوالی+، کارگران راه آهن لرستان برای اعتراض به پرداخت نشدن بموقع مطالبات و عدم تبدیل وضعیت به اعتصابشان ادامه ادامه دادند.

گزارشی بقلم یک کارگر برگرفته از شبکه های اجتماعی:

اتحاد اتحاد اتحاد تا پیروزی

چهارشنبه تاریخ ۸فروردین ۱۴۰۳کارگران راه‌آهن ناحیه لرستان دست به اعتصاب زدند برای حق و حقوق و اعیادهای عقب افتاده از جمله روز مرد مبعث پیامبر و منجمله سبد عیدی و…. و برای تبدیل وضعیت.

امروز اقای جعفری آمده کارگران را تهدید کرده میگه اخراجشون میکنم بجاش کارگر میگیرم بیا کار کنه،اقای جعفری لابد اینها مرد نبستن که تو بیایی کارگر بیاد جاشون کار کنه اقای،جعفری کور خوندی بچهای لرستان همه متحد شدن و رفتن جلو قطار باری  رو گرفتن و اقای جعفری زنگ زد به پلیس امد باهم درگیر شدن ولی کارکنان غیور دست از اعتصاب نکشیدند وادامه دارد از شما نواحی های دیگر از شما درخواست دارم باهم متحد شویم اتحاد اتحاد اتحاد تا پیروزی

+اعتراض کارگران راه آهن لرستان به پرداخت نشدن بموقع مطالبات و عدم تبدیل وضعیت با اعتصاب وتجمع روی ریل ئ پهن کردن سفره خالی

روزسه شنبه ۷ فروردین، کارگران راه آهن لرستان برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به پرداخت نشدن بموقع مطالبات و عدم تبدیل وضعیت دست به اعتصاب وتجمع روی ریل  وپهن کردن سفره خالی زدند.

گزارش هایی بقلم کارگران برگرفته از شبکه های اجتماعی:

۱- اعتصاب  و اعتراض کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن لرستان 

صبح امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳

نیروهای خط وابنیه راه آهن لرستان در کنار سفره خالی سال نو 

شرکت تراورس که یکی از بزرگترین شرکت های خصوصی میباشد هم اکنون از پرداخت حقوق بر حقه کارگران را پرداخت نمیکند 

این شرکت در کرج و هرمزگان و لرستان و زاگراس و  خراسان …  فعالیت دارد

۲- امروز مورخه ۷فروردین کارگران تراورس ناحیه لرستان بدليل عدم پرداخت حقوق واعیاد معوقه ،نداشتن امنیت شغلی وبازگشت به راه آهن تبعیض وبی عدالتی و…دست به اعتصاب سراسری زدند درایستگاهای دورود،سپیددشت دوبارجلوی قطار باری ومحلی اندیمشک وایستگاه کشور جلوی قطار محلی بسمت دورود گرفته شد وتازمانیکه حق محقق نشود اعتصاب ادامه دارد

دیگرنواحی یه تکونی بخورید باتشکر.

*کانون نویسندگان ایران:

دیدار نوروزی اعضای کانون نویسندگان ایران در فضایی صمیمی در خانه‌ی یکی از اعضا برگزار شد.

در این جلسه که روز سه‌شنبه هفتم فروردین ماه با حضور جمعی از اعضای کانون نویسندگان ایران برگزار شد شماری از اعضا با خواندن شعر و داستان فرا رسیدن بهار و سال نو را گرامی داشتند.

از دیگر برنامه‌های این نشست گرامی‌داشت یاد جانباختگان و درگذشتگان کانون با حضور خانواده‌های آنها بود. در این راستا مریم حسین‌زاده شاعر، نقاش و همسر زنده یاد محمد مختاری ستم‌کشته‌ی راه آزادی با حضور در جمع اعضا قطعه‌ای از سروده‌های خود را خواند. 

در این دیدار همچنین از محمد محمدعلی که در سال گذشته رخ در نقاب خاک کشید و نیز  دیگر درگذشتگان کانون در سال‌های اخیر، از جمله زنده‌یادان علی‌اشرف درویشیان، رضا براهنی، علیرضا جباری، فریبرز رئیس‌دانا، محمد‌جواد خردمند و جانباخته‌ی راه آزادی بکتاش آبتین یاد شد.

*تجمع اعتراضی رانندگان خودروهای سنگین سراوان نسبت به کدینگ جایگاه سوخت خسروی مقابل فرمانداری

روز چهارشنبه ۸ فروردین،جمعی از رانندگان خودروهای سنگین سراوان برای اعتراض به کدینگ جایگاه سوخت خسروی مقابل فرمانداری این شهرستان دراستان سیستان و بلوچستان تجمع کردند.

به گزارش یک منبع خبری محلی، جایگاه سوخت خسروی که به طرح کدینگ اضافه شده، و از آنجایی که کارت سوخت کامیون داران کدینگ نشده با مراجعه به این جایگاه از سامانه هشدار کدینگ دریافت کرده و نتوانستند سوخت گیری کنند.

*ادامه اعتراضات مال باختگان مجتمع تجاری تفریحی گلباران دزفول با برپایی تجمع و مسدود کردن بلوار ساحلی  

روز چهارشنبه ۸ فروردین برای باری دیگر، مال باختگان مجتمع تجاری تفریحی گلباران دزفول(شرکت نیوساید گستر ایرانیان) با تجمع مقابل این مجتمع و مسدود کردن بلوار ساحلی  این شهرستان دراستان خوزستان خواستار بازپرداخت سرمایه خود شدند.

یکی از این مال باختگان به خبرنگاررسانه ای گفت: این مجتمع تجاری با تبلیغات وسیع در سطح شهرستان دزفول توانست سرمایه کلانی را از مردم دزفول و دیگر شهرها دریافت کند.

وی افزود: بنده ۴۰۰ میلیون تومان در این مجتمع سرمایه گذاری کردم ولی متاسفانه نه تنها سود چند ماه گذشته سرمایه‌ام که حدود ۱۰۰ میلیون تومان است پرداخت نشده بلکه خبری از اصل سرمایه هم نیست.

او ادامه داد: متاسفانه مدیر مجتمع بارها وعده‌هایی مبنی بر پرداخت سرمایه داده ولی پرداختی‌ها شامل حال بنده نشده است و با گذشت زمان و تورم ارزش پولم در حال کم شدن است.

درهمین رابطه:اعتراض مال باختگان مجتمع تجاری تفریحی گلباران دزفول با تجمع وسردادن شعار«پولی که دست شماست تمام دارایی ماست»

فیلم های منتشره درشبکه های اجتماعی ازاعتراض روز پنج شنبه ۳ اسفند مال باختگان مجتمع تجاری تفریحی گلباران دزفول(شرکت نیوساید گستر ایرانیان)با تجمع وسردادن شعار«پولی که دست شماست تمام دارایی ماست»خبر می دهند.معترضین خواهان بازپرداخت سرمایه های خود هستند.

قابل یاد آوری است که شایعه ورشکستگی شرکت و تعطیلی این مجتمع ازدی ماه سال جاری موجب نگرانی سهامداران واعتراضات آنها شده است.

روزچهارشنبه ۴ بهمن ماه امسال دادستان دزفول به خبرنگاررسانه ای گفت: مطالبه سهامداران شرکت نیوساید گستر ایرانیان موسوم به گلباران دزفول به طور ویژه در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: پس از اعتراض سهامداران شرکت گلباران برای باز پس گرفتن وجوه سرمایه خود، موضوع در دستور رسیدگی مسوولان شهرستان قرار گرفت.

*صدور احکامی ظالمانه، بیش از ۶۰ سال حبس تعزیری، برای فعالان حقوق زنان و فعالان سیاسی در گیلان

صبح امروز هشتم فروردین‌ماه، حکم بازداشت‌شدگان مردادماه ۱۴۰۲ در گیلان توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت به ریاست قاضی مهدی راسخی صادر شد.

بر اساس این احکام:

_ #زهره_دادرس، به ۹ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

_#فروغ_سمیع‌نیا، #سارا_جهانی، #یاسمین_حشدری، #شیوا_شاه‌سیا، #نگین_رضایی، #متین_یزدانی، #آزاده_چاووشیان و #زهرا_دادرس هریک به ۶ سال و ‌۳ ماه و ۱۷ روز حبس تعزیری محکوم شدند.

 _#جلوه_جواهری و #هومن_طاهری، هر یک به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

صبح روز ۲۵ مردادماه ۱۴۰۲، این فعالان حقوق زنان و فعالان سیاسی‌ با یورش ماموران امنیتی به منازل خود در شهرهای رشت، انزلی، لاهیجان و فومن بازداشت شدند. پس از گذران قریب به دوماه، همگی این فعالین در فواصل زمانی متفاوت، با تودیع قرار وثیقه به‌صورت موقت از زندان لاکان رشت آزاد شدند.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

جان باختن یک کارگردر معدن سنگ وآهک کرماک رودبارزیر سنگ‌های دیواره معدن

روزسه شنبه ۷ فروردین،یک راننده بیل مکانیکی حین کار برداشت خاک وسنگ در معدن سنگ وآهک روستای کرماک شهرستان رودبار گیلان بر اثر ریزش سنگ‌های دیواره معدن بر روی کابین بیل مکانیکی جان خود را از دست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate