اخباروگزارش های کارگری ۲ و ۳ فروردین ماه ۱۴۰۳

اخباروگزارش های کارگری ۲ و ۳ فروردین ماه ۱۴۰۳

– به مزد ناعادلانه مصوب، اعتراض داریم.

– صدای مستقل کارگران گروه ملی فولاد:

چو دزدی با چراغ آید گزیده‌تر برد کالا

– پیام نوروزی کانون صنفی معلمان استان بوشهر

– پیام نوروزی انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی

– پیام شادباش جشن نوروز انجمن صنفی فرهنگیان شاغل و بازنشسته کرمانشاه

–  مرخصی عیسی ابراهیم زاده از زندان با قید وثیقه پانصد میلیون تومانی

*******

*به مزد ناعادلانه مصوب، اعتراض داریم.

نرخ سبد معیشت کارگری بنا بر اعلام کمیته مزد کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران ۳۲ میلیون تومان است که بنابر رشد ۴۵ درصدی نرخ تورم اعلام گردیده است.

با این معیار و با استناد به آمار و ارقام دولتی، با توجه به رشد سرسام آور تورم، بی بندوباری وضعیت قیمتها در بازار و شرایطی که کارگر همین الان هم قدرت خرید ندارد، تاکید میکنیم، مزد مصوب ۳۵ درصدی تداوم خیانت علنی و آشکار به ما کارگران است.

این بازی عوام‌فریبانه و فرمایشی دولت با شکل و نمایش تکراری که راه انداخته است توهینی بیشرمانه  به ما کارگران است.

این تصمیم افزایش مزد نیست، بلکه با تورم و رشد سرسام آور هزینه های زندگی کاهش دستمزد است و به هیچ عنوان کفاف هزینه های زندگی ما را نمیکند و پاسخگوی معیشت مان نیست. 

در جلسات فرمایشی مهندسی شده و از قبل طراحی شده، با استفاده از عوامل معلوم الحالی که با فرصت رسانه ای شدن، از آنها برای کارگران چهره سازی نمودند، رقم ۱۵ میلون تومان حداقل دستمزد را جلو آوردند تا زمینه را برای اعلام مصوبه بیشرمانه شورایعالی کار و ۱۱ میلیون تومان حداقل دستمزد فراهم کنند. بعد هم تداعی کنند که عدد ۱۱ میلیون تومانی باضافه مزایای خیالی مورد ادعای وزیر کار همان نرخ ۱۵ میلیونی مطرح شده است. تا به این شکل صف اعتراض ما را متشتت کنند.

در این میان برای بخش زیادی از کارگران از جمله ما کارگران ارکان ثالث نفت افزایش مزد ۲۲ درصدی با رقمی ثابت مقرر گردیده است.

ما در سالهای گذشته هم تجربه چنین افزایش های مزدی بیشرمانه را تجربه کردیم و قسمت جالب قضیه این است که یکی از اعضای حاضر در جلسه از همکاران ما بوده و او میداند کارفرمای زورگو و پیمانکاران مفتخور همیشه از این مزایا تا چه میزان و به چه اشکالی سودجویی نموده و در ازای افزایش دریافتیمان از اضافه کاری ما کسر میکنند تا همچنان تبعیض در پرداخت  دستمزدها را حفظ کنند.

از همین رو ما میدانیم افزایش ۲۲ درصدی مصوب برای ما کارگران ارکان ثالث برابر است با ۱۰ درصد است و شاید هم کمتر از آن.

همه ما میدانیم که عمده این مزد مورد چپاول و زد و بند میان کارفرما و پیمانکاران در فیش حقوقی مان چنان به اسم کسورات بیمه و مالیات و… تحریف می‌شود که حتی از لحاظ پیگیری حقوقی در مراجع به اصطلاح رسیدگی و شکایت قابلیت طرح نداشته و اساساً به جایی نمیرسد!

با این تفاسیر افزایش ۲۲ درصدی برای ما کارگران ارکان ثالث به معنی واقعی به عددی می‌رسد که قطعاً افزایشی کمتر از ۱۰ درصد را دارد و این شرایط در مورد کارگران پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری نزدیک به صفر است!

ما میدانیم کل سناریو یک پروژه تکراری و مهندسی شده است که نتیجه آن فقط فلاکت و فقر و کوچکتر شدن سفره ما را در پی دارد. روشن است که ما به این تحقیر آشکار و بردگی تن نخواهیم داد.

ما این شکل توهین به منزلت و معیشت خود را با وجود آن مقدار مطالبات محقق نشده مان که عمده ترین آن حذف شرکتهای پیمانکاری تامین نیروی انسانی است از سوی دولت و ساختار سرمایه داری حاکم، اعلام جنگ به خود میدانیم و معتقدیم این ساختار با رفتن این وزیر و آن مسؤل قابلیت تغییر فرم و اصلاح ندارد و مشکلات ما و همه مزدبگیران و همه مردم تحت ستم عمیقتر از اینهاست!

ما ریشه درد و فلاکت خود را میشناسیم و میدانیم پروژه فرمال تصویب مزد از همانجایی بر خاسته است که پروژه عدم حذف شرکتهای پیمانکاری تامین نیرو انسانی را مدیریت میکند و بازیگرانی مشترک دارد که در دو سناریو نقش بازی میکنند. سناریوی نوشته شده از بالا که مفتخوران و چپاولگران در آن نقششان این است که خون ما را بمکند و معیشت ما را لگدمال کنند.

با این نگاه، ما کارگران ارکان ثالث، پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری و کارگران غیر رسمی نفت اعلام می‌کنیم، در روزهای تعطیلی سال نو اعتراضات خود را موقتاً به حالت تعلیق در آورده ایم، اما دوباره با اعتراضاتمان خواهیم آمد و تا تحقق خواستهایمان اعتراضاتمان ادامه خواهد داشت.

ما در مبارزاتمان بخصوص در چند ماه اخیر دستاوردهای مهمی داشتیم که مهمترین آن در هم  شکستن فضای پادگانی و حراستی محیط های کاریمان بوده است. همچنین به دبنال این اعتراضات صف ما متحد تر از پیش شده است و بیش از پیش جریانات معلوم الحالی که همواره تلاش کرده اند ترمز مبارزات ما باشند عقب زده و توانسته ایم اعتراضاتمان را گسترش دهیم. اعتراضات ما قطعاً با قدرت بیشتری ادامه خواهد داشت و ما هرگز به شرایط قبل باز نمیگردیم.

در انتها، شروع سال جدید را به همکاران تبریک عرض نموده روزهای خوشی را آرزو می‌نماییم.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت(ارکان ثالث)

شنبه ۴ اسفند ۱۴۰۳

*صدای مستقل کارگران گروه ملی فولاد:

چو دزدی با چراغ آید گزیده‌تر برد کالا

همکاران عزیز و گرامی

همانگونه که مطلعید، در روزهای پایانی اسفند ماه ۱۴۰۲، شماری از همکاران به بهانه پایان یافتن قرارداد از کار اخراج و شمار دیگری نیز به ورزشگاه غدیر منتقل شده اند تا آنها هم در نوبت اخراج قرار گیرند.

این تصمیم با پرونده سازی عوامل امنیتی و حراست و با صحنه گردانی علی محمدی در پی ماهها تلاش شکست خورده آنها برای ایجاد تفرقه میان صف متحد ما و شایعه سازی های شرم آور برای برخی همکاران عزیز صورت گرفته است. 

اعتصاب های پیاپی و قدرتمند ما در ماه های گذشته و نتایج نسبتا قابل قبول آن، چنان ضربه خرد کننده ای بر پیکر  دشمنان همیشگی کارگر وارد کرده که چون مار زخمی به خود می پیچند و شبانه روز در اتاق های فکر خود مشغول دسیسه چینی و طراحی نقشه های کثیف برای خاموش کردن صدای حق طلبی ما کارگران گروه ملی فولاد هستند.

مدیریت شرکت، حامیان و برادران امنیتی، سیاسی و مافیایی او که فساد و دروغ سر تا پایشان را فرا گرفته و جز به غارت و دزدی نمی اندیشند، گمان کرده اند با این ترفندها قادر خواهند بود مبارزه ما را عقب برانند اما فراموش کرده اند که بارها در بزنگاه های مختلف اتحاد و همبستگی ما چگونه معادلات کثیف شان را بهم زده است.

ما به کرات گفته ایم اخراج هر کارگر تعرض به جنبش کارگری است و در عمل هم نشان داده ایم که متحد و همدل پای کارگر اخراجی ایستاده و اجازه تعرض به معیشت و زندگی همکاران مان را نداده ایم.

این بار هم هرچه در توان داریم به میدان نبرد خواهیم آورد و در دفاع از همکاران خود مقابل تان به صف خواهیم شد. 

دشمنان ما بدانند که اجازه نمی دهیم اخراج کارگر را بدون هیچ هزینه ای به رویه ای عادی بدل سازید، آن کس که باید از این خانه بیرون رود کارگر نیست، دزدان و فاسدانی هستند که برای تاراج معیشت و زندگی ما و غارت سفره ما به کمین نشسته اند.

خانه تکانی را که همیشه نباید قبل از سال نو انجام داد، تعطیلات نوروزی که تمام شود همه اعضای خانواده بزرگ کارگران گروه ملی دست در دست هم به پاکسازی گروه ملی و جارو کردن بساط پلیدی ها و شرارت ها خواهیم پرداخت.

جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳

*پیام نوروزی کانون صنفی معلمان استان بوشهر

نوروز ۱۴۰۳ را در حالی آغاز میکنیم که هر ساله به امید روزی نو،اندیشه ای نو ،تغییری نو و پیشرفت، بر سر سفره هفت سینی که خالی شده و فقط سرکه اش مانده ،سرکه ای که جوشش آن گر چه حباب وار است لیک هست،دست به دعا برمی‌داریم!!!

سال ۱۴۰۲  همراه بود با بازداشت و زندانی های گسترده فعالان صنفی،کارگران،روزنامه نگاران و هر معترضی نسبت به وضع موجود،

دانش آموزان بازمانده از تحصیل ،کلاس های بدون معلم ،کودکان کار ،جان دادن کولبرها و ….و…..

و این در حالی است که وزیر آموزش و پرورش اعلام میدارد سال خوش ۱۴۰۲ به پایان رسید!!!!!! 

سال خوش برای مردم یا شما و دیگر دولتمردان؟؟ 

برای مردم یا حلقه های مافیایی فساد و رانت؟؟؟

برای شما یا هر معترضی به وضع موجود که با خشونت پاسخ گرفت؟؟؟

برای شما یا معلمی که به جرم عدالت خواهی و دادگری و احقاق حقوق خود و دانش آموزان و مردمش در زندان است؟؟؟

آری سال ۱۴۰۲ با همه شیرینیش برای شما و سختی ها و تورم و فقر برای مردم پایان پذیرفت تا مردم بار دیگر کورسوهای امید خود را در روزنه های: 

ز کوی یار می آید نسیم باد نوروزی

از این باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی

جستجو کنند. 

کانون صنفی معلمان استان بوشهر   سالی خوب ،همراه با شادی و آزادی برای تمام مردم ایران و بهبود تمام نابسامانی ها به ویژه معیشت و سفره های خالی مردم ،  آزادی تمامی آزادگان در بند ، از تمامی اقشار و اصناف را در سال پیش رو آرزو دارد .

کانون صنفی معلمان استان بوشهر

یکم فروردین ۱۴۰۳

*پیام نوروزی انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی

چون ابر به نوروز رخ لاله بشست

برخیز و به جام باده کن عزم درست

کاین سبزه که امروز تماشاگه توست

فردا همه از خاک تو بر خواهد رست

انجمن‌صنفی‌فرهنگیان‌ خراسان‌شمالی نوروز باستانی و سال نو را به تمامی باورمندان به این آیین کهن شادباش میگوید.

ایران سرای امید سالهاست با امید و آرزو روزگار سپری میکند و متاسفانه بیخردی ،فساد،رانت و تمامیت خواهی اقلیتی زندگی را بر اکثریتی تلخ کرده است.

جامعه فرهنگی خراسان شمالی نیز در پس مدیریت ضعیف مجموعه وزارتخانه و ناکارآمدی و ناتوانی مدیران جناحی استانی در رنج و آزارست.

پاداش پایان خدمت بازنشستگان عزیز پرداخت نشده است!

اضافه کاری و حق التدریسی معلمانی که از جبر و فشار اقتصادی جاری، ناچارا تن به کار مازاد بر وظیفه و توان داده اند،پرداخت نشد!

رتبه بندی های برخی کنشگران صنفی که گرو گرفته شده بود باسختگیری و رتبه های پایینتر از حقشان وقتی صادر شد که حق چند ماهه این عزیزان در دیون دولت باقی بماند تا اندر هرگز و علاوه برین رتبه های داده شده به همکاران خلاف عدالت نسبی و مبتنی بر اهداف طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش همچنان معترضانی دارد!

نهاد حراست و هیات تخلفات هم به تذکر و تهدید منتقدان و فعالین در شبکه های اجتماعی مشغول بوده و هست.

افزون بر همه اینها حسین‌رمضانپور از اعضای هیات مدیره انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی همچنان در حال گذراندن حکم زندان دو ساله ایست که بواسطه فعالیت‌ اجتماعی و کنشهای صنفی اش گرفته است.

محمودصفدری مسئول سازمان معلمان ایران شاخه خراسان شمالی و عضو انجمن صنفی که با اتهامات عدیده و نخ نمای فعالیت تبلیغی علیه نظام و …در دادگاههای عمومی و انقلاب روبرو شده بود در دو دادگاه به ناحق ۱۰ و ۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده این آراء نهایی شد!

حسین واحدی بازرس انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی درگیر پرونده قضایی است و ایشان هم باهمان اتهامات معمول مرسوم زاییده دستگاههای اطلاعاتی امنیتی در گیر است.

بانو زهراعوض‌زاده با اتهامات عدیده در هیات تخلفات آپ و دستگاه قضا روبرو شدند و ظالمانه احکام بازنشستگی اجباری با کسر گروه را هیات تخلفات گرفتند و حکم هفت ماه حبس تعلیقی را از دستگاه قضا برایشان تحمیل کردند. رتبه بندی ایشان پس از دوسال هنوز برقرار نشده است!

حسن جوهری دیگر فعال صنفی شیروان را با دو پرونده به دادگاه کشیدند که خوشبختانه حکم تبرئه گرفت.

محمدرضارمضانزاده مسئول انجمن صنفی فرهنگیان خراسان و بازرس کانون بازنشستگان بجنورد که بخاطر شرکت در تجمع صنفی اعتراضی به گستردگی مسمومیت سازی دانش آموزان در سال ۱۴۰۱ ،برای یک شب بازداشت شده بود با اتهامات عدیده و بی پایه نشراکاذیب، اخلال در نظم و فعالیت تبلیغی علیه نظام در دادگاه عمومی و انقلاب محکوم به ۱۵ میلیون جریمه نقدی بخاطر نشر اکاذیب، و ۱۴ ماه زندان بخاطر فعالیت تبلیغی علیه نظام محکوم شده و هر دو رای ظالمانه به اجرای احکام ارسال شده است.

اینها تنها برگی از معضلات دامن‌گیر جامعه ،بویژه در حوزه فرهنگیان می‌باشد!

به اینها بیفزایید ترک تحصیل تعداد زیادی دانش آموز که بیشترشان بخاطر فقر مادی است. علاوه بر این کلاسهای بی معلمی که بخاطر کمبود نیروی کار تا چندین هفته بلاتکلیف بودند.

استخدامهای تحمیلی و غیر اصولی معلمان در این استان نیز چون تمام کشور در جریان است.

تمام این مسایل و مصایب و مشکلات عدیده همچنان حال آموزش و پرورش را خراب و خرابتر کرده است و نیازمند عزمی ملی است و جز با تحولی اساسی در سیاستهای کلان کشور داری و نگاه ویژه و بنیادین به مسئله آموزش عمیق و اصولی امکان نخواهد داشت و بی شک راهکار آن در تقابل با کنشگران صنفی مدنی نیست.

انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی ضمن آرزوی شادی و آرامش و رفاه در سال جدید برای تمام هموطنان و جهانیان ،امیدوارانه به مسیر کنشگری و مطالبه گری خویش ادامه میدهد. باشد که روزگاری شاهد آزادی  و عدالت اجتماعی نسبی در جامعه باشیم.

نوروزتان پیروز

هر روزتان به روز

*پیام شادباش جشن نوروز انجمن صنفی فرهنگیان شاغل و بازنشسته کرمانشاه

مردم شریف ایران ، فرهنگیان و دانش آموزان گرامی ، سال نو را در حالی آغاز می کنیم که روز به روز فشار تورم و گرانی بر کارکنان دولت و اقشار متوسط و ضعیف جامعه بیش تر می شود و دولت توان مهار تورم را ندارد و نمی تواند دستمزدها را متناسب با شرایط جامعه پرداخت نماید .

از طرفی با اجرا نکردن اصول قانون اساسی همانند اصل ۳۰ باعث ترک تحصیل دانش آموزان زیادی شده است که می توانند در آینده ی ایران عزیز مان نقش چشمگیری داشته باشند .

انجمن صنفی فرهنگیان شاغل و بازنشسته کرمانشاه با شادباش نوروز باستانی به هم‌میهنان گرامی از دولت و مجلس می خواهد به صورت عملی فکری به حال زار مردم بکنند و از وعده و وعید و شعار دست برداشته و از قوه ی قضاییه هم می خواهیم به جای آزار و اذیت و زندانی کردن مطالبه گران با بازگرداندن اموال به غارت رفته ی کشور و صندوق های بازنشستگی به دست اختلاسگران و رانتخواران ، مردم را در سال نو شاد کنند .

انجمن صنفی فرهنگیان شاغل و بازنشسته کرمانشاه

*مرخصی عیسی ابراهیم زاده از زندان با قید وثیقه پانصد میلیون تومانی

عیسی ابراهیم زاده زندانی سیاسی وفعال کارگری  با قید وثیقه پانصد میلیون تومانی به مرخصی آمد.

منبع:کانال کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری ایران

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate