اخباروگزارش های کارگری ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۲

– دوشنبه اعتراضی کارگران بازنشسته مخابرات کشوردرهوای سرد وبرفی نسبت به کاهش قدرت خرید ،عدم پرداخت مطالبات و قطع خدمات بیمه تکمیلی درمان بابرپایی تجمع،راهپیمایی ،سردادن شعارها وبرافراشتن پلاکاردها مقابل یا درساختمان مرکزی شرکت مخابرات استان های

آذربایجان شرقی (شهرتبریز)

اردبیل(شهراردبیل)

أصفهان(شهراصفهان)

خوزستان(شهر اهواز)

کردستان(شهرهای سنندج ومریوان)

کرمانشاه (شهرکرمانشاه)

گیلان(شهررشت)

لرستان(شهرهای بروجرد وخرم آباد)

مرکزی(شهراراک)

همدان(شهرهمدان)

واستان تهران در پایتخت مقابل ساختمان مرکزی شرکت مخابرات ایران در بلوار سردار جنگل  

– گزارشی از اعتصاب و تجمع اعتراضی کارگران راه آهن کرج

– برای کارگران و بازنشستگان فراخوان تجمع بدهید!

– پیام نوروزی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران 

– پیام تبریک کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز به مناسبت سال نو 

– عیدی دادگاه انقلاب بجنورد به یک فعال مدنی و رسانه‌ای عضو شورای مرکزی سازمان معلمان ایران

– احضار حسین عبادیان از معلمان شهریار به دادگاه 

*******

*دوشنبه اعتراضی کارگران بازنشسته مخابرات کشوردرهوای سرد وبرفی نسبت به کاهش قدرت خرید ،عدم پرداخت مطالبات و قطع خدمات بیمه تکمیلی درمان بابرپایی تجمع،راهپیمایی ،سردادن شعارها وبرافراشتن پلاکاردها مقابل یا درساختمان مرکزی شرکت مخابرات استان های

آذربایجان شرقی (شهرتبریز)

اردبیل(شهراردبیل)

أصفهان(شهراصفهان)

خوزستان(شهر اهواز)

کردستان(شهرهای سنندج ومریوان)

کرمانشاه (شهرکرمانشاه)

گیلان(شهررشت)

لرستان(شهرهای بروجرد وخرم آباد)

مرکزی(شهراراک)

همدان(شهرهمدان)

واستان تهران در پایتخت مقابل ساختمان مرکزی شرکت مخابرات ایران در بلوار سردار جنگل  

شعارها :

«مخابراتی دادبزن حق تو فریادبزن»

«بازنشسته داد بزن حق تو فریاد بزن»

«می ایستیم  می مانیم حقمان و می گیریم»

«عدالتی ندیدیم ازبس دروغ شنیدیم»

«تا حق خود نگیریم آرام نمی نشنیم»

«تا حق خود نگیریم ازپا نمی نشنیم»

«تا حق خود نگیریم دوشنبه ها می آئیم»

«مخابرات ایران قانون نمی پذیرد»

«سهامدار عمده حق ماهارو خورده»

«مخابرات ایران حق ماهارو خورده»

«ستاد اجرایی حق ماهارو خورده»

«بنیاد تعاون حق ماها رو خورده»

« شرکت پر درآمد چه بر سر تو آمد»

«سهامدار حیا کن مخابرات و رها کن»

«سهامدار حیا کن حق مارو اداکن»

«مخابرات حیاکن به وعده هات عمل کن»

«اجرای آئین نامه حق مسلم ماست»

«نه سازش نه تسلیم اجرای آئین نامه»

«معیشت و خواربار بروز باید گردد»

«خواروبار فریز شده بروزباید گردد»

«معیشت فریز شده آزاد باید گردد»

«معیشت فریز شده بدرد ما نمی خوره»

«جیره غیر نقدی بروزباید گردد»

«مناسبت های ما جاری باید گردد»

«وعده وعید کافیه سفره ما خالیه»

تصاویر :

اراک:

تبریز:

سنندج:

همدان:

*گزارشی از اعتصاب و تجمع اعتراضی کارگران راه آهن کرج

صبح ساعت ۹ روز ۲۷ اسفند کارگران خطوط و گذر گاهی های عزیز برای گرفتن حق پایمال شده خود از شرکت تراورس روی خط زوج جمع شدند که جلوی حرکت قطار فدک به قزوین را گرفتند،

 در ابتدا رییس قطار پیاده شد و درخواست کرد که لطفاً مسیر را باز کنید ،اما کارگران گفتند که شما هم حقوق اسفند و هم عیدی و سنوات و ارزاق خود گرفته ای  و بیمه شما بدون کسری رد شده اما بیمه کارگران خط در سال سه ماه رد نمیشه و ما خواهان حل مشکل هستیم .

درهمین رابطه:ادامه اعتراضات کارگران راه آهن کشورنسبت به عدم پاسخگویی به مطالباتشان با اعتصاب وتجمع در قم وکرج

روز یکشنبه ۲۷ اسفند، اعتراضات کارگران راه آهن کشورنسبت به عدم پاسخگویی به مطالباتشان با اعتصاب وتجمع در قم وکرج ادامه پیدا کرد.

گزارشی بقلم یک کارگربرگرفته از شبکه های اجتماعی:

از امور نگهداری ناحیه قم شرکت راهبر ریل)

امروز یکشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۷ کارگران و کارکنان امور نگهداری قم جهت دریافت حقوق و عیدی و بن ها و مناسبتهای پرداخت نشده اعتصاب کردند و دست از کار کشیده و تا احقاق حقوق خود به اعتصاب خود ادامه خواهند داد. از کارگران استدعا دارد تا تسویه حساب کامل به هیچ عنوان سر کار حاضر نشوند و تا احساس خطر نکنند وجایگاهشون به لرزه نیفته کاری نمیکنند.

گزارشی بقلم یک کارگربرگرفته از شبکه های اجتماعی:

اعتصاب کارگران راه آهن کرج 

امروز یکشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۷ 

امروز هم تو کرج بابت ارزاق و اینکه سختی تعدادی از کارگران پرداخت نشده بود اعتصاب شد  که یه در گیری بین یکی از کارگران و مامورین رخ داد که تقصیر نیروی انتظامی بود

برخورد نیروی انتظامی قابل انتقاد است و نمیدانیم به چه دلیل نیروی انتظامی در آنجا شرکت داشته که کارشان غیر قانونی و در قانون کار نیامده لطفا اقایان نیروی انتظامی شرکت را خالی بکنید 

کارگران کرج با شرکت تراورس قرار داد دارند و باید گفت این شرکت حاضر به پرداخت مطالبات بر حق کارگران نیست سابقا هم این کارگران اعتصاب  و تجمع داشت

*برای کارگران و بازنشستگان فراخوان تجمع بدهید!

اسماعیل گرامی (کارگر بازنشسته)

بیش از دو هفته می باشد که صولت مرتضوی وزیر کار با مبلغ ۱۵ میلیون تومان برای حداقل دستمزد در “شورای عالی کار” مخالفت می کند. گذشته ی کثیف این وزیر و مصاحبه های اخیر او نشان میدهد که او با زورگویی تمام؛ حاضر نیست این مبلغ را بپذیرد و با جلسات بی محتوا تلاش دارد مباحث را روی یک سیکل کسل کننده بیاندازد تا به تعطیلات نوروزی برسیم. مسلما در آن روزها نمایندگان دولت  و کارفرماها می توانند با خیال راحت مبلغ مورد نظر خود ۲۰% و یا ۲۲% را بدون نیاز به امضای نمایندگان کارگران به تصویب برسانند. نمایندگان کارگری درون شورا از این نیت شوم وزیر کار، بهتر از هر کس دیگری باخبرند. 

همانگونه که تجربه نشان داده است، در مقابل زورگویی های حکومت فقط کف خیابان می تواند مشکل کارگران و بازنشستگان را حل نماید. بنابراین از آنجا که نتیجه جلسات کاملا مشخص است؛ لازم می باشد این نمایندگان بدون فوت وقت “فراخوان یک تجمع” را بدهند، حتی اگر لازم بود بینش اداری را کنار گذاشته و برای روز تعطیل این فراخوان را بدهند.

جمع آوری امضاء و تهیه پتیشن هیچ مشکلی را حل نمی کند! حمایت گروه های مختلف همچون دانشجویان و تجمعات خود جوشِ کارگران و بازنشستگان در مکانهای مشخص، هرگز نمیتواند “پتانسیل” لازم برای کسب مبلغ ۱۵ میلیون تومان را فراهم نماید (تجمعات خود جوش که از مرکزیتی دستور نمی گیرند؛ برای مبالغ دیگری و در زمانهای دیگری مثمرالثمر می باشند). 

با در نظر گرفتن این مسئله که پتانسیل لازمه جهت کسب مبلغ فوق هم اکنون موجود می باشد، مسئولیت هر گونه تعلل در این رابطه و عدم کسب مبلغ فوق به عهده نمایندگان شورا می باشد.

۲۸ اسفند ۱۴۰۲

*پیام نوروزی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران 

دانش‌آموزان، فرهنگیان و مردم ایران

نوروز با بهار آمده است تا بیاموزاند: تغییر، دگرگونی، آفرینندگی و رهایی امری محال نیست؛ این امکان  دل‌پذیر  زیستن است. و نیز، از حفره‌های تاریک سرما و دم سردی‌های غالب می‌توان و باید رها شد، باران عشق بر زمین فاجعه و خشونت باریدن خواهد گرفت.

یکسال بر ما گذشت و در این سال چون گذشته:

دانش‌آموزان زیر تازیانه آموزش ایدئولوژیک و کالایی‌شده انگیزه و میل‌شان برای یادگیری پرپر شد، ترک تحصیل به سبب فقر فزونی یافت، کودکان کار نیز بازتولید شدند. تفاوت آموزش در مرکز و حاشیه عمیق‌تر شد.

معلمان از پادگانی شدن مدارس و ذبح کرامت انسانی در رنج‌اند. و سرآمدان آنان به زندان، یا اخراج یا تبعید یا حبس خانگی محکوم شدند.

بازنشستگان، کارگران و تمام اقشار فرودست جامعه علی رغم مبارزات پیگیر خود به مطالبات قانونی خویش نرسیدند.

شبح ویرانگر تورم و گرانی، به سبب سیاست‌های اقتصادی نظام حاکم، بر تمامیت زندگی مردم سایه افکنده و هیچ اراده‌ای برای رفع این بحران وجود نداشت.

دادخواهان در حوزه‌های مختلف: آموزش، کار، زنان، محیط‌زیست، هنر و… روانه زندان شدند.

آزادی اندیشه و بیان، ایجاد تشکل‌های صنفی و مردم نهاد مستقل ممنوع بود.

دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها به سبب عدم عقلانیت و نابخردی مسئولان اخراج یا زندانی شدند.

اعدام، قصاص، شکنجه، قتل ناموسی (به سبب غلبه گفتمان ایدئولوژیک و مرد/ پدرسالار) تداوم داشت.

جامعه “ال جی بی تی کیو آی پلاس” کماکان از حق حیات محروم‌اند.

 حامی پروری، پدیده هزار فامیل، اختلاس، بنگاههای فوق سرمایه‌دارِ منتسب حکومتی/ امنیتی همچنان بر کشور حاکمند.

موارد فوق و بسیاری از موارد دیگر، محصول حکمرانی غیردموکراتیک، هژمونی خشونت و سرکوب و نیز عدم پاسخگویی افرادی است که فراتر از هر قانونی بر ما سلطه دارند.

تحریم آگاهانه انتخابات نمایشی مجلسِ حکومتی در این سال، نشان از عدم مشروعیت این نهاد و نارضایتی عمیق مردم از نحوه این حکمرانی آمرانه بود. 

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، به موجب آموزه‌های خویش مبنی بر حق رهایی، برابری، شادی، عشق، زیستن خودبنیاد برای همه، جشن نوروزی و آمدن بهار را به مردم ایران تبریک می گوید، و ایمان دارد با عاملیت مردم، همدلی و همبستگی آنان تمامی موانع برای زیستنی توام با رهایی و برابری مرتفع خواهند شد. 

پیروز باشید.

*پیام تبریک کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز به مناسبت سال نو 

رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند .‌…

همکاران گرامی، دانش‌آموزان عزیز و اولیا محترم. 

فرارسیدن بهار و آغاز سال نو خورشیدی را خدمت شما و همه هم‌میهنان عزیز در داخل و خارج از کشور را تبریک گفته و سالی سرشار از شادکامی، سلامتی و آزادی، برای هموطنان عزیز آرزو مندیم. 

سالی که گذشت همراه با رویداد‌های تلخ برای جامعه فرهنگیان بود. در این سال جمعی از معلمان با احکام زندان، اخراج، انفصال از خدمت، بازنشستگی پیش‌از موعد، حبس‌خانگی با پابند الکترونیک و تشکیل پرونده قضایی  مواجه شدند.

از طرفی مطالبات معلمان در طرح رتبه‌بندی پرداخت نشد و همسان‌سازی مستمری بازنشستگان هم به آینده‌ای نامشخص موکول گردید و حق‌الزحمه اضافه تدریس همکاران نیز پرداخت نگردید.

همچنین در سطح مدیریتی آموزش و پرورش الیگودرز شاهد ناکارآمدی شدید بودیم. فقدان نیروی متخصص و کارآمد در پست‌های اداری، خالی ماندن چند پست مدیریتی اداره به خاطر فقدان نیروهای انقلابی موردنظر مسئولین !! استفاده از نیروهایی با سابقه پائین و بعضا بی‌تجربه در پست‌های مدیریت و معاونت مدارس و فقدان نیروی خدماتی در تعدادی از مدارس که بهداشت و سلامت دانش‌آموزان را به مخاطره انداخت.  

در پایان خواهان آزادی همه معلمان زندانی، برگشت به کار معلمان اخراجی و انفصال از خدمت، همچنین پایان دادن به برخوردهای امنیتی و قضایی در ارتباط با خواسته‌های به حق فرهنگیان هستیم.

کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز

*عیدی دادگاه انقلاب بجنورد به یک فعال مدنی و رسانه‌ای عضو شورای مرکزی سازمان معلمان ایران

۲۰ میلیون تومان جریمه !!!!

رأی بدوی شعبه اول دادگاه انقلاب در خصوص محکومیت جزای نقدی #محمود_صفدری، منتخب فرهنگیان خراسان شمالی در شورای‌عالی آموزش و پرورش و مسئول سازمان معلمان در این استان، در شعبه ششم دادگاه تجدید نظر استان، عیناً تأیید شد.

بموجب دادنامه‌ای که به وی ابلاغ شده است، رأی محکومیت دویست میلیون ریال بابت دو اتهام #تشویش_اذهان_عمومی از طریق نشر اکاذیب و #تبلیغ_علیه_نظام که در شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان بجنورد صادر شده بود، عیناً تأیید شده است.

پیش‌تر نیز، همین شعبه تجدیدنظر استان، دادنامه صادره از شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری دو شهرستان بجنورد، به مبلغ یکصدمیلیون ریال را عیناً تأیید کرده بود.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*احضار حسین عبادیان از معلمان شهریار به دادگاه 

حسین عبادیان از فعالین صنفی معلمان شهریار که پیشتر توسط هیات تخلفات بازنشسته پیش از موعد شده بود توسط دادگاه انقلاب ملایر به اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به رهبر، توهین به دین اسلام و… احضار شد.

این معلم اهل ملایر است که در شهریار تهران به شغل معلمی اشتغال داشت

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate