اخباروگزارش های کارگری ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲

– چهارمین روزتجمع اعتراضی  کارگران پتروشیمی پتروناد آسیا دراعتراض به اخراج از کارو وعده های توخالی مدیرعامل

– اعتصاب کارگران راه آهن اراک و قزوین دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات

– تجمع اعتراضی  طلبکاران پروژه ایران ‌مال مقابل ساختمان بانک آینده

– پیام تشکر و قدردانی انجمن صنفی معلمان فارس از خانواده معلمان زندانی این استان  

– عزیز قاسم زاده فعال صنفی معلمان گیلان  برای مرخصی از زندان  لاکان رشت آزاد شد 

– انوش عادلی و محمود صدیقی پور  به مرخصی متصل به آزادی آمدند

*******

*چهارمین روزتجمع اعتراضی  کارگران پتروشیمی پتروناد آسیا دراعتراض به اخراج از کارو وعده های توخالی مدیرعامل

روزپنج شنبه ۲۴ اسفندبرای چهارمین روز متوالی، کارگران پتروشیمی پتروناد آسیا به تجمعشان دراین شرکت خصوصی واقع در سایت دو منطقه ویژه اقتصادی  ماهشهربرای اعتراض به اخراج از  کارو وعده های توخالی مدیرعامل ادامه دادند.

قابل یاد آوری است که روزهای ۱۵ و ۱۶ بهن ماه سال جاری هم برای اعتراض به نداشتن امنیت شغلی منجمله قراردادهای یک ماهه وعدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل دست به اعتصاب وتجمع زده بودند که بدنبال وعده های مدیرعامل برسرکارشان برگشتند.

روز چهارشنبه ۲۲ اسفند مدیرعامل شرکت پتروناد آسیا در اقدامی عجیب، حدود ۳۰ نفر از کارگران این شرکت را اخراج کرد.

به گزارش یک منبع خبری محلی، مسئولان اداره کار منطقه ویژه از حدود یکماه پیش از اخراج این نیروها خبر داشته و در اقدامی هماهنگ با مسئولان شرکت پتروناد، لیست نفرات مدنظر خود را برای استخدام و جایگزینی کارکنان اخراج شده به شرکت معرفی کرده‌اند.

بنابهمین گزارش،نفرات مدنظر اداره کار منطقه ویژه از روزهای گذشته با مراجعه به این شرکت، مصاحبه شغلی انجام داده‌اند تا نفرات نورچشمی مسئولان این اداره، به زودی جذب این شرکت شده و نیروهای متخصص این شرکت یکی پس از دیگری اخراج شوند.

یکی از کارگران معترض گفت: در تجمع ۱۶بهمن مدیرعامل در واکنش به اعتراض پرسنل و پاسخ به خواسته‌های آنها وعده‌های دروغین داده و تا به الان کاملا عکس این وعده‌ها رفتار شده است.

وی افزود: در روز ۱۶ بهمن به اصرار خود مدیرعامل تمامی خواسته‌ها صورت‌جلسه شد ولی مدیرعامل پس از ختم تجمع حاضر به امضای این صورت‌جلسه نشد و بر خلاف قول‌های داده شده عمل کرد.

این کارگر پتروشیمی پتروناد آسیا ادامه داد: اولین خواسته پرسنل، امنیت شغلی و لغو اخراجی کارکنان بوده که مدیرعامل تأکید مؤکد داشت که هیچ اخراجی صورت نخواهد گرفت و با همه شما قرارداد یک ساله امضا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اما ده روز مانده به پایان سال نامه خاتمه همکاری چهار نفر از پرسنل ابلاغ شد و به طور هم زمان شروع به مصاحبه برای جذب نیروهای جدید شد و بدون هیچ دلیلی شرکت اقدام به اخراج نفرات و جذب نیروی جدید کرده است.

وی یادآور شد: هم چنین بر اساس گفته رئیس نیروی انسانی قرارداد پرسنل دو ماهه امضا می‌شود که بر خلاف قول مدیرعامل مبنی بر تمدید یک ساله با تمام کارکنان بوده است.

یکی دیگر از کارگران پتروشیمی پتروناد آسیا نیز گفت: بر اساس صورت جلسه قبلی مقرر شد که شیفت کارکنان به هیچ وجه تغییر نکند اما مانند اعتراض ۱۶ بهمن مجدد به صورت شفاهی به تمام کارکنان ابلاغ شد که شیفت‌ها از چهار شیفت به سه شیفت به منظور اخراج کامل یک شیفت تغییر می‌کند.

وی عنوان کرد: در صورتی که در تجمع ۱۶ بهمن مدیرعامل بارها تاکید کرد که به هیچ وجه تغییر در شیفت صورت نخواهد پذیرفت. در نتیجه به علت وعده‌های دروغین مدیرعامل، پرسنل شرکت با زبان روزه در مقابل شرکت تجمع کرده‌اند و تنها خواهان تحقق وعده‌های مدیرعامل هستند.

*اعتصاب کارگران راه آهن اراک و قزوین دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات

روز پنج شنبه ۲۴ اسفند، کارگران راه آهن اراک و قزوین برای اعتراض به عدم پرداخت مطالبات دست به اعتصاب زدند.

گزارشی بقلم یک کارگر راه آهن اراک برگرفته ازشبکه های اجتماعی:

امروز(۲۴ اسفند) اراک هم اعتصاب بود و هنوز عیدی را پرداخت نکرده و بن های مناسبتی را هم پرداخت نکرده  و البته بن عید و ماه رمضان که به همت مدیر عامل قران خوانمون کنسل شده،وقتی تو این سیستم فاسد هیچکسی سر جای خودش نیست آخرش میشه همین نابودی راه آهن که چیزی ازش باقی نمونده

 و اینکه حق گرفتنی هست ما باید متحد باشیم روزی میرسه همه ترسشون میریزه و آنروزی هست که میشه ترس تو چهره همه مسئولین دزد دید 

در آخر هم عرز کنم که 

خانه ار پایبند ویران است   

خواجه در نقش بند ایوان است 

گزارشی بقلم یک کارگر راه آهن قزوین برگرفته ازشبکه های اجتماعی:

امروز ۱۴۰۲/۱۲/۲۴ پنج شنبه کارکنان قزوین ناحیه شمال ۲ اعتصاب کردند و خواستار پرداخت حقوق و مناسبتی ها و بیمه ها هستند که تو این آخر سالی همه کارگران  و درگیر کردند ،کجان اون مسئولینی که گفتن ما نمی زاریم حق شما رو بخورن

*تجمع اعتراضی  طلبکاران پروژه ایران ‌مال مقابل ساختمان بانک آینده

برپایه فیلم منتشره درشبکه های اجتماعی،جمعی از طلبکاران پروژه ایران ‌مال برای اعتراض مقابل ساختمان بانک آینده درتهران تجمع کردند و خواهان پرداخت مطالباتشان شدند.

*پیام تشکر و قدردانی انجمن صنفی معلمان فارس از خانواده معلمان زندانی این استان  

صبر و شکیبایی شما گران بهاترین هدیه ای بود که به همسران و پدرانتان قدرت ماندن و مبارزه کردن داد و بهانه ای برای تحمل سختی ها بود.

برای شجاعت، استقامت، همفکری، یاریتان در طول این دوران از شما سپاسگزاریم. 

شما نشان دادید هیچ کاری غیر ممکن نیست، غیر ممکن فقط یک کلمه است که توسط انسان های کوچک استفاده می شود. 

امیدواریم با نزدیک شدن به پایان سال، در این هوای دل انگیز بهاری، خستگی و غبار این سال سخت از تن تک تک شما عزیزان زدوده شود و سال جدید برایتان منشا خیر و برکت و برای همکاران گرانقدرمان آزادی کامل از حبس باشد. 

#غلامرضا_غلامی_کندازی 

#محمدعلی_زحمتكش 

#اصغر_امیرزادگان 

#ایرج_رهنما

#مهدی_فتحی 

#افشین_رزمجوئی 

#عبدالرزاق_امیری 

#زهرا_اسفندیاری 

#مژگان_باقری 

*عزیز قاسم زاده فعال صنفی معلمان گیلان  برای مرخصی از زندان  لاکان رشت آزاد شد 

 عزیز قاسم زاده هنرمند و معلم زندانی بدون اطلاع قبلی،برای ۲۱ روز به مرخصی آمد مرخصی ناگهانی این فعال صنفی  در حالی است که می بایست با انجام تجمیع و قانون اشد مجازات(مجازات واحد) یک سال حبس و با احتساب بازداشت موقت در مهر ۱۴۰۰ و خرداد ۱۴۰۱   از زندان لاکان رشت آزاد می‌شد به رغم این در پی مراجعات متعدد خانواده و وکلای این فعال صنفی به اجرای احکام دادگستری رودسر و شعبه پنجم اجرای احکام دادسرای عمومی و انفلاب رشت هنوز تجمیع پرونده او انجام نشده است.

شورای هماهنگی ضمن شادباش به خانواده این فعال صنفی بر آزادی بی قید و شرط همه فعالین پای می فشارد

*انوش عادلی و محمود صدیقی پور  به مرخصی متصل به آزادی آمدند

آقایان عادلی و صدیقی پور از اعضای هیات مدیره تشکل گیلان که در اجرای حکم یک سال حبس  تعزیری در زندان لاکان رشت زندانی شده بودند امروز برای مرخصی متصل به آزادی از زندان آزاد شدند

شورای هماهنگی به جامعه فرهنگیان و خانواده این دو فعال صنفی شادباش می‌گوید و تاکید می‌کند هیچ فعال صنفی به جهت فعالیت‌هایش نباید حتی یک روز هم زندان را تجربه کند   

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate