اخباروگزارش های کارگری ۱۲ اسفند ماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۱۲ اسفند ماه ۱۴۰۲

– اقدام نمادین کنشگران اجتماعی خوزستان در روز جمعه ۱۱ اسفند

– هفتمین شنبه اعتراضی کارگران پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی نسبت به سطح نازل حقوق منجمله عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ، اجرانشدن  دو هفته کار- دو هفته استراحت در بخش اداری و پشتیبانی مجتمع، زیرساخت نامناسب خوابگاه‌ها، فرسوده بودن امکانات و تجهیزات و عدم شمول قانون کار برای راننده‌های غیرمالک وعدم پرداخت بموقع مطالبات وعدم تحقق وعده ها با برپایی تجمع در پالایشگاه های سوم، پنجم، ششم، هشتم، دهم و دوازدهم

– اعتصاب کارگران  پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی رود شور دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق و حق بیمه

– اتحادیه تشکل‌‌های کامیونداران و رانندگان سراسر ایران:

«نه» گفتن به انتخابات  را همه ما، کامیونداران و رانندگان ،به عنوان اولین گام پیروزی اعتراضمان و برای شروع اعتراضاتمان به «اجرایی نشدن فرمول تن برکیلومتر به طور سراسری و بدون تبعیض»،درپیش گرفتیم و در آن موفق شدیم

– سلب حق اسکان دانشجویان خوابگاهی در دانشگاه علامه طباطبایی

– جان باختن یک کارگر معدن مس سونگون ورزقان

– جان باختن یک کارگر شرکت توزیع برق شهرستان دامغان براثر سقوط از تیرک برق

*******

*اقدام نمادین کنشگران اجتماعی خوزستان در روز جمعه ۱۱ اسفند

کانال شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران با انتشار فیلمی نوشت: کانون صنفی معلمان خوزستان با همراهی تعدادی از فعالین صنفی و فعالین کارگری تامین اجتماعی اهواز در روز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای «زنده ماندن زمین» با کاشت ۶۰ نهال بنام تعدادی از معلمان زندانی، کارگران زندانی،معلمان اخراجی وفعالین صنفی سراسر کشور و دو تن از وکلای شریف معلمان و همچنین کاشت نهال به نام زنده یادان اقبال تامرادی و فرزاد کمانگر یاد این عزیزان را گرامی داشتند 

باشد نهالی هم نامتان برای آیندگان…

«نامتان جاودانه شد»  

زیباتر از درخت در اسفند ماه چیست؟

بیداری شکفته پس از شوکران مرگ

زیباتر از درخت در اسفند ماه چیست؟

زیر درفش صاعقه و تیشه تگرگ

زیباتر از درخت در اسفند ماه چیست؟

عریانی و رهایی و تصویر بار و برگ

*هفتمین شنبه اعتراضی کارگران پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی نسبت به سطح نازل حقوق منجمله عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ، اجرانشدن  دو هفته کار- دو هفته استراحت در بخش اداری و پشتیبانی مجتمع، زیرساخت نامناسب خوابگاه‌ها، فرسوده بودن امکانات و تجهیزات و عدم شمول قانون کار برای راننده‌های غیرمالک وعدم پرداخت بموقع مطالبات وعدم تحقق وعده ها با برپایی تجمع در پالایشگاه های سوم، پنجم، ششم، هشتم، دهم و دوازدهم

روز شنبه  ۱۲ اسفند برای هفتمین بار،کارگران پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی(  پالایشگاه های پنجم، ششم، هفتم، هشتم، نهم، دهم و دوازدهم پارس جنوبی) برای اعتراض نسبت به سطح نازل حقوق منجمله عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ، اجرانشدن  دو هفته کار- دو هفته استراحت در بخش اداری و پشتیبانی مجتمع، زیرساخت نامناسب خوابگاه‌ها، فرسوده بودن امکانات و تجهیزات و عدم شمول قانون کار برای راننده‌های غیرمالک وعدم پرداخت بموقع مطالبات و عدم تحقق وعده ها دست به تجمع در پالایشگاه های سوم، پنجم، ششم، هشتم، دهم و دوازدهم زدند.

در همین رابطه:تجمع گسترده اعتراضی کارگران ارکان ثالث و پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری پالایشگاه های سوم، پنجم، ششم، هشتم، دهم و دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی

صبح امروز ۱۲ اسفند ۱۴۰۲

پیام همکاران؛

پیش از اعلام نتایج انتخابات فرمایشی مجلس که نه تنها دستاوردی نداشته، مصوباتش همواره بر علیه منافع و معیشت ما کارگران و توده مردم تحت ستم بوده است، با اعتراض به وضع موجود، مشخصاً در این روز اعتراضات خود را از سر گرفته، بار دیگر تاکید می‌نماییم، منتظر هیچ لطف و مرحمت از بالا نبوده، خواسته های خود را از طریق گسترش اعتراضات محقق می‌نماییم.

ما به شرایط قبل باز نمیگردیم و هشدار میدهیم اعتراضات کنونی ما آغاز راه و اشکال آن در این سطح باقی نخواهد ماند.

اهم مطالبات همکاران ما عبارت است از؛

حذف کامل شرکتهای پیمانکاری واسطه تامین نیروی انسانی، اصلاح و اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل، رفع تبعیض در پرداخت مزد و مزایا و رفاهیات برابر با سایر ارکان نفت، اجرای مرخصی ۲ به ۲ برای کارگران پشتیبانی شرکت‌های پیمانکاری و…

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت(ارکان ثالث)

*اعتصاب کارگران  پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی رود شور دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق و حق بیمه

فیلم کوتاه منتشره در شبکه های اجتماعی از اعتصاب روزشنبه ۱۲ اسفند کارگران  پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی رود شورواقع در استان مرکزی،شهرستان زرندیه،کیلومتر ۴۳ آزادراه تهران- ساوه دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق و حق بیمه،خبر می دهد.

*اتحادیه تشکل‌‌های کامیونداران و رانندگان سراسر ایران:

«نه» گفتن به انتخابات  را همه ما، کامیونداران و رانندگان ،به عنوان اولین گام پیروزی اعتراضمان و برای شروع اعتراضاتمان به «اجرایی نشدن فرمول تن برکیلومتر به طور سراسری و بدون تبعیض»،درپیش گرفتیم و در آن موفق شدیم

بیانیه اتحادیه تشکل‌‌های کامیونداران و رانندگان سراسر ایران

 موفق شدیم !

کامیونداران و رانندگان شریف و زحمتکش

«نه» گفتن به انتخابات  را همه ما، کامیونداران و رانندگان ،به عنوان اولین گام پیروزی اعتراضمان و برای شروع اعتراضاتمان به «اجرایی نشدن فرمول تن برکیلومتر به طور سراسری و بدون تبعیض»،درپیش گرفتیم و در آن موفق شدیم . اعتراضی که قبل از انتخابات آن را اعلام کردیم و برای ادامه‌اش هم هشدارداده بودیم

اعتراض ما به عمل نکردن عامدانه به این فرمول بود که متاسفانه بدخواهان وصاحبان با ر و دلالان نه تنها پای اجرای آن نیامدند بلکه سعی درخراب کردن آن هم داشتند.

ما ضمن تبریک به همه همکاران که دراین اقدام اعتراضی شرکت داشتند اعلام می کنیم که اگر فرمول تن برکیلومتر که خواسته به حق همه کامیونداران و رانندگان شریف ایران می باشد؛ عملی نگردد گام های بعدی اعتراضی واعتصابات خود را آغاز خواهیم کرد .عواقب این هشدار برعهده متولیان این امور می باشد.

منتطراطلاعیه های بعدی ما دراین رابطه باشید

اتحادیه تشکل‌های کامیونداران و رانندگان سراسر ایران

۱۴۰۲-۱۲-۱۲

*سلب حق اسکان دانشجویان خوابگاهی در دانشگاه علامه طباطبایی

روز چهارشنبه مورخ ۹ اسفند معاونت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی از مجازی شدن کلاسهای درسی از ۱۹ اسفند خبر داد. متعاقب این خبر، معاونت دانشجویی این دانشگاه در اطلاعیه‌ای واکنش‌برانگیز، از لزوم تخلیه خوابگاه‌ها تا ۱۷ اسفند و عدم امکان اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها تا پایان سال جاری خبر داد. 

این در حالی‌ست که دانشجویان اجاره‌بهای اسکان در روزهای مذکور را در ابتدای نیمسال پرداخت کرده‌اند. همچنین، بسیاری از دانشجویان در دهه پایانی اسفند زمان دفاع از پایان‌نامه را تنظیم نموده‌اند. گروهی دیگر از دانشجویان نیز برای هفته آخر سال بلیط بازگشت به محل سکونت خود را تهیه کرده‌اند. تمامی این موارد نشان از آن دارد که دانشگاه علامه قصد دارد با پایمال نمودن حق اسکان دانشجویان خوابگاهی، آنان را در روزهای پایانی سال و در آستانه تعطیلات نوروز، آواره سازد. 

از سوی دیگر دانشگاه شروع ماه رمضان را بعنوان دلیلی برای تخلیه خوابگاه و قطع خدمات رفاهی عنوان کرده است. این دلایل واهی در صورتی عنوان می‌شود که دانشگاه علامه طباطبایی در سالهای پیشین نه تنها در ایام ماه رمضان خوابگاه را تعطیل نکرده بود بلکه غذای دانشجویی را در قالب وعده‌های  افطار- سحر توزیع می‌نمود.

بنظر می‌رسد در راستای سیاست حذف خدمات و کالاهای عمومی، این بار دانشگاه علامه سعی دارد از هر فرصتی برای محدودسازی امکانات رفاهی استفاده نماید. رئیس و معاونین دانشگاه علامه طباطبایی در فضای رسانه‌ای همواره بر بودجه کافی و نبود مشکلات مالی تأکید می‌کنند اما در زمانی که پای مسائل عینی به میان می‌آید، خود را زیر فشار و مضیقه مالی جلوه می‌دهند. در بهمن ماه سال جاری، دانشگاه علامه سعی بر عدم توزیع غذای دانشجویی در ایام میان دو نیمسال داشت که با اعتراضات چهار روزه در خوابگاه‌های پسرانه، تا حدودی از این تصمیم عقب‌نشینی نمود.

حال با اعلام تصمیم دانشگاه مبنی بر لزوم تخلیه خوابگاه‌ها تا ۱۷ اسفند، دانشجویان ساکن خوابگاه مجدداً اعلام نموده‌اند که به این تصمیم اعتراض خواهند کرد و در صورت اصرار دانشگاه بر تصمیم خود، با این موضوع مقابله نموده و تا زمان دلخواه در خوابگاه‌ها باقی خواهند ماند.

*جان باختن یک کارگر معدن مس سونگون ورزقان

یک کارگر راننده دامپتراک معدن مس سونگون ورزقان(شرکت پیمانکاری زحل) بنام ایمانی حین تعویض شیفت براثرخالی شدن سیستم پمپ باد دامپتراک جلویی جان باخت.

*جان باختن یک کارگر شرکت توزیع برق شهرستان دامغان براثر سقوط از تیرک برق

یک کارگر شرکت توزیع برق شهرستان دامغان بنام پیمان عرب عامری حین کار تعمیر درمنطقه روستاییسطوه به دلیل پوسیدگی تیرک برق از ارتفاع به سطح زمین سقوط کرد وجان خودرا ازدست داد.

براثر گزارش رسانه ای شده،اکثر تیرک‌های برق منطقه روستایی سطوه به دلیل اسیدی بودن خاک، پوسیده شده‌اند و علارغم اینکه مسئولان اداره برق منطقه از این موضوع آگاهند بازهم سیمبانان خود را بدون تجهیزاتی مانند بالابر به منطقه اعزام می‌کنند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate