اخباروگزارش های کارگری ۵ اسفند ماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۵ اسفند ماه ۱۴۰۲

– ششمین شنبه اعتراضی کارگران پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی نسبت به سطح نازل حقوق منجمله عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ، اجرانشدن  دو هفته کار- دو هفته استراحت در بخش اداری و پشتیبانی مجتمع، زیرساخت نامناسب خوابگاه‌ها، فرسوده بودن امکانات و تجهیزات و عدم شمول قانون کار برای راننده‌های غیرمالک وعدم پرداخت بموقع مطالبات وعدم تحقق وعده ها با برپایی تجمع در پالایشگاه های پنجم، ششم، هفتم، هشتم، نهم، دهم و دوازدهم

– پنجمین روز اعتصاب کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران وبرپا بودن چادرهای کارگران حق طلب ممنوع الورود مقابل ورودی

– اعتصاب و تجمع کارگران کارخانه تولید ام دی اف کشت وصنعت نیشکرهفت تپه برای دستیابی به مطالباتشان

– مهدی معربی، معلم محکوم به سی سال حبس در تبعید 

– برگشت پرونده حسین واحدی  به بازپرسی شعبه ۲ دادسرای بجنورد

– در تاریخ ۲۹ بهمن ماه، رای شعبه سوم دادگاه تجدید نظر بوشهر در سامانه ثنا اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان استان بوشهر قرار گرفت.

– استمرار صدور احکام تعلیق دانشجویان در دانشگاه‌های کشور

– جان باختن یک کارگرجوان در کیش براثر سقوط آسانسورحمل بار

– جان باختن یک کارگردرتبریززیر آوار

*******

*ششمین شنبه اعتراضی کارگران پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی نسبت به سطح نازل حقوق منجمله عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ، اجرانشدن  دو هفته کار- دو هفته استراحت در بخش اداری و پشتیبانی مجتمع، زیرساخت نامناسب خوابگاه‌ها، فرسوده بودن امکانات و تجهیزات و عدم شمول قانون کار برای راننده‌های غیرمالک وعدم پرداخت بموقع مطالبات وعدم تحقق وعده ها با برپایی تجمع در پالایشگاه های پنجم، ششم، هفتم، هشتم، نهم، دهم و دوازدهم

روز شنبه  ۵ اسفند برای ششمین بار،کارگران پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی(  پالایشگاه های پنجم، ششم، هفتم، هشتم، نهم، دهم و دوازدهم پارس جنوبی) برای اعتراض نسبت به سطح نازل حقوق منجمله عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ، اجرانشدن  دو هفته کار- دو هفته استراحت در بخش اداری و پشتیبانی مجتمع، زیرساخت نامناسب خوابگاه‌ها، فرسوده بودن امکانات و تجهیزات و عدم شمول قانون کار برای راننده‌های غیرمالک وعدم پرداخت بموقع مطالبات و عدم تحقق وعده ها دست به تجمع پالایشگاه های پنجم، ششم، هفتم، هشتم، نهم، دهم و دوازدهم زدند.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی کارگران ارکان ثالث و پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری، پالایشگاه‌های پنجم، ششم و نهم مجتمع گاز پارس جنوبی

صبح امروز شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲

پیام همکاران؛

در روزهایی که تعدادی از رانندگان شرکتهای پیمانکاری بخاطر خواسته هایشان، از کار تعلیق شده اند، اتحادیه صنف کارگری استان بوشهر با طرح وعده های دروغین رییس منابع انسانی پارس جنوبی، یک هفته تجمعات مارا به تعویق انداخت تا با سکوت ما با خوش خدمتی از روز ۲۲ بهمن عبور نمایند.

علیرغم این ترفندها، امروز ما مصمم تر از قبل اعتراضات خود را از سر گرفته اعلام می‌کنیم تا تحقق کامل خواسته های خود اعتراضاتمان را ادامه خواهیم داد.

اهم مطالبات کارگران ارکان ثالث و پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری پارس جنوبی؛

بازگشت به کار فوری رانندگان تعلیقی شرکتهای پیمانکاری، حذف کامل شرکتهای پیمانکاری واسطه تامین نیروی انسانی، اصلاح و اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل، تنظیم قراردادهای مستقیم با رانندگان شرکتهای پیمانکاری توسط پیمانکاران و اصلاح مفاد آن، اجرای مرخصی ۲ به ۲ کارگران پشتیبانی و… می‌باشد.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت(ارکان ثالث)

*پنجمین روز اعتصاب کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران وبرپا بودن چادرهای کارگران حق طلب ممنوع الورود مقابل ورودی

اعتصاب در گروه ملی فولاد ایران – اهواز کماکان ادامه دارد

امروز شنبه پنجم اسفندماه، کارگران گروه ملی فولاد در اعتراض به تعلیق از کار و ممنوع الورودی شماری از همکاران معترض و اجرای ناقص طرح طبقه بندی مشاغل اعتصاب خود را ادامه دادند.

در این دور از اعتصاب تمامی درهای شرکت مسدود بوده و از ورود مدیران به شرکت و نیز خروج محصول جلوگیری شده است.

*اعتصاب و تجمع کارگران کارخانه تولید ام دی اف کشت وصنعت نیشکرهفت تپه برای دستیابی به مطالباتشان

روزشنبه ۵ اسفند، کارگران کارخانه تولید ام دی اف کشت وصنعت نیشکرهفت تپه برای دستیابی به مطالباتشان مبنی بر

۱- شفاف سازی در رابطه با نیروهای غیر بومی و استفاده از ظرفیت‌های موجود

۲- افزایش پایه حقوق طبق تجربه و کار محوله وپرداخت علی‌الحساب تا موقع اجرای طرح طبقه بندی

۳- تعدیل تایم و شیفت کاری طبق قانون کار

۴-  جذب پرسنل جهت جلوگیری از بهره کشی

۵- اصلاح عناوین بیمه‌ای در تامین اجتماعی وحذف قراردادهای حجمی

۶: پرداخت تمامی معوقه‌‌ها

دست از کارکشیدند ودراین مجتمع تجمع کردند.

گزارشی بقلم یک کارگر برگرفته از شبکه های اجتماعی:

«امروز شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۰۵ تجمع کارگران MDF هفت تپه که در این چند سال از جانب طاهر خانی در حق آنها اجحاف و تبعیض شده و طی هفته گذشته که طاهرخانی قولهایی به آنها داده بود متاسفانه بعد از ۳ روز زیر وعده های خود زده و حاضر به دادن مطالبات آنها نمیباشد و امروز هم در این تجمع هیچ یک از مدیریت شرکت جهت شفاف سازی و پاسخگویی به کارگران در شرکت حضور پیدا نکردند و همچنین نماینده به اصطلاح کارگران کریم سعدی بجای اینکه در کنار کارگران بایستد و با آنها همصدا باشد در پشت ضایعات قایم شده و پشت آنها را خالی کرده است»

*مهدی معربی، معلم محکوم به سی سال حبس در تبعید 

آرش صادقی در حساب توئیتر خود نوشته است:

مهدى معربى، فعال سیاسی و معلم در فروردين ۱۳۹۴ بازداشت و در دادگاه انقلاب اهواز به اتهام اقدام عليه امنيت كشور و محاربه با خدا و افساد فی‌الارض به ۳۰ سال حبس در تبعید به زندان تربت جام محكوم شد. سه نفر از هم پرونده‌هاى مهدى معربى بنام‌هاى قیس عبیداوی ۲۵ ساله، به همراه برادرش احمد عبیداوی ۲۰ ساله و پسر عموی‌شان سجاد بلاوی اعدام شدند.

مهدی در حالی وارد نهمین سال حبس خود می‌شود که به دلیل فشارهای زندان و بیماری و حمله قلبی جهت درمان چندین بار درخواست مرخصی کرده اما دادستانی جواب مثبتی به او نداده است. همچنین تقاضای او برای دسترسی به درمان از سوی مسولان زندان مورد توجه قرار نگرفته است.

خانواده با مراجعه به دادستانی برای درمان وی درخواست مرخصی نموده، اما با درخواست خانواده موافقت نشده است.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*برگشت پرونده حسین واحدی  به بازپرسی شعبه ۲ دادسرای بجنورد

پرونده بازرس انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی حسین واحدی که با اتهام اقدام علیه امنیت کشور، قبلا در شعبه یک دادگاه انقلاب بجنورد در حال بررسی بود و بخاطر ایرادات حقوقی ، با دفاعیات وکیل پرونده آقای معروف متوقف شده بود.

پرونده به بازپرسی برگشت و در شعبه ۲ دادسرای بجنورد ثبت گردید.

لازم به ذکرست که با همین پرونده  قبلتر بصورت غیابی  رای بدوی یک سال زندان برای جناب واحدی صادر شده بود .با ورود وکیل به پرونده و درخواست اعاده دادرسی  و پذیرش درخواست از سوی قاضی پرونده ، رای صادره ابطال و جلسه رسیدگی مجدد تعیین شد که در نتیجه آن جلسه  پرونده برای بررسی و تکمیل تحقیقات به مرحله‌ی بازپرسی برگشت خورد.

انتظار میرود عدالت، تحت فشار و نفوذ  هیچ جریانی یا اعمال هرگونه سیاستی قربانی نشود ومهمترین فاکتور تصمیم  دستگاههای قضایی باشد.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ضمن محکوم نمودن تمام احکام زندان، جریمه، انفصال و تبعید معلمان صنفی مدنی، هرگونه برخورد قهری را مردود دانسته و انتظار دارد هر چه زودتر معلمان زندانی آزاد شده و بساط  پرونده های ساختگی با هدف اعمال فشار بر کنشگران صنفی عدالت‌خواه برچیده شوند.

*در تاریخ ۲۹ بهمن ماه، رای شعبه سوم دادگاه تجدید نظر بوشهر در سامانه ثنا اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان استان بوشهر قرار گرفت.

در این رای آقایان عبدالرضا امانی فر،اصغر حاجب و محسن عمرانی از اتهامات وارده تبرئه شدند. متاسفانه در رای مذکور اسم جناب محمود ملاکی، بازرس کانون، وجود ندارد که دلیل ان برای کانون محرز نشده است.

لازم به ذکر است اعضای هیات مدیره کانون در پرونده‌های مشابه با همین مصداق‌های اتهامی در دادگاه بدوی بعضا به دو سال حبس محکوم گردیده‌اند

کانون صنفی معلمان استان بوشهر، ضمن استقبال از اجرای عدالت و لغو حکم‌ شلاق و زندان همکاران در این پرونده، خواستار مختومه شدن تمامی پروندهای فعالین صنفی است.

#حق_تشکل_مستقل 

#حق_آموزش_رایگان_و با کیفیت 

کانون صنفی معلمان استان بوشهر

سی‌ام بهمن ماه

*استمرار صدور احکام تعلیق دانشجویان در دانشگاه‌های کشور

سپهرراثی دبیر کل انجمن و دانشجوی ورودی ۱۴۰۱ ارشد مهندسی هوافضا دانشگاه خواجه نصیر با حکم کمیته‌ی مرکزی وزارت علوم، به دو ترم محرومیت از تحصیل محکوم شد.

ایشان به دلیل اعتراض به رفتار غیرقانونی نیروهای حراست، به اتهام اخلال و ایجاد مزاحمت برای امور دانشگاه (ماده ۳۸ آیین‌نامه انضباطی) به کمیته انضباطی احضار و محکوم شد.

با تایید این حکم از سوی کمیته‌ی مرکزی وزارت علوم، این دانشجو ممنوع‌الورود و از خدمات آموزشی و رفاهی محروم شد.

برگرفته از کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور

*جان باختن یک کارگرجوان در کیش براثر سقوط آسانسورحمل بار

روزشنبه ۵ اسفند،یک کارگر ۱۸ ساله بنام افشین توتازهی مینگل اهل روستای ملک آباد بخش کورین شهرستان زاهدان حین کار در ساختمانی در کیش براثر سقوط آسانسورحمل بار بشدت از ناحیه سر دچار ضربه شد و جان خود را از دست داد.

*جان باختن یک کارگردرتبریززیر آوار

روزجمعه ۴ اسفند،یک کارگر میانسال حین کارتخریب ساختمانی واقع در خیابان انقلاب تبریزبدنبال ریزش دیوار زیرتلی از آوار گرفتارشد و جان باخت.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate