اخباروگزارش های کارگری ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۲

– به بهانه استفاده ابزاری مدیر آموزش و پرورش مریوان از  کودکان  برای یک نمایش حاکمیتی 

کودکان را در چارچوب اندیشه و تفکری که خود در ایجاد آن هیچ نقشی نداشته اند سلاخی نکنید.

– ادامه اعتراض کارگران پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی نسبت به سطح نازل حقوق منجمله عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ، اجرانشدن  دو هفته کار- دو هفته استراحت در بخش اداری و پشتیبانی مجتمع، زیرساخت نامناسب خوابگاه‌ها، فرسوده بودن امکانات و تجهیزات و عدم شمول قانون کار برای راننده‌های غیرمالک وعدم پرداخت بموقع مطالبات وعدم تحقق وعده ها بابرپایی تجمع در پالایشگاه دوم

– آخرین خبرها از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران:

کارگران گروه ملی فولاد:

 این نحوه طبقه بندی که با فریب به سود بانک رقم خورد به هیچ عنوان مورد قبول نمی باشد

صدای مستقل کارگران گروه ملی فولاد:

۱- به گوش باشید که پرچم مطالبه گری را از زمین برمی‌داریم و آن را در مرکز شهر می‌کوبیم تا صدایش کل خوزستان و کشور را به رعشه درآورد.

۲- یاد آوری نکاتی درباره سه دوره اعتصاب‌های سال جاری

– بی توجهی مسئولان قضایی و زندان نسبت به وخامت وضعیت سلامتی سه عضو زندانی سندیکای کارگران شرکت واحد

– شریفه محمدی در محرومیت کامل از ملاقات و سایر حقوق اساسی خود است

– زنده زنده سوختن ۳ کارگر درحادثه آتش سوزی انبار پلاستیک خاورشهر تهران

– جان باختن یک کارگر در کرمانشاه بر اثر سقوط از ارتفاع

– اعتصاب کارکنان وکارگران بخش خدمات و لجستیک شرکت هواپیمایی لوفت هانزا

*******

*به بهانه استفاده ابزاری مدیر آموزش و پرورش مریوان از  کودکان  برای یک نمایش حاکمیتی 

کودکان را در چارچوب اندیشه و تفکری که خود در ایجاد آن هیچ نقشی نداشته اند سلاخی نکنید.

مدارس آزمایشگاه دستگاه ایدئولوژیک حاکمیت نیست، کودکان را چون ماده خامی به کار نگیرید که از چرخ دنده های بی رحم آن ابزار سرکوب تولید شود.

یک دست کردن ساختار حکومت با آمدن رییسی و عزل و نصب‌های مدیران عینیت یافت 

در این میان آموزش و پرورش عملا به ویترین تمامیت خواهی و ساختن رباط های انسان گونِ دولت رییسی و نهادهای امنیتی بدل شده و با  نصب مدیران همسو، مطیع و فرمانبر محض تلاشی مضاعف برای تحمیل مبانی ایدئولوژیک مدنظر حاکمیت بر آموزش و پرورش  شکل گرفته‌است و  عملا آموزش و پرورش از یک نهاد آموزشی و علمی به سطح پایگاه بسیج تنزل یافته‌است. این یعنی قتل خرد و تولید موجودی نا انسانی.

  بنا به خبرهای رسیده به شورای هماهنگی ،  آموزش و پرورش مریوان و با محوریت رییس این اداره  برای چندمین بار  برنامه‌هایی خارج از فعالیت آموزشی مدارس را تدارک دیده‌است  که با مشارکت اجباری مدیران و معلمان و دانش آموزان  نمایشی از استیلای نامشروع حاکمیتی عرضه کند ، در آخرین برنامه 

مدارس ابتدایی و متوسطه اول سطح شهر مریوان( پایه سوم تا نهم) که هفته آینده (۲۱الی ۲۶ بهمن) شیفت صبح هستند، مکلف کرده‌است  روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن در یک مکان عمومی جمع شوند و برای آنها جشن تکلیف سیاسی !! اجرا کند و در این گردهمایی اجباری برنامه‌های چون  سرود سلام فرمانده را اجرا کند  

در چنین شرایطی بر عهده  اولیای دانش آموزان و معلمان شرافتمند است که مانع از اجرای هرگونه برنامه اجباری و تحمیل ایدئولوژی بر کودکان شوند و این انتظار هست که اولیا مانع حضور فرزندان خود در نمایش‌های کذایی حاکمیتی شوند.

عصری که کودکان ما در آن زیست می کنند عصر مقاومت در برابر همگون سازی های زور محور توسط دولت ها در سراسر جهان است.

کودکان خود را به قربانگاه نخواهیم فرستاد. این حیاتی ترین وظیفه پدران، مادران و معلمان است، تاریخ ما را قضاوت خواهد کرد.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*ادامه اعتراض کارگران پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی نسبت به سطح نازل حقوق منجمله عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ، اجرانشدن  دو هفته کار- دو هفته استراحت در بخش اداری و پشتیبانی مجتمع، زیرساخت نامناسب خوابگاه‌ها، فرسوده بودن امکانات و تجهیزات و عدم شمول قانون کار برای راننده‌های غیرمالک وعدم پرداخت بموقع مطالبات وعدم تحقق وعده ها بابرپایی تجمع در پالایشگاه دوم

روزچهارشنبه ۱۸ بهمن،اعتراض کارگران پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی نسبت به سطح نازل حقوق منجمله عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ، اجرانشدن  دو هفته کار- دو هفته استراحت در بخش اداری و پشتیبانی مجتمع، زیرساخت نامناسب خوابگاه‌ها، فرسوده بودن امکانات و تجهیزات و عدم شمول قانون کار برای راننده‌های غیرمالک وعدم پرداخت بموقع مطالبات وعدم تحقق وعده ها بابرپایی تجمع در پالایشگاه دوم ادامه پیدا کرد.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی کارگران ارکان ثالث پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی

چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۲

همکارانمان اعلام نمودند، در تمامی مدت اعتراضات کارگری در مجتمع گاز پارس جنوبی در هفته ها و روزهای اخیر، با وجود همه کارشکنی ها و تهدیدهای مدیر منابع انسانی، حراست و مدیریت پالایشگاه دوم در پیشگیری از اعتراضاتمان، امروز با عبور از همه این تمهیدات، تجمع اعتراضی خود را برگزار نمودیم تا بگوییم، در برابر هرگونه اعمال قدرت از بالا، نه سکوت میکنیم و نه مماشات!

اهم مطالبات کارگران ارکان ثالث مجتمع گاز پارس جنوبی، حذف شرکتهای پیمانکاری واسطه تامین نیروی انسانی، اصلاح و اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل، بهره مندی بدون تبعیض از مزایای مزدی مانند گاز کارت و بن کارت و خدمات رفاهی- اجتماعی برابر با سایر ارکان نفت و…می‌باشد.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت(ارکان ثالث) همراه با این همکاران مبارز، با همه امکانات خود از اعتراضات کارگری حمایت نموده، کارگران سایر بخشها را به گسترش تجمعات در نفت فرامیخواند.

*آخرین خبرها از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران:

کارگران گروه ملی فولاد:

 این نحوه طبقه بندی که با فریب به سود بانک رقم خورد به هیچ عنوان مورد قبول نمی باشد

جهت همفکری و هم اندیشی روز شنبه ساعت ۱۰ صبح جنب تالار اجتماعات گرد هم خواهیم آمد.

با سلام خدمت همکاران محترم 

بارها اعلام کرده بودیم که بانک ملی هیچگاه به فکر کارگر نبوده و آنچه در وهله اول اهمیت برای بانک قرار دارد نقدینگی است که وارد خزانه بانک میشود نه رفاه کارگر و پولی که در جیب کارگر میرود. 

زمانی که توافقنامه کارفرما و به اصطلاح نماینده امضا شد هشدار دادیم که منتظر بمانید تا اصل فیش چاپ شود ولی متاسفانه گویا بعضی همکاران اصلا به تجربه اعتقادی نداشته و قصد دارند تمام مدت خدمت خود را با آزمون و خطا بگذرانند. فرایندی که تا به امروز فقط به سود بانک و به ضرر کارگر بوده است. 

با واریز حقوق دی ماه توهینی کاملا آشکار به صنف کارگر شکل گرفت که اگر بی پاسخ بماند سکوت نشانه رضایت است را به کارفرما مخابره میکند در حالی که این امر در مورد کارگران گروه ملی صدق نکرده و این نحوه طبقه بندی که با فریب به سود بانک رقم خورد به هیچ عنوان مورد قبول نمی باشد و علاوه بر محمدی و بانک ملی ، ما ، نجفی را که همیشه ادعا داشته مسلط بر قوانین بوده و توافق موفقی را امضا نموده است مقصر میدانیم.

تفاوت در فیش مدل طبقه و فیش اصلی که امروز به دست کارگر رسید مصداق بارز کلاهبرداری بوده و از نظر پرسنل گروه ملی به کلی باطل است.

اگر فیش حقوق تا روز شنبه طبق آنچه خود شما اعلام کرده بودید اصلاح و بارگزاری نشود باز هم خیابانهای اهواز شاهد امواج خروشان کارگران شرکت گروه ملی فولاد اهواز خواهند بود.

جهت همفکری و هم اندیشی روز شنبه ساعت ۱۰ صبح جنب تالار اجتماعات گرد هم خواهیم آمد.

صدای مستقل کارگران گروه ملی فولاد:

۱- به گوش باشید که پرچم مطالبه گری را از زمین برمی‌داریم و آن را در مرکز شهر می‌کوبیم تا صدایش کل خوزستان و کشور را به رعشه درآورد.

 اطلاعیه

مدیریت شرکت با ایراداتی که در فیش‌های صادر شده اعمال کرده روشن کرد که قصد دارد کار و زندگی ما را بار دیگر به بازی بگیرد. 

با آنکه تاکنون به مرحله اجرای طرح طبقه‌بندی رسیده‌ایم، اما امروز و پس از صدور فیش ها، باز هم اثرات فساد و تبعیض در ارقام فیش‌ها و برخی آیتم‌ها داد می‌زند و مدیریت عامدانه در روند اجرای طرح و به حق ما دستبرد زده است.          

داد از اینهمه بیداد! 

همکاران گرامی و ارجمند 

همانطور که در جریان اوضاع ملتهب و آشفته‌ای که مدیران شیاد و حیله‌گر بوجود آورده‌اند هستید، امکان ادامه تولید به این شکل به معنای رضایت از منافع کارفرما و حتی عقب‌نشینی نسبت به آخرین توافقی است که چندان هم رضایت بخش نبود و و وعده داده بودیم در صورت فریبکاری و دغلبازی به زودی با اتحاد قدرتمندتر تمام شک و تردیدهای همکاران از بین خواهد رفت. 

گروه ملی تا زمانیکه در چنگال این ام‌الفسادهای مافیایی است روی خوش نمی‌بیند و اعتراضات ما ادامه خواهد داشت. 

با توجه به بازیچه قرار گرفتن کار و معیشت و مطالبات ما، تمامی پرسنل گروه ملی و شفق را به مجمع عمومی جهت تصمیم‌گیری در وضعیت فعلی فرا می‌خوانیم. 

دیگر هیچ توافق و مذاکره‌ای را به رسمیت نمی‌شناسیم. 

طبقه‌بندی را بدون اخلال و دستکاری می‌خواهیم و همسان‌سازی و تغییر مدیریت را همین امروز طلب می‌کنیم و اینبار کوتاه نخواهیم آمد. 

مدیریت منابع انسانی و امور تشکیلات و روشها اگر نمی‌خواهند مانند بلایی که بر سر محمدی نالایق آمد تکرار شود، بهتر است در مجمع ما حاضر شده و فورا ایرادات را حل و فصل کرده و فیشها را مطابق انتظار و برابر آنچه که به عنوان نمونه منتشر شد اصلاح نمایند. 

اگر به درد این کار هم نمی‌خورند پس وظیفه دیگری در شرکت برایشان تعریف نشده و چاره‌ای نیست که خودمان دست به کار شویم.

شنبه آخرین فرصت ما به شما خواهد بود. 

این کارگر گروه ملی و این میدان عمل. 

اگر تمام فیش‌ها در تمام بخش‌ها اصلاح نشود، هیچ مدیر و مسئول و مزدوری نمی‌تواند پیش‌بینی کند که دامنه خشم کارگر تا به کجا خواهد کشید و خیابان‌های شهر پذیرای چه طوفانی خواهد بود!  

بنا بود که این صنعت و مزایای آن نصیب زحمتکشان و مردم گردد اما حلقه‌های مافیای قدرت و ثروت همگان را به بازی گرفته‌اند و همه حقوق و بهره‌ها را تصاحب کرده‌اند. منافعتان را به آتش می‌کشانیم و خاکستر آن را در تک به تک خیابان‌های این شهر پخش خواهیم کرد اگر بار دیگر ما را وادار به اعتصاب کنید. 

اهواز ثابت کرد که همراه ماست و گروه ملی فولاد آبدیده و پرحرارت ایستاده تا ضرب شستی به این غارتگران نشان دهد. 

به گوش باشید که پرچم مطالبه گری را از زمین برمی‌داریم و آن را در مرکز شهر می‌کوبیم تا صدایش کل خوزستان و کشور را به رعشه درآورد.

صدای مستقل کارگران گروه ملی فولاد -۱۸بهمن۱۴۰۲

۲- یاد آوری نکاتی درباره سه دوره اعتصاب‌های سال جاری

یادداشت

این روزها کارگران زیادی از شرکت‌ها و واحدهای مختلف نسبت به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل اعتراض دارند. هزاران نیروی قراردادی و پیمانکاری در دوره‌های مختلف مطالبه‌ی بازنگری و اجرای طرح را از اهم مطالبات اعلام نمودند. مساله‌ای که در گروه ملی و در سالهای اخیر با همت پرسنل آگاه شرکت به صدر مطالبات دست‌یافتنی و فوری آمد و با مبارزه‌ای متمرکز آن را به‌دست آوردیم. تجربیات و دستاوردهای دیگری نیز در برخی از شرکت‌های فولادی دیگر در زمینه این طرح به وقوع پیوسته که حائز اهمیت است. 

در گروه‌ملی خصوصاً در سه دوره اعتصاب‌های سال جاری که در ماه‌های آبان و دی‌ و بهمن به پیش رفت، نهایتا طرح طبقه‌بندی در کنار خروج آیتم‌های فریزشده قبلی به واسطه‌ اتحاد آهنین همکاران و اعتصاب سازماندهی شده برای پرسنل گروه‌ملی و شفق به اجرا درآمد. 

در نتیجه درباره اعتصاب‌های مورد اشاره نکاتی را یادآوری می‌کنیم:

▪بازبینی و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در گروه ملی صنعتی فولاد به عنوان تنها واحد کارگری که بدون توسل به شورای اسلامی کار و بدون نفوذ یا هدایت عوامل وابسته به حاکمیت، تنها با همبستگی پیشرو و مثال‌زدنی کارگران انجام گرفت. 

▪از بازگشت به‌کار همکارمان کریم‌سیاحی خرسندیم و با آنکه او را دور از محیط کارخانه و در استادیوم غدیر مشغول به کار کرده‌اند، بازگشتش به شرکت را نتیجه تلاش‌های خودش و پدرش که بازنشسته گروه‌ملی هستند و همینطور وفاداری همکاران به او در هر اعتصاب می‌دانیم.

▪افشای بیش از قبل مافیای فولاد و بر حق بودن کارگران دربرابر مردم نیز دستاوردی ‌است که شاید در هیچ قرارداد حقوقی ثبت نشود اما ملموس و قابل گسترش است.

▪و اما همسان‌سازی!  مطالبه‌ای بر زمین مانده که به همان اندازه طبقه‌بندی برای ما از ابتدا اهمیت داشته است. با احتساب آیتم‌های جدید و مقایسه اضاف کاری، دستمزدهای ما همچنان حدود ده-پانزده میلیون تومان از شرکت‌های فولادی همجوار کمتر است. باز تکرار می‌کنیم که با توجه به قوانین موجود و سهامداری گروه ملی و سختی کار ما، همسان‌سازی حقوق‌ها با شرکت فولاد اکسین امری کاملا برحق و منطقی می‌باشد که لازمه تحقق آن مثل همیشه متکی است بر اعتراض و همفکری ، تغییر سازو کار نمایندگی و رسیدن به اتحاد عمل. باور داریم بار دیگر می‌توانیم ثابت کنیم که به صبوری و استقامت ما نمی‌توانند لطمه بزنند چون فولاد گداخته‌ایم.

مطالبات باقیمانده کارگران گروه ملی فولاد:

۱.اجرای همسان‌سازی بدون حقه‌بازی!

۲.تبدیل وضعیت کارگران شفق به قراردادی

۳.اخراج مدیرعامل فاسد و مشارکت کارگری در مدیریت

*بی توجهی مسئولان قضایی و زندان نسبت به وخامت وضعیت سلامتی سه عضو زندانی سندیکای کارگران شرکت واحد

رضا شهابی، داود رضوی و حسن سعیدی سه عضو سندیکای کارگران شرکت واحد که دوران محکومیت ۵ ساله حبس به دلیل فعالیت‌های سندیکایی و کارگری  را در زندان اوین می‌گذرانند به دلیل بی‌توجهی مسئولین قضایی و زندان اوین نسبت به ادامه درمان‌شان، در شرایط جسمانی وخیم بسر می‌برند.

رضا شهابی به دلیل جراحی‌های مهره‌های گردن و کمر در دوره حبس قبلی، به رغم تایید پزشکان زندان و بیمارستان طالقانی مبنی بر ضرورت جراحی فوری و اورژانسی گردن و تاکید خطرات جدی و جبران ناپذیر در صورت عدم جراحی، با وجود درد شدید در ناحیه گردن و با فشار خون بالا همچنان بلاتکلیف برای مرخصی پزشکی و جراحی در بیمارستان می‌باشد. رضا شهابی در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ بازداشت گردید و‌تاکنون حتی از یک روز مرخصی پزشکی نیز برخوردار نبوده است.

داود رضوی با توجه به ۶۳ سال سن و داشتن بیماری‌های گوارشی و چشم و زانو همچنان از عدم ادامه درمان و رسیدگی پزشکی رنج می‌برد. داود رضوی در تاریخ ۵ مهر ماه ۱۴۰۱ بازداشت شد. از آن تاریخ با وجود تشدید مشکلات گوارشی و خونریزی معده، و ابتلا به مشکلات بینایی و زانو درد و آرتروز از هرگونه مرخصی پزشکی محروم بوده است. 

حسن سعیدی به دلیل بیماری لثه و دهان اکثر دندانهای خودش را در زندان از دست داده و به دلیل بی‌توجهی زندانبان نسبت به رسیدگی به درمان دندان‌هایش دچار مشکلات سوء هاضمه نیز گردیده و نیاز فوری به درمان دندان‌هایش خارج از زندان دارد. حسن سعیدی از تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ تا کنون بدون بک روز مرخصی، حتی بدنبال تصادف شدید فرزندش، در زندان بسر میبرد. 

این سه کارگر زندانی و اعضای قدیمی سندیکای کارگران شرکت واحد به دلیل دو دهه پافشاری بر دفاع از حقوق کارگران با پرونده‌سازیهای کذایی به حبس‌های ناعادلانه‌ی بلند مدت محکوم شده‌اند. در دوران بازداشت مدتهای طولانی در انفرادی و‌تحت بازجویی قرار داشتند و در بیدادگاههای ضدکارگر به حبس و‌ محدودیتهای ظالمانه محکوم شدند و دادگاه تجدید نظر نیز عینا همان احکام را تایید نمود. 

سندیکای کارگران شرکت واحد ضمن ابراز نگرانی شدید از  وضعیت وخیم جسمانی سه عضو زندانی‌اش رضا شهابی، داود رضوی و حسن سعیدی، خواستار مرخصی پزشکی فوری برای آنان می‌باشد، سندیکا همچنین خواستار خاتمه دادن به پرونده سازی و لغو احکام زندان علیه این سه عضو زندانی خود و آزادی بی‌قید و شرط آنان و‌ هجنین دیگر کارگران، معلمان و دانشجویان زندانی و کلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی می باشد.

به امید برقراری عدالت در ایران و سراسر جهان،

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۱۸ بهمن ۱۴۰۲

*شریفه محمدی در محرومیت کامل از ملاقات و سایر حقوق اساسی خود است

شصت‌وپنج روز از بازداشت شریفه محمدی، فعال کارگری ساکن رشت می‌گذرد. او پس از بازداشت و انتقال چند روزه به اداره‌ی اطلاعات رشت، به زندان سنندج منتقل شد.

طی این مدت، این فعال کارگری با عدم دسترسی به تلفن، محرومیت از ملاقات با فرزند و خانواده و ضرب‌وشتم در زمان بازجویی مواجه بوده است.

برشماری تمامی این موارد، نگرانی‌ها پیرامون جان و سلامت شریفه محمدی را افزایش داده است. وضعیتی که مسئولیت آن با مقامات قضایی استان گیلان، نهاد امنیتی اطلاعات و سازمان امور زندان‌ها است.

منبع:کانال بیدارزنی

*زنده زنده سوختن ۳ کارگر درحادثه آتش سوزی انبار پلاستیک خاورشهر تهران

آخرین خبرها از حادثه آتش روزسه شنبه ۱۷ بهمن سوزی انبار پلاستیک خاورشهر تهران حاکی از زنده زنده سوختن ۳ کارگرمی باشد.

بنا به گزارش رسانه شده،صبح روز چهارشنبه۱۸ بهمن در بررسی صحنه توسط کارشناسان آتش نشانی جسد سه کارگر که زیر سقف سوله گرفتار شده بودند بعد از گذشت حدود ۸ ساعت از اطفاع حریق پیدا شده است که هنوز هویت جان باختگان این حادثه مشخص نشده است.

قابل یادآوری است که بعداز ظهر روز سه شنبه ۱۷ بهمن حدود ۱۲ انبار بزرگ پلاستیک در محدوده خاورشهر تهران دچار آتش‌سوزی شدند که ۸ انبار بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیدند.

*جان باختن یک کارگر در کرمانشاه بر اثر سقوط از ارتفاع

 روز دوشنبه  ۱۶ بهمن، یک کارگر۶۳ ساله حین کاردریک ساختمانی واقع دریکی از محلات کرمانشاه براثر سقوط از طبقه چهارم جان خودرا ازدست داد.

*اعتصاب کارکنان وکارگران بخش خدمات و لجستیک شرکت هواپیمایی لوفت هانزا

روز چهارشنبه ۷ فوریه،بخش لجستیکی ؛ کارکنان وکارگران خدماتی شرکت هواپیمایی لوفت هانزای آلمان پس از به توافق نرسیدن با کارفرما درباره افزایش دستمزد وشرایط کاری بهتر، دست به اعتصاب زدند.

این اعتصاب که توسط اتحادیه کارگری وردی (Verdi) هدایت می‌شود، بیش از نود درصد پروازهای لوفت هانزا را در شهرهای ؛ برلین ،هامبورگ ،دوسلدورف ،فرانکفورت و مونیخ ، از پرواز بازداشت.

طبق اظهار نظر مقامات لوفت هانزا نزدیک به صد هزارنفر از پرواز به مقصد باز مانده اند .

دامنه اعتصاب بگونه ای است که مسافرین بدلیل نبود پرسنل لوفت هانزا، در فرودگاه ها امکان تغییر یا تعویض بلیط تنها از طریق انترنت توسط خودشان ، برایشان ممکن است.

خواسته های اعتصاب کنندگان ؛شامل دوازده و نیم درصد افزایش دستمزد و یا پانصد یورو افزایش حقوق درماه برای یکسال ونیز آموزش و استخدام نیروهای تازه جهت کاهش فشار کاری پرسنل لجستیکی لوفت هانزا میباشند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate