اخباروگزارش های کارگری ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۲

– ادامه اعتراض کارگران سد ونیروگاه  دز نسبت به عدم تبدیل وضعیت و استخدام های سفارشی با برپایی تجمع خانوادگی مقابل فرمانداری اندیمشک

– صدای مستقل کارگران گروه ملی فولاد:شکایت علیه همکاران را پاسخ خواهیم داد

– روز شمار اعتصاب غذای غلامرضا غلامی کندازی 

بیستمین روز از اعتصاب غذای یک فعال صنفی معلمان فارس

– عزیز قاسم زاده به زندان لاکان رشت بازگشت 

– وضعیت وخیم عثمان اسماعیلی و ممانعت از انتقال وی به بیمارستان خارج از زندان

– هامون سلیمانی بازداشت شد

– استمرار تحمیل محرومیت و تعلیقهای غیرقانونی به دانشجویان

*******

*ادامه اعتراض کارگران سد ونیروگاه  دز نسبت به عدم تبدیل وضعیت و استخدام های سفارشی با برپایی تجمع خانوادگی مقابل فرمانداری اندیمشک

روزپنج شنبه ۱۲ بهمن، کارگران روزمزد سد ونیروگاه  دز منجمله رانندگان درادامه اعتراضشان نسبت به عدم تبدیل وضعیت و استخدام های سفارشی دست به تجمع خانوادگی مقابل فرمانداری اندیمشک زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفتند: ۶۲ نفر نیروی جدید که در آن‌ها افراد غیر بومی نیز وجود دارد در استخدامی جدید قبول شده و با ورودشان به سد با آن‌ها قرارداد بسته اند در حالی که آن‌ها سال‌های زیادی است که در سد دز اندیمشک به صورت روز مزد کار انجام می‌دهند، اما هنوز وضعیت استخدامی شان مشخص نیست و قرارداد کاری ندارند.

تجمع کنندگان ادامه دادند:  کارفرما به ما گفته است یا باید مانند گذشته با شرایط روز مزد به کارتان ادامه دهید و اگر نمی‌توانید بپذیرید اخراج می‌شوید.

آنها در خاتمه اضافه کردند:با تجمع در فرمانداری خواستار تبدیل وضعیت خود و قراردادی شدن هستند.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی کارگران اخراجی سد و نیروگاه دزنسبت به بلاتکلیفی شغلی و معیشتی مقابل فرمانداری اندیمشک 

فیلم کوتاه منتشره درشبکه های اجتماعی از تجمع اعتراضی روز چهارشنبه ۱۱ بهمن کارگران اخراجی  سد ونیروگاه دزنسبت به بلاتکلیفی شغلی و معیشتی مقابل فرمانداری اندیمشک خبرمی دهد.

*صدای مستقل کارگران گروه ملی فولاد:شکایت علیه همکاران را پاسخ خواهیم داد

صدای مستقل کارگران گروه ملی فولاد با تمام توان از برادران غیور و مبارزی که به واسطه حق‌طلبی در دادسرای انقلاب اهواز علیه‌شان پرونده‌سازی صورت گرفته حمایت می‌کند.

وضعیت گروه‌ملی مثل آتش زیر خاکستر است که کارفرما هرازگاهی آن را باد می‌دهد و حالا شرکت خودمان از خودمان به مرجعی ناعادل شکایت برده است! 

این پرونده‌سازی که فقط برای انتقام و تلافی از دستاوردهای اعتصاب است را تاب نمیاوریم. تا زمانیکه صدای هیهات کارگر شهر را تسخیر کرده بود در لانه‌های خود پنهان شده و مقهور اتحاد ما بودند. جلسات امنیتی و تهدید و تطمیع کافی نبود و مجدداً با فشار به همکاران مطالبه‌گر قصد دارند عظمت گروه ملی را به آزمون بگذارند که از این اشتباه درس نگرفته‌اند چون ما نیز فقط چشمه‌ای از وعده‌مان را عملی کرده‌ایم! 

نمایندگان که فقط موجب بدنامی نماینده شده‌اند اگر شرف دارند زیر امضایی بزنند که اینچنین مدیرعامل فاسد را در مقام شاکی نشانده است. 

ارگان‌های امنیتی و قضائی هم که از همبستگی گروه‌ملی حیرت کرده و با نگرانی خرشان را از پل گذرانده بودند، دست در دست مدیریت اکنون پا را هم از گلیم خود فراتر برده و ۲۴ نفر از پرسنل شریف گروه ملی را بازخواست و احضار کرده‌اند. یعنی کارگر در یک طرف ایستاده است و روبرویش لشگری از مافیا و مدیر و مزدور و قاضی و نماینده قرار گرفته‌اند. دولت به خران دادیم و حشمت به سگان! 

بله سهم کارگر از رشد چشمگیر صنعت و قله‌های پیشرفت همین‌قدر است. چون در هیچ جای دنیا نیست که هم اعتراض کارگر را محق دانسته و مطالبه‌اش را بدهند و هم بابت آن برایش پرونده قضایی ثبت کنند. 

اتهامات وارده به همکاران بی‌اساس و فاقد مبانی قانونی و حقوقی است. 

اعتصاب و تجمع حق ماست و این شرکت و صنعت متعلق به زحمتکشان آن است پس اتهام ممانعت از حق هیچ مصداقی ندارد. 

خیال نکنید با این ابلاغیه‌ها و احضاریه‌ها می‌توانید برای کارگر فولادی خط و نشان بکشید. 

گروه ملی رد خمپاره و شکنجه و زندان و شلاق را بر تن و پیکر خود دارد و به تهمت‌ها و اتهام‌زنی عده‌ای فرومایه پوزخند می‌زند. 

قوه قضائیه که در واگذاری نگون‌بخت شرکت به بانک ملی متهم ردیف اول است چه حقی برای پیگیری شکوائیه دارد؟  

اکنون که برخلاف خواست بسیاری از کارگران اعتصاب پایان یافته و بخش‌ها کار می‌کنند آمده‌اید که انتقام بگیرید؟ پس چرا از هر سه‌هزار نفر شکایت نکردید؟!

حق‌خواهی جرم نیست. 

ما را محک نزنید ما فولاد گداخته‌ایم

*روز شمار اعتصاب غذای غلامرضا غلامی کندازی 

بیستمین روز از اعتصاب غذای یک فعال صنفی معلمان فارس

ای زمستان! ای بهار! 

بشنوید از این دل تا جاودان امیدوار :

گریه امروز ما هم، ارغوان خنده می آرد به بار!

جان غلامرضا غلامی کندازی در خطر است.

صدایشان باشیم 

غلامرضا غلامی کندازی

محمدعلی زحمتکش 

ایرج رهنما

افشین رزمجویی

فراموش نخواهید شد

لحظه به لحظه با شما هستیم

انجمن صنفی معلمان فارس

*عزیز قاسم زاده به زندان لاکان رشت بازگشت 

قاسم زاده سخنگوی کانون صنفی فرهنگیان گیلان با اتمام مرخصی امروز پنج شنبه ۱۲ بهمن  برای ادامه حبس به زندان لاکان رشت بازگشت. 

این فعال صنفی معلمان از ۱۹ فروردین سال جاری دوران محکومیت خود را می‌گذراند  

پیش‌تر هیات تجدید نظر تخلفات وزارت آموزش و پرورش با ابلاغ حکمی در زندان،عزیز قاسم زاده را با بیش از ۲۵ سال سابقه رسمی از  آموزش و پرورش اخراج کرد.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*وضعیت وخیم عثمان اسماعیلی و ممانعت از انتقال وی به بیمارستان خارج از زندان

علیرغم وضعیت وخیم جسمانی عثمان اسماعیلی، فعال کارگری و نیاز جدی به عمل جراحی در اسرع وقت؛ مسئولان زندان سقز از انتقال وی به بیمارستان خارج از زندان ممانعت می‌کنند.

برگرفته از کانال اتحادیه آزاد کارگران ایزران

*هامون سلیمانی بازداشت شد

هامون سلیمانی، دانشجوی کارشناسی مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت، روز ۱۰ بهمن ۱۴۰۲، پس از احضار و حضور در دادسرای امنیت اوین، بازداشت شد.

*استمرار تحمیل محرومیت و تعلیقهای غیرقانونی به دانشجویان

نرگس فدا کار دانشجوی ورودی سال ۹۸ رشته اقتصاد دانشگاه ارومیه در اکانت اینستاگرام خود خبر از تحمیل تعلیق از تحصیل به خود، برای چهارمین ترم تحصیلی خبر داد.

ایشان نیز مانند خیل عظیمی از دانشجویان تعلیقی هیچگونه ابلاغ رسمی و قانونی مبنی بر تعلیق خود دریافت نکرده و تنها در سامانه آموزشی دانشگاه امکان دسترسی به انتخاب واحد و حق ادامه تحصیل از ایشان سلب شده است.

منبع ۲ خبربالا:کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate