اخباروگزارش های کارگری ۱۷ آذرماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۱۷ آذرماه ۱۴۰۲

اتحاد  مبارزه  پیروزی

زنده باد ۱۶ آذر روز دانشجو

– جمعه های اعتراضی کارگران صنعت نفت:

ادامه اعتراضات کارگران صنعت نفت نسبت به تعیین سقف حقوق، نحوه‌ی کسر غیرقانونی مالیات و محدودیت ۳۰ ساله‌ی سنوات بازنشستگی علیرغم سنوات خدمت بیشتر و بعضا کسورات بازنشستگی بیش از ۴۰ سال ،عدم اجرای کامل ماده قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت و عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی با برپایی تجمع کارگران شرکت نفت فلات قاره در منطقه بهرگان وجزیره لاوان

بیانیه کارگران شرکت نفت فلات قاره بهرگان 

بیانیه شورای هماهنگی و همبستگی کارکنان رسمی صنعت نفت

هشدار جدی در مورد آتش افروزی وزارت کار و آتشی که مخزن های نفت و گاز را شعله ور خواهد ساخت

از جان صنعت نفت چه میخواهید؟

– باز هم ‌دریاره اهمیت تحریم «انتخابات» شورای اسلامی کار در شرکت واحد

– خانواده‌ی ژینا امینی، ممنوع‌الخروج شدند

– کانون نویسندگان ایران:

حکم «قطعی» سپیده رشنو صادر شد

– دادگاه تجدید نظر قرار منع تعقیب پیروز نامی دبیر  کانون صنفی معلمان خوزستان را صادر کرد 

*******

*جمعه های اعتراضی کارگران صنعت نفت:

ادامه اعتراضات کارگران صنعت نفت نسبت به تعیین سقف حقوق، نحوه‌ی کسر غیرقانونی مالیات و محدودیت ۳۰ ساله‌ی سنوات بازنشستگی علیرغم سنوات خدمت بیشتر و بعضا کسورات بازنشستگی بیش از ۴۰ سال ،عدم اجرای کامل ماده قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت و عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی با برپایی تجمع کارگران شرکت نفت فلات قاره در منطقه بهرگان وجزیره لاوان

بیانیه کارگران شرکت نفت فلات قاره بهرگان 

روز جمعه ۱۷ آذربرای دومین هفته متوالی، کارگران شرکت نفت فلات قاره  با تجمع در منطقه بهرگان وجزیره لاوان اعتراضشان را نسبت به تعیین سقف حقوق، نحوه‌ی کسر غیرقانونی مالیات و محدودیت ۳۰ ساله‌ی سنوات بازنشستگی علیرغم سنوات خدمت بیشتر و بعضا کسورات بازنشستگی بیش از ۴۰ سال ،عدم اجرای کامل ماده قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت و عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی بنمایش گذاشتند.

بیانیه کارگران شرکت نفت فلات قاره بهرگان:

جنبش مطالبه‌گری کارکنان رسمی شرکت نفت فلات قاره بهرگان

با عنایت به انعقاد قرارداد استخدامی فیمابین کارکنان و شرکت ملی نفت ایران و با امعان نظر به اینکه حقوق کارکنان مزبور حاصل افزایش های قانونی ناشی از مصوبات دولت و مجلس بوده ولیکن متاسفانه بعد از وایرال شدن موضوع حقوق های نجومی مدیران ستادی غیرنفتی در دهه نود ، قانونگذاران به جهت فقدان درک صحیح از شرایط سخت و ویژه کار اقماری در مناطق عملیاتی نفتی، سقف حقوق را بر کارکنان مظلوم و دور از خانواده مذکور نیز روا داشته اند که این موضوع موجبات بی انگیزگی شغلی،نارضایتی شدید کارکنان خط مقدم تولید نفت و گاز کشور گردیده که در صورت عدم رفع ظلم آشکار موصوف، این موضوع تبعات منفی سنگینی برای تولید ،ذخیره سازی و صادرات نفت و گاز کشور به عنوان منبع اصلی منبع ثروت کشور خواهد داشت.فلذا کارکنان منطقه نفتی بهرگان در تاریخ هفدهم آذر ۱۴۰۲ روز جمعه و قبل از شروع ساعت کاری نسبت به حضور یکپارچه در محل اداره مرکزی منطقه مذکور اقدام نمودند که خلاصه مطالبات ایشان به شرح ذیل می باشد:

۱.حذف کامل سقف حقوق مناطق عملیاتی نفتی

۲.حذف تبعیض میان کارکنان عملیاتی در سقف پرداخت و برداشتن عناوین پشتیبانی و اصلی تخصصی.

۳.استرداد مالیات مکسوره از کارکنان عملیاتی نفتی.

۴.عدم ادغام صندوق بازنشستگی نفت با سایر صندوق های ورشکسته

۵.حذف سقف پاداش پایان خدمت و پرداخت کامل سنوات کارکنان.

۶.اجرای کامل ماده ده و پرداخت معوقات.

۷.اصلاح کف حقوق کارکنان اخیرالاستخدام آزمونی

جنبش  جمعه های اعتراضی کارکنان منطقه نفتی بهرگان تا حصول تک تک خواسته های یادشده ادامه دارد..‌‌‌…

یاد آوری:

۱- بهرگان نام یکی از چهار منطقه نفتی ایران در خلیج‌فارس است که در محل کنونی شهر امام‌حسن قرار دارد. این ناحیه شامل میدان‌های نفتی هندیجان، بهرگانسر، سروش و نوروز می‌باشد. از مهم‌ترین دستاوردهای اخیر این منطقه، صادرات نفت سنتزی در واحد مخازن، دریافت کاندنسیت پارس‌جنوبی و همچنین دریافت نفت سکوهای هندیجان، بهرگان و نفت مناطق نفتخیز جنوب و ساخت نفت سنتزی و صادرات آن به پالایشگاه‌های آبادان، اصفهان و تهران، به همت و تلاش همکاران آن منطقه است.

۲- جزیرهٔ لاوان یکی از جزایر استان هرمزگان در خلیج‌فارس است. لاوان از توابع دهستان لاوان در بخش کیش شهرستان بندر لنگه است؛ فاصلهٔ این جزیره تا بندر عسلویه ۱۱۷ کیلومتر و تا بندر لنگه ۱۴۷کیلومتر است. 

*بیانیه شورای هماهنگی و همبستگی کارکنان رسمی صنعت نفت

هشدار جدی در مورد آتش افروزی وزارت کار و آتشی که مخزن های نفت و گاز را شعله ور خواهد ساخت

از جان صنعت نفت چه میخواهید؟

مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست

عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری

هیچ روبهی بر گرد مرغداری برای خوشنودی خداوند نمیچرخد!

سخنی با وزیر تعاون کار و رفاه و تامین اجتماعی

مرگ خوب است اما برای همسایه، گاهی سخن از قانون، همانند ترساندن کودکان است از لولو هایی ، که هیچگاه هیچ کس آنها را به چشم ندیده است، قانون خوب است اما نه برای صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی، بلکه برای دیگر صندوق ها، راستش را بگوئید، چه نقشه شومی برای صندوق بازنشستگی نفت در سر دارید؟ کدامین بخش آن بیشتر به چشمتان روشنی بخشیده است، شنیده ایم که فرموده اید که بر مبنای قانون آهنگ ساماندهی و نظارت بر صندوق نفت را کرده اید، میفرمایید با این همه نیرو های کاردان و کاربلد و باهوش  نفت و گاز، هیچ کس پیدا نمیشود، که صندوق نفت را ساماندهی کند، تا اینکه کار و بار وزارتخانه خویش را رها کنی و صندوق نفت را ساماندهی کنی، ناظر صندوق خصوصی کارکنان نفت، میتواند از کارکنان خود نفت باشد، وزارت خانه نفت ، خود وزیر دارد، دستیار دارد، مشاور دارد، و هزاران جوان نخبه در زیر مجموعه وزارت نفت، که هوش و دانایی و کاردانی خود را بکار گرفته اند تا این چرخ بچرخد، رک و پوست کنده بگوئیم، هر کوری پیش پای خویش را بهتر میتواند دید، در اندیشه کلاه خویش باشید که باد آن را نبرد،

پس جناب وزیر ! کچل اگر طبیب بودی، سر خویش دوا نمودی، ما را به خیر تو امیدی نیست ، شر مرسان، جناب وزیر اگاه باشید، کبریتی را که شما در پی آفروختن آنی، خط آتشیست که فرجامش به مخزن های نفت و گاز می رسد، جناب وزیر اتش افروزی نکن! نیک بیندش، وزارت کار را سامان دهید، هزاران جوان بیکار، ره افسردگی در پیش گرفته اند، نخبگان در حال کوچ هستند، در اندیشه کارسازی باش جناب وزیر، بیش از این آتش افروزی نکن، زیرا شعله های سرکش ،نفت و گاز دامن شما را نیز خواهد گرفت.

شورای هماهنگی و همبستگی کارکنان رسمی صنعت نفت

سه شنبه چهاردهم  آذر ۱۴۰۲

*باز هم ‌دریاره اهمیت تحریم «انتخابات» شورای اسلامی کار در شرکت واحد

دوستان و‌ همکاران عزیز،

تنها راه برای جلوگیری از نقش مخرب تشکل های وابسته به نهادهای دولتی و امنیتی همانند شورای اسلامی کار، خانه کارگر و غیره فقط و فقط حضور نیافتن در پای صندوق های رای آنها و قاطی سیاست بازیهای آنها نشدن است.

بعضی از همکاران عزیز خوشبینانه تصور میکنند که اگر برگه سفید و یا خط خطی شده را به جهت اعتراض به صندوق های رای بیاندازند، عدم تمایل خود را به شورای اسلامی کار نشان خواهند داد، اما در عالم واقعی و در اصل  این کارفرما و حامیانش در شورای اسلامی هستند که از این نوع «مشارکت» نهایت سواستفاده را خواهند برد. برگه ی سفید و یا خط خطی شده برای مدیریت و حراست مهم نیست. تنها چیزی که برای ایشان مهم است حضور رانندگان و سایر کارگران در پای صندوق های رای میباشد، چون مدیریت بخوبی می‌داند حضور هر تعداد از رانندگان و دیگر کارگران شرکت این فرصت را به ایشان می‌دهد تا بتوانند نماینده های مورد اعتماد خود را از درون صندوق ها بیرون بیاورند.

حتی اگر برخی همکاران‌گمان میکنند یکی دو‌نفر از کاندیداها افراد فاسدی نیستند، با اینوجود نکته اصلی این است که شورای اسلامی کار تشکل واقعی و‌ مستقل کارگری نیست و در تمام این سالها ظرف کنترل کارگران و ‌مهار مطالباتمان از طریق همکاری و زد و بند با کارفرما و عوامل وزارت کار، اطلاعات و‌ حراست و‌ دیگر نیروهای ضدکارگری بوده است. بنابراین، اگر هنوز هم کارگر شریفی در شرکت واحد متصوره که با کاندید نمودن خود در انتخابات شورای اسلامی کار میتواند به نفع همکارانمان‌ کار‌ مثبتی انجام دهد توصیه‌ما به ایشان فاصله‌ گرفتن‌کامل از شورای اسلامی کار و پس گرفتن‌ کاندیداتوری آنها می باشد. اگر هنوز در میان همکاران خوشنام‌هستید، با عضویت در شورای اسلامی کار برای خود بدنامی به بار نیاورید. 

پس بیاییم برای بار دیگر با تحریم کامل به اصطلاح انتخابات شورای اسلامی کار اقتدار و استقلال کارگری خودمان را در این انتخابات فرمالیته و فرمایشی با تمام قدرت به نمایش بزاریم و آگاهی، همبستگی و یکدلی خودمان را بار دیگر به ثبوت برسانیم.  

تنها راه حل مقابله با زیر پا گذاشتن حقوق کارگران، شاغل و‌ بازنشسته، در تمام بخش‌های شرکت و‌ همچنین در سطح شهرداری و بالاتر، همگرایی و اتحاد همه‌ی ما است.

چاره کارگران وحدت و تشکیلات مستقل از کارفرما و‌ دولت و ‌کلیه نهادهای وابسته و حراستی و ‌اطلاعاتی، همچون «شورای اسلامی کار» و «خانه کارگر» است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۱۷ آذر ۱۴۰۲

*خانواده‌ی ژینا امینی، ممنوع‌الخروج شدند

ساعاتی پیش نیروهای امنیتی فرودگاه خمینی تهران از سفر خانواده ژینا امینی، بە کشور فرانسه برای شرکت در مراسم اهدای جایزه ساخاروف، ممانعت به عمل آورده و تنها به صالح نیکبخت، وکیل مدافع خانواده، اجازه خروج داده شده است. نیروهای امنیتی اعلام کرده‌اند که خانواده امینی ممنوع الخروج هستند و پاسپورت آنها نیز پس از بازجویی توقیف شده است.

بر اساس گزارشات منتشر شده، مژٰگان افتخاری، امجد امینی و اشکان امینی به همراه صالح نیکبخت، وکیل مدافع خانواده امینی، قرار بود بنا به دعوت رسمی پارلمان اروپا برای شرکت در مراسم اهدای جایزه ساخاروف در شهر استراسبورگ فرانسه، به این کشور سفر کنند، اما نیروهای امنیتی در فرودگاه، مانع از خروج خانواده امینی شدند. آنها در نهایت تنها به وکیل مدافع خانواده اجازه خروج داده‌ شد.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*کانون نویسندگان ایران:

حکم «قطعی» سپیده رشنو صادر شد

در روزهای اخیر وکیل سپیده رشنو، شاعر، از صادر شدن «رای قطعی» دادگاه تجدید نظر او خبر داد. 

وکیل رشنو اعلام کرده است که دادگاه تجدید نظر در خصوص پرونده‌ی اخیر او «عنوان اتهامی را از جریحه‌دار کردن عفت عمومی به انتشار تصاویر مبتذل در فضای مجازی» تغییر داده است و بر همین اساس سپیده رشنو در این پرونده به ۴ ماه حبس محکوم شده است. 

وکیل رشنو همچنین افزوده است که صدور این حکم، «حکم تعلیقی ۳ سال و ۷ ماه حبس» رشنو در «پرونده‌ی اتوبوس BRT تهران» را به جریان خواهد انداخت و به این ترتیب این شاعر «مجموعا با ۳ سال و ۱۱ ماه حبس قطعی مواجه‌ است».

*دادگاه تجدید نظر قرار منع تعقیب پیروز نامی دبیر  کانون صنفی معلمان خوزستان را صادر کرد 

شعبه ۲۱ دادگاه تجدید نظر اهواز قرار منع تعقیب آقای نامی فعال صنفی معلمان را صادر کرد .

دادگاه انقلاب اهواز و دادگاه کیفری با فشار نیروهای امنیتی در سه حکم جداگانه, نامی را به مجازات حبس و جزای نقدی و محکوم کرده بودند.

پیروز نامی پیش تر در دو نوبت یک‌بار ۲۴ روز و بار دیگر ۲۱ روز توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده بود.

همچنین نیروهای امنیتی‌ با اعمال نفوذ انتقال این فعال صنفی به استان البرز را لغو کرده و به خوزستان برگردانده‌اند این در حالیست  که خانه و زندگیش را به البرز منتقل کرده و هفته‌های اوایل سال تحصیلی را در مدارس البرز مشغول به خدمت بوده است.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران  با تاکید بر قانونی بودن اعتراضات مردمی بر تداوم مطالبه گری آحاد جامعه برای دستیابی به زندگی شایسته پای می‌فشارد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate