اخباروگزارش های کارگری ۷ آذرماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۷ آذرماه ۱۴۰۲

– سه شنبه های اعتراضی بازنشستگان کشوری نسبت به عدم اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان(اجرا نشدن ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه)با تجمع مقابل صندوق بازنشستگی کشوری در استان های

اردبیل(شهراردبیل)،

فارس(شهرهای شیراز وممسنی)

کردستان(شهرسنندج)،

کرمانشاه(شهر کرمانشاه)،

مرکزی (شهراراک)،

همدان(شهر همدان)،

یزد(شهریزد)

و

اهواز ادامه تجمع مشترک بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی استان خوزستان مقابل استانداری 

«لشکری کشوری تامین اجتماعی پرستار اتحاد اتحاد»

– تجمع اعتراضی کارگران شهرداری اندیکا نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق مقابل استانداری خوزستان همزمان با بازنشستگان کشوری و پرستاران

«لشکری کشوری تامین اجتماعی پرستار اتحاد اتحاد»

– ادامه اعتراضات پرستاران کشورنسبت به سطح نازل حقوق ،عدم پرداخت بموقع مطالبات،کمبود نیرو و شرایط سخت کاری با برپایی تجمع در اهواز مقابل استانداری خوزستان

«لشکری کشوری تامین اجتماعی پرستار اتحاد اتحاد»

– ادامه وگسترش کادر درمان وبهداشت کشور:

۱- تجمع اعتراضی پرستاران پیش بیمارستانی اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به سطح نازل حقوق و شیفت های اضافه کار اجباری

۲- تجمع اعتراضی ماماهای کشور نسبت  به تضعیف جایگاه این رشته در بحث بهداشت و سلامت خانواده مقابل وزارت بهداشت با شعار«کرامت مامایی احیا باید گردد»

– سه شنبه های اعتراضی کارگران تازه استخدامی صنعت نفت نسبت به سطح حقوق و مطالبات حداقلی با برپایی تجمع در چند منطقه عملیاتی 

– اعتصاب وتجمع  کارگران پتروشیمی گچساران  دراعتراض به بلاتکلیفی استخدامی

– حکم دو سال حبس تعلیقی کامیار فکور به اجرا گذاشته شد

– خودسوزی یک کارگرساختمانی مقابل شهرداری اصفهان

– مرگ و مصدومیت ۷ نفر کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان رابر حین انجام ماموریت براثر تصادف – وخامت حال یکی از مصدومین

– جان باختن کارگر یک میوه فروشی تهران در اتاقک کارگری

*******

*سه شنبه های اعتراضی بازنشستگان کشوری نسبت به عدم اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان(اجرا نشدن ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه)با تجمع مقابل صندوق بازنشستگی کشوری در استان های

اردبیل(شهراردبیل)،

فارس(شهرهای شیراز وممسنی)

کردستان(شهرسنندج)،

کرمانشاه(شهر کرمانشاه)،

مرکزی (شهراراک)،

همدان(شهر همدان)،

یزد(شهریزد)

و

اهواز ادامه تجمع مشترک بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی استان خوزستان مقابل استانداری 

«لشکری کشوری تامین اجتماعی پرستار اتحاد اتحاد»

شعارها:

«لشکری کشوری تامین اجتماعی پرستار اتحاد اتحاد»

«بازنشسته دادبزن حق تو فریاد بزن»

«کشور پردرآمد چه برسر تو آمد»

«ایران پردرآمد چه برسر تو آمد»

«دولت ورشکسته دشمن بازنشسته»

«دولت ورشکسته وعده وعید بسه»

دولت شش کلاسه وعده وعید بسه»

«نه مجلس نه دولت نیستند بفکر ملت»

«عدالتی ندیدیم فقط دروغ شنیدیم»

«عدالتی ندیدیم ما دیگه رای نمی دیم»

«حسین حسین شعارتان دروغ و دزدی کارتان»

«صندوق و غار ت کردند مارو بیچاره کردند»

«صدا و سیما کجاست فریاد ما بی صداست»

«وعده های دروغین برنامه مسئولین»

«ای بر کرسی نشسته دروغ و وعده بسه»

«دشمن ما همینجاست دروغ میگند آمریکاست»

«یه اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه»

«زیربار ستم نمی کنیم زندگی جان فدا می کنیم در ره آزادگی مرگ بر این بردگی مرگ براین بردگی»

«اتحاد اعتراض علیه فقر و فساد»

«معلم زندانی آزاد باید گردد»

«کارگر زندانی آزاد باید گردد»

«آموزش رایگان حق مسلم ماست»

«معیشت منزلت سلامت حق مسلم ماست»

«تاحق مون نگیریم آروم نمی نشنیم»

«ما بازنشستگانیم فراموش شدگانیم»

تصاویر:

اراک:

اهواز:

کرمانشاه:

ممسنی:

* تجمع اعتراضی کارگران شهرداری اندیکا نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق مقابل استانداری خوزستان همزمان با بازنشستگان کشوری و پرستاران

«لشکری کشوری تامین اجتماعی پرستار اتحاد اتحاد»

به گزارش کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران،روزسه شنبه ۷ آذر همزمان با بازنشستگان کشوری و پرستاران، کارگران شهرداری شهرستان اندیکا برای اعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند.

*ادامه اعتراضات پرستاران کشورنسبت به سطح نازل حقوق ،عدم پرداخت بموقع مطالبات،کمبود نیرو و شرایط سخت کاری با برپایی تجمع در اهواز مقابل استانداری خوزستان

«لشکری کشوری تامین اجتماعی پرستار اتحاد اتحاد»

روز سه شنبه ۷ آذر، با برپایی تجمع پرستاران خوزستان مقابل استانداری در کلانشهر اهواز،اعتراضات دامنه دار پرستاران کشور  نسبت به سطح نازل حقوق ،عدم پرداخت بموقع مطالبات،کمبود نیرو و شرایط سخت ادامه پیدا کرد.

*ادامه وگسترش کادر درمان وبهداشت کشور:

۱- تجمع اعتراضی پرستاران پیش بیمارستانی اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به سطح نازل حقوق و شیفت های اضافه کار اجباری

روزسه شنبه ۷ آذر، پرستاران پیش بیمارستانی اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به سطح نازل حقوق و شیفت های اضافه کار اجباری دست به تجمع مقابل ساختمان معاونت درمان مرکزیت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد زدند و با در دست داشتن نامه‌هایی از انجام شیفت های اضافه کار اجباری انصراف دادند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،این پرستاران به‌ عدم تعریف بسته خدمتی برای خدمات پرستاران پیش بیمارستانی، عدم اجرای صحیح قانون تعرفه‌گذاری در حوزه پیش بیمارستانی، پرداخت مبالغ بسیار پایین و ناچیز تحت عنوان تعرفه پرستاری، پایین بودن مبلغ اضافه کار و اجباری بودن آن، معترض هستند. 

این پرستاران، به صورت دسته جمعی از انجام شیفت‌های اضافه کار اجباری انصراف دادند. آن‌ها می‌گویند: شاید با این کار صدای اعتراض‌مان به گوشِ مسئولان کشور برسد و فکری به حال فرسودگیِ ما و کمبودِ نیرو کنند. 

آن‌ها معتقدند پرداخت بخش کوچکی از درآمد حاصل از تعرفه‌گذاری پرستاران بیمارستان تحت عنوان ۳ درصد به پرستاران پیش بیمارستانی که بیش از ۱۰ درصد پرستاران کشور را تشکیل می‌دهند، به هیچ عنوان عادلانه نیست و خودشان باید بسته خدمتی مستقل داشته باشند تا ارزش واقعی خدمات‌شان مشخص شود. 

این پرستاران می‌گویند: وزارت بهداشت به بهانه رایگان بودن خدمات اورژانس بیمارستانی از تعریف بسته خدمتی برای پرستاران پیش بیمارستانی سر باز می‌زند، در حالی که می‌تواند بسته خدمتی تعریف کند و ارزش نسبی آن را از محل بودجه عمومی یا سرانه سلامت پرداخت نماید تا هم تعرفه‌گذاری برای پرستاران پیش بیمارستانی به شکل درست اجرا شود و هم خدمات پیش بیمارستانی کما فی السابق برای مردم رایگان باشد. 

خواسته اصلی آن‌ها با توجه به ارائه بسته‌های خدمتی پیشنهادی توسط انجمن فوریت‌های پزشکی خراسان رضوی تصویب این بسته‌ها در شورای عالی بیمه و قرار گرفتن آن در آیین نامه اجرایی قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در بودجه ۱۴۰۳ است. 

پرستاران پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به مبلغ بسیار ناچیز هر ساعت اضافه کار پرستاران و با در دست داشتن نامه‌هایی مبنی برعدم تمایل به انجام شیفتهای اضافه کار اجباری که برخلاف بند ۵ قانون ارتقای بهره‌وری است، اعلام کردند تا زمانی که بسته‌های خدمتی برای پرستاران پیش بیمارستانی در بودجه ۱۴۰۳ تصویب نشود و مبلغ پایین اضافه کار به صورت اساسی اصلاح نشود، هیچگونه همکاری جهت انجام شیفت‌های اضافه کاری نخواهند داشت.

۲- تجمع اعتراضی ماماهای کشور نسبت  به تضعیف جایگاه این رشته در بحث بهداشت و سلامت خانواده مقابل وزارت بهداشت با شعار«کرامت مامایی احیا باید گردد»

روز سه شنبه ۷ آذر، جمعی از اساتید، دانشجویان و ماماهای شاغل در حوزه های درمان و بهداشت برای اعتراض به تضعیف جایگاه این رشته در بحث بهداشت و سلامت خانواده دست به تجمع مقابل ساختمان وزارت بهداشت با شعار«کرامت مامایی احیا باید گردد»زدند.

بر اساس گزارش رسانه ای شده، این چندمین بار است که ماماها در اعتراض به عملکرد مسئولین وزارت بهداشت در هشدار به خطرات پیش روی جمعیت متعاقب تضعیف مامایی، دست به تجمع زده‌اند.اعتراض جمعیت مامایی کشور به عدم اجرای ماده ۴۶ ، ۴۹ و ۵۰ قانون جوانی جمعیت و تغییر نام ماما به مراقب ماما در شبکه بهداشت است. همچنین دانشجویان مامایی شرکت کننده نیز با در دست داشتن بنرهایی ازعدم اجرای عدالت آموزشی و اسف بار بودن شرایط بخش‌ها و نداشتن دفاتر مستقل آموزشی مامایی در بیمارستان اعتراض خود را اعلام داشتند.

در واقع، پرسش ماماها این است که چرا وزارت بهداشت به جای تقویت و استفاده بهینه از پتانسیل‌های این رشته در اجرایی شدن قوانین جمعیتی و ایجاد تشکیلات جمعیتی در زیرمجموعه مامایی و بهداشت باروری، دست به حذف مامایی در سطح مدیریت زده است.

*سه شنبه های اعتراضی کارگران تازه استخدامی صنعت نفت نسبت به سطح حقوق و مطالبات حداقلی با برپایی تجمع در چند منطقه عملیاتی 

روز سه شنبه ۷ آذر،برای چهارمین هفته متوالی،کارگران تازه استخدامی صنعت نفت  برای اعتراض نسبت به سطح حقوق و مطالبات حداقلی در چند منطقه عملیاتی  تجمع کردند و خواهان اصلاح کف حقوق شدند.

*اعتصاب وتجمع  کارگران پتروشیمی گچساران  دراعتراض به بلاتکلیفی استخدامی

روز سه شنبه ۷ آذر، کارگران پتروشیمی گچساران  برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت ا به بلاتکلیفی استخدامی مبنی بر به استانی شدن استخدام این شرکت دست از کارکشیدند و تجمع کردند.

به گزارش یک منبع خبری محلی،پیش از این در آگهی استخدامی پتروشیمی گچساران آمده بود که فقط نیروهایی که در این شرکت سابقه کار دارند می توانند ثبت نام کنند که این موضوع با واکنش مسوولین استان روبرو شد و دستور به استانی شدن استخدام دادند.

*حکم دو سال حبس تعلیقی کامیار فکور به اجرا گذاشته شد

این حکم در حالی به اجرا درآمده است که دو روز پیش حکم هشت ماه زندان کامیار فکور به پایان رسیده بود و او باید مشمول آزادی می‌شد.

با پایان محکومیت هشت ماهه کامیار فکور، روزنامه‌نگار، هنرمند حامی کارگران و زندانی سیاسی محبوس در زندان قزل‌حصار، حکم دو سال زندان تعلیقی که پیش‌تر دریافت کرده بود، به اجرا گذاشته شد. به این ترتیب، این روزنامه‌نگار و فعال کارگری که قرار بود چهار آذرماه با پایان محکومیت از زندان آزاد شود، همچنان در زندان است.

عرفان کرم‌ویسی، وکیل مدافع کامیار فکور و سرونار احمدی نیز در ایکس (توییتر سابق) نوشت که شعبه نهم دیوان عالی کشور به دلیل منطبق ندانستن تقاضای اعاده دادرسی با هیچ‌کدام از بندهای ۴۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری، این درخواست را رد کرده است.

برگرفته از کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

*خودسوزی یک کارگرساختمانی مقابل شهرداری اصفهان

روز سه شنبه ۷ آذر،یک کارگر ساختمانی ۳۱ ساله مقابل شهرداری اصفهان با ریختن بنزین روی خودش  اقدام به خودسوزی کرد که افراد حاضر در آن محل برای نجات او، وی را داخل حوض آب انداختند.

این کارگر بدلیل سوختگی به بیمارستان منتقل شد.

*مرگ و مصدومیت ۷ نفر کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان رابر حین انجام ماموریت براثر تصادف – وخامت حال یکی از مصدومین

روز دوشنبه ۶ آذر،براثر تصادف خودرو حامل کارکنان شبکه بهداشت شهرستان رابر در استان کرمان حین ماموریت سه زن و یک مرد۲۴ تا ۳۲ساله  جان خود را از دست دادند و دو زن و یک مرد۳۲ تا ۴۵ ساله مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند .حال یکی از مصدومین وخیم گزارش شده است

*جان باختن کارگر یک میوه فروشی تهران در اتاقک کارگری

کارگر یک میوه فروشی واقع در خیابان توس تهران حین استراحت در اتاقک کارگری جان خودراازدست داد .تا لحظه تنظیم این گزارش دلایل مرگش اطلاعی در دست نیست.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate