اخباروگزارش های کارگری ۲۰  مرداد ماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۲۰  مرداد ماه ۱۴۰۲

تجمع اعتراضی شبانه اهالی محله الارد رباط کریم نسبت به قطعی ۴ روزه آب

پنج شنبه شب (۱۹ مرداد)،جمعی از اهالی محله الارد رباط کریم برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به قطعی ۴ روزه آب درخیابان تجمع کردند.

تجمع اعتراضی مالباختگان شرکت پیش‌فروش خودروی رضایت خودروی طراوت نوین استان قزوین با شعار«مسئول بی لیاقت استعفا استعفا»

روزجمعه ۲۰ مرداد، مالباختگان شرکت پیش‌فروش خودروی رضایت خودروی طراوت نوین از شهرهای استان قزوین خودرا به قزوین رساندند تا در ادامه کنش های دامنه دارشان با تجمع مقابل مسجدالنبی صدای اعتراضشان را در گوش های کر مسئولین فرو کنند.

تجمع کنندگان با سر دادن شعار«مسئول بی لیاقت استعفا استعفا» خشمشان را نسبت به بی خیالی مصلحتی مسئولان بنمایش گذاشتند.

اعتصاب قصابان لنده در اعتراض به نرخ گوشت قرمز

تهدید قصابان به صدور فرم تخلف ازطرف رئیس جهاد کشاورزی لنده

روزجمعه ۲۰ مرداد برای چندمین روز متوالی، قصابان شهر لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد برای  اعتراض به نرخ گوشت قرمزکرکره مغازه هایشان را بالا نکشیدند.

به گزارش ۲۰ مرداد یک منبع خبری محلی، چند روزی است که قصابان شهرستان لنده درب مغازه های خود را به علت ارزان بودن قیمت گوشت در این شهرستان بر روی مردم بسته اند و عرضه مواد پروتئینی که جزئی از نیاز مردم این شهرستان است خودداری می کنند تا اینکه قیمت پیشنهادی آنها به تصویب برسد.

ربودن و شکنجه سونیا شریفی، دانش‌آموز ۱۷ ساله در آبدانان ایلام

بر اساس گزارشات منتشر شده، روز چهارشنبە ١٨ مردادماه ١٤٠٢، سونیا شریفی، توسط نیروهای امنیتی این شهر با توسل بە زور سوار ماشین شدە و پس از انتقال بە مکان نامعلومی، مورد بازجویی و ضرب و شتم قرار گرفتە و سپس در همان مکان رها شدە است. این دانش‌آموز ١٧ سالە از ناحیە سر زخمی شدە است.

سونیا شریفی، در جریان اعتراضات روز ٢٨ آبان‌ماە ١٤٠١ در شهرستان آبدانان از توابع ایلام توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و جرح بازداشت و در دادگاە انقلاب ایلام بە “محاربە” متهم و محکوم شد. خانم شریفی بعد از بازداشت بلافاصلە بە بازداشتگاە اطلاعات ایلام و سپس بە کانون اصلاح و تربیت ایلام منتقل شد و نهایتا در تاریخ  ۲۴ آذرماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه آزاد شد.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

صدور حکم بازنشستگی اجباری و تقلیل گروه خانم منصوره سرافرا

هیات تخلفات آموزش و پرورش استان گیلان طی حکمی خانم سرافراز از فعالین گیلان را به بازنشستگی اجباری با ۲۵ روز و تقلیل گروه محکوم کرد 

در مصداق های صدور این رای مواردی چون تحصن برای رتبه بندی و تجمع اعتراضی جلوی اموزش و پرورش آمده است

هیات تخلفات بعنوان بازوی نهادهای امنیتی عملا به عامل اصلی سرکوب معلمان تبدیل شده است 

شورای هماهنگی ضمن محکومیت صدور رای علیه این فعال صنفی اعلام می دارد جامعه معلمان نسبت به چنین رویه‌ای ساکت نخواهد ماند و  دور جدید اعتراضات ضمن تداوم مطالبه گری نوک پیکان اعتراضات برای برچیده شدن اساس و ساختار هیات تخلفات خواهد بود.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate