اخباروگزارش های کارگری ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۲

هشتمین سالروز جان باختن محمدعلی میرزایی کارگرمعترض شرکت معدنی معدنجو زرند

یورش نیروهای انتطامی رژیم اسلامی به تجمع کارگران بیکارشده  شرکت معدنجو وجان باختن یک کارگر معترض در۲۶خردادماه۱۳۹۴

از ساعت ۶ صبح روز ۲۶ خردادماه ۱۳۹۴ حدود ۶۰ نفر از کارگران شرکت معدنی معدنجو برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی ۳ماهه شغلی ومعیشتی بدنبال توقف فعالیت این معدن و بیکاری بیش از ۳۵۰ کارگر با تجمع در ابتدای جاده پابدانا، اقدام به بستن مسیرکردند.

مامورین انتظامی رژیم اسلامی به قصد متفرق کردن کارگران و باز شدن جاده برای عبور کامیون‌ها از گاز اشک‌آور استفاده کرده‌ و در همین هنگام محمدعلی میرزایی ۴۰ ساله متاهل و دارای دو فرزند که از ناحیه چشم آسیب دیده بود و دید خوبی نداشت، ناگهان با تریلر حامل زغال که قصد عبور از بین تجمع کنندگان را داشت برخورد کرد و کشته شد.

زنده وجاوید باد یاد محمد علی میرزایی

– تجمع اعتراضی کارگران معدن زغال سنگ هجدک نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق ، حق بیمه ومطالبات دیگر وعدم پاسخگویی مسئولان مقابل شرکت زغال سنگ کرمان

– فراخوان تجمع یک هزار نفری ، حربه ای تبلیغاتی و فریبکارانه!

– امتناع از برگزاری بازی فینال تیم‌های ورزشی در اعتراض به ممانعت از حضور دختران در سالن مسابقات

– ماه‌منیر مولایی‌راد، مادر کیان پیرفلک از روز یکشنبه ۲۱ خرداد در حبس خانگی به سر می‌برد.

– ابراز همدردی شورای هماهنگی‌تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران با خانواده‌ی زنده‌یاد حسین مهدی‌پور

– سرکوب و بازداشت دانشجویان ادامه دارد!

– آزادی موقت اقبال پیشکاری از فعالین کارگری سنندج با قرار وثیقه‌ ۵۰۰ میلیون تومانی

– اقدام به خودکشی یک کارگر پروژه مسکن ملی ایلام بدلیل عدم پرداخت چند ماه حقوقش

*******

*تجمع اعتراضی کارگران معدن زغال سنگ هجدک نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق ، حق بیمه ومطالبات دیگر وعدم پاسخگویی مسئولان مقابل شرکت زغال سنگ کرمان

براساس فیلم کوتاه منتشره درشبکه های اجتماعی بتاریخ ۲۵ خرداد، کارگران معدن زغال سنگ هجدک بخش کوهساران راور در استان کرمان برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق ، حق بیمه ومطالبات دیگر وعدم پاسخگویی مسئولان مقابل شرکت زغال سنگ کرمان تجمع کردند.

*فراخوان تجمع یک هزار نفری ، حربه ای تبلیغاتی و فریبکارانه!

فراخوان تجمع کارگران ارکان ثالث نفت توسط عوامل معلوم الحال و منتصب نمایشی است تکراری و تبلیغاتی.

پس از ماهها گفتگو پشت درهای بسته و ملاقات‌های فرمایشی با نمایندگان مجلس، تصویر سازی پیگیری مطالبات صنفی کارگران تنها سوژه ای است باقی مانده و سرنوشت ساز برای نمایندگان کاندید در انتخابات آتی مجلس !

این فراخوان یک سناریوی تبلیغاتی است با این ترفند که حکومت فرصت مطالبه گری را به کارگر داده و نمایندگان مجلس هم پیگیر خواسته های او هستند.

نسخه ای که البته اعتبارش تا انتخابات مجلس است.

اما ما کارگران فراموش نکرده ایم؛

این همان نمایندگان و عوامل دولت ساخته شان هستند که تبعیض و دسته بندی در صفوف کارگران را با تصویب طرح تبدیل وضعیت، با ویژگی ایثارگری و مانند آن سبب گردیده و یا در خدمت به طبقه سرمایه دار و پیمانکاران مفتخور پیشنهاد لایحه ضد کارگری طرح هفتم توسعه را مطرح نمودند!

ما نسبت به اینکه همین نمایندگان، مانع اصلی بر سر راه فوری ترین مطالبه ما یعنی حذف کامل پیمانکاران چپاولگر هستند آگاهیم و با قاطعیت اعلام میکنیم؛

فراخوان تجمع یک هزار نفری، با کوبیدن بر طبل دفاع از حقوق طبقه کارگر، صرفاً اقدامی تبلیغاتی و نمایشی، از قبل برنامه ریزی شده میان نمایندگان مجلس شرکت کننده در دوره ء آتی انتخابات و عوامل معلوم الحال منتصبشان است که با تن پوش نمایندگی کارگر، قصد سوء استفاده مجدد از او را دارند.

ما کارگران ارکان ثالث، نه تنها در یک چنین نمایش‌های عوام‌فریبانه شرکت نمیکنیم، بلکه با صدای بلند اعلام مینماییم، حذف کامل پیمانکاران و بر چیدن کامل بساط چپاول و زورگویی تنها با اراده و قدرت تعیین کننده طبقه کارگر امکان پذیر بوده، حق خود در تعیین سرنوشتمان را که با شیوه های مختلف اعتراضی و برپایی اعتصابات است با هیچ طرفندی پیوند نخواهیم زد، خواست و اراده ما با حفظ اتحاد و همبستگی تحقق پذیر خواهد بود.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت(ارکان ثالث)

۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۲

*امتناع از برگزاری بازی فینال تیم‌های ورزشی در اعتراض به ممانعت از حضور دختران در سالن مسابقات

بر اساس گزارش ارسالی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، در حالی که همه چیز آماده برگزاری فینال مسابقات درون دانشگاهی بین دو تیم مهندسی الف و علوم ورزشی بود به یکباره مجوز حضور بانوان برای تماشای بازی به استادیوم ۲۲ بهمن داده نشد و بازیکنان تیم مهندسی الف به نشانه اعتراض به این امر حاضر به حضور در زمین مسابقه نشدند تا فینال مسابقات نیمه‌کاره باقی بماند. گفتنی ‌است در انتها این تصمیم با تشویق و حمایت بازیکنان و تماشاگران سایر تیم ها همراه شد.

پیش‌ از این هم مسابقات والیبال از سمت دانشکده علوم ورزشی بدلیل راه ندادن بانوان به ورزشگاه، لغو شده بود.

*ماه‌منیر مولایی‌راد، مادر کیان پیرفلک از روز یکشنبه ۲۱ خرداد در حبس خانگی به سر می‌برد.

 بنابر گزارش‌های منتشرشده، منزل والدین کیان پیرفلک از روز یکشنبه به وسیله نیروهای امنیتی حکومت ایران محاصره شده و تمامی وسایل منزل آن‌ها نیز از آن‌ها گرفته شده است.

از سرنوشت و محل حضور میثم پیرفلک، پدر کیان و پسر کوچک آن‌ها نیز اطلاعی در دست نیست.

شاهدان عینی نیز گفته‌اند که حتی خیابان‌های مجاور منزل والدین کیان پیرفلک نیز به وسیله نیروهای امنیتی کنترل شده و از هرگونه فیلمبرداری ممانعت می‌شود.

روز یکشنبه، (۲۱ خرداد)، پویا مولایی راد، پسر عموی ماه منیر مولایی راد، به ضرب گلوله نیروهای جمهوری اسلامی مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.

به دنبال واکنش‌های گسترده به کشته شدن پویا مولایی‌راد، رسانه‌های وابسته به نهادهای امنیتی از جمله نورنیوز و خبرگزاری تسنیم  تلاش کردند تا پویا را مسئول کشته شدن یک مامور پلیس معرفی کرده و ماه‌منیر مولایی‌راد، مادر کیان را «بسترساز» رویدادهای سالروز تولد کیان معرفی کنند.

ماه منیر مولایی‌راد، در ماه‌های پس از کشته شدن فرزندش همواره مسئولیت قتل کیان را متوجه ماموران حکومت جمهوری اسلامی دانسته و در مقابل روایت‌های حکومتی که تلاش می‌کردند قتل کیان رابه مجاهد کورکور، شهروند اهل ایذه مربوط کنند، ایستادگی کرده است.

برگرفته از کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

*ابراز همدردی شورای هماهنگی‌تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران با خانواده‌ی زنده‌یاد حسین مهدی‌پور

شورای هماهنگی، با ارسال تاج‌گل در مراسم چهلم زنده‌یاد مهدی‌پور، مراتب همدردی با خانواده‌ی این معلم گرامی را به بازماندگان اعلام نمود.

لازم به ذکر است که زنده‌یاد حسین مهدی پور، از فعالان صنفی در حوزه‌ی رسانه‌ای بود که در ۱۲ اردیبهشت سال جاری، توسط افراد ناشناس به درجه‌ی شهادت نایل شد.

در این ویدئو بی‌قراریِ مادر زنده‌یاد مهدی‌پور در مراسم چهلم ایشان، جگر‌های سوخته را به درد می‌آورد.

۲۵ خرداد ۱۴۰۲

*سرکوب و بازداشت دانشجویان ادامه دارد!

بنا بر اطلاعات بدست آمده و در ادامه سرکوب گسترده دانشجویان، مهشید اسحاقی، دانش‌آموخته‌ی کارشناسی ارشد فلسفه هنر دانشگاه هنر تهران که به تازگی از پایان نامه خود دفاع کرده بود، در ۹ خرداد توسط نیروهای امنیتی در شهرکرد بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است. 

بنا بر اطلاعات رسیده، وی پس از انتقال به بند ۲۰۹ به مدت ۱۰ روز در  انفرادی محبوس بوده است.

تا بدین لحظه اطلاعاتی از اتهامات او در دست نیست.

*آزادی موقت اقبال پیشکاری از فعالین کارگری سنندج با قرار وثیقه‌ ۵۰۰ میلیون تومانی

روزچهارشنبه ۲۴ خرداد، اقبال پیشکاری از فعالین کارگری سنندج با قرار وثیقه‌ ۵۰۰ میلیون تومانی بطورموقت اززندان آزادشد.

*اقدام به خودکشی یک کارگر پروژه مسکن ملی ایلام بدلیل عدم پرداخت چند ماه حقوقش

برپایه فیلم منتشره درشبکه های اجتماعی بتاریخ ۲۵ خرداد، یک کارگر پروژه مسکن ملی ایلام بدلیل عدم پرداخت چند ماه حقوقش با بالا رفتن  روی کرین تاورقصد خودکشی داشت که خوشبختانه با دخالت نیروهای آتش نشانی منصرف شد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate