اخباروگزارش های کارگری ۲ خرداد ماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۲ خرداد ماه ۱۴۰۲

– تجمع اعتراضی خانواده های دادخواه وجمع کثیری ازاهالی آبادان در سالگرد حادثه ریزش ساختمان متروپل با فریاد «آبادان دلش گرفته»و« شهدا زیر خاکند متهمین آزادند»

– پخش کردن پوستر در اعتراض به اجرای احکام اعدام ناعادلانه؛ دانشگاه جندی‌شاپور اهواز

– شعارنویسی در اعتراض به اجرای احکام ظالمانه‌ی اعدام؛ دانشگاه نوشیروانی بابل

– ادامه اعتراضات دامنه دار کارگران کارخانه داروگر نسبت به بلاتکلیفی شغلی  ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان با برپایی تجمع مقابل ساختمان قوه قضائیه

– گزارشی از تجمع اعتراضی کارگران معدن چادرملو یزد (شرکت پیمانکاری آسفالت طوس)  نسبت به سطح نازل حقوق و مصوبه شورای عالی کار در همین رابطه

– اعتصاب رانندگان خودروهای سنگین در اراک

– پیگیری مطالبات رانندگان و دیگر کارگران شرکت‌واحد از شورای شهر

– تجمع اعتراضی دانشجویان دانشجویان دانشگاه شریعتی نسبت به عملکرد وحشیانه حراست ازجمله ضرب وشتم یکی از همکلاسی هایشان

– ۲۲ روز حبس، بلاتکلیفی و عدم‌پاسخگویی در خصوص وضعیت معلم بازداشتی مسعود فرهیخته

– سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

۱۸ ماه حبس تعزیری علیه فرزانه زیلایی وکیل مدافع کارگران نیشکر هفت تپه به دلیل دفاع از حقوق اولیه کارگران

– اعزام داود رضوی کارگر زندانی به بیمارستان طالقانی جهت انجام اکو قلب

– تجمع اعتراضی مالباختگان کریپتولند مقابل دادسرای جرائم اقتصادی با شعار«مرگ براین قوه مردم فریب»

*******

*تجمع اعتراضی خانواده های دادخواه وجمع کثیری ازاهالی آبادان در سالگرد حادثه ریزش ساختمان متروپل با فریاد «آبادان دلش گرفته»و« شهدا زیر خاکند متهمین آزادند»

روز سه شنبه ۲ خرداد همزمان با اولین سالگرد حادثه ریزش ساختمان متروپل خانواده های دادخواه وجمع کثیری ازاهالی آبادان دست به تجمع در خیابان امیری محل فاجعه متروپل که منجربه جان باختن ۴۳ نفر و مصدومیت ده ها نفردیگر شد، زدند و فریاد «آبادان دلش گرفته» و« شهدا زیر خاکند متهمین آزادند»سردادند.

یاد آوری:همدستى حكومت فاسد با سرمايه و پول هاى كثيف اين بار در شهر زادگاه ام آبادان

محمد صفوی – ۲خرداد ۱۴۰۱:

از قبل پيش بينىى شده بود كه اين ساختمان فكسنى كه از طريق فساد و زمين خوارى و اختلاس و رانت سر هم بندى شده بود فرو مى ريزد. اما كو گوش شنوا !

متاسفانه بار ديگر همدستى حكومت فاسد با سرمايه و پول هاى كثيف اين بار در شهر زادگاه ام آبادان فاجعه آفريد و مردم را دغدار كرد. دريغ كه تا اين سيستم فاسد پا برجاست صيانت از جان انسان در اولويت قرار ندارد.

*پخش کردن پوستر در اعتراض به اجرای احکام اعدام ناعادلانه؛ دانشگاه جندی‌شاپور اهواز

۱خرداد ۱۴۰۲

*شعارنویسی در اعتراض به اجرای احکام ظالمانه‌ی اعدام؛ دانشگاه نوشیروانی بابل

۳۱اردیبهشت۱۴۰۲

*ادامه اعتراضات دامنه دار کارگران کارخانه داروگر نسبت به بلاتکلیفی شغلی  ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان با برپایی تجمع مقابل ساختمان قوه قضائیه

روزسه شنبه ۲ خرداد، کارگران کارخانه داروگردرادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی  ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان دست به تجمع مقابل ساختمان قوه قضائیه در تهران زدند.

یکی از کارگران در همین رابطه گفت: چند سالی است کارخانه داروگر تهران دچار مشکلات اساسی شده به نحوی که تولیدات آن به حداقل کاهش یافته است به همین دلیل  مطالبات مزدی و بیمه‌ای کارگران ۴ و ۷ماه به تاخیر افتاده است با این حال هیچ ارگان دولتی تاکنون به ما کمک نکرده است. ما نیز ناچار شدیم به نهاد ریاست قوه قضائیه مراجعه کنیم.

این کارگر یادآور شد: حدود ۱۰۰کارگر کارخانه داروگر خواستار برطرف شدن مشکلات خود هستند. آنها به دلیل تامین نشدن مواد اولیه و توقف تولید در کارخانه، بیکار هستند.

این کارگر گفت: پیش‌تر مسئولان در تجمعی که در مقابل کارخانه و وزارت کار برگزار کردیم، وعده پیگیری دادند اما هنوز به جایی نرسیده است.

*گزارشی از تجمع اعتراضی کارگران معدن چادرملو یزد (شرکت پیمانکاری آسفالت طوس)  نسبت به سطح نازل حقوق و مصوبه شورای عالی کار در همین رابطه

کارگران پیمانکاریِ چادرملو: دستمزدها ناکافی‌ست

کارگران پیمانکاری آسفالت طوس در معدن چادرملوی یزد، نسبت به ناکافی بودن دستمزدها در سال جدید اعتراض کردند.

کارگران پیمانکاری معدن چادرملو در استان یزد درگفتگو با خبرنگاررسانه ای ، نسبت به شرایط شغلی و معیشتی خود انتقاد کردند؛ این کارگران که در روزهای اخیر، یک اعتراض صنفی را سامان داده‌اند؛ می‌گویند: دستمزد مصوب شورایعالی کار به شدت ناکافی‌ست؛ با افزایش مزد امسال، نصف هزینه‌های زندگی هم تامین نمی‌شود.

این کارگران برخورداری از خدمات رفاهی و انگیزشی را یکی دیگر از مطالبات خود می‌دانند و به عنوان نمونه به نواقص «بیمه تکمیلی» اشاره می‌کنند: بیمه تکیملی‌ای که پیمانکار مربوطه با آن قرارداد بسته است، خدمات مکفی و مناسب ارائه نمی‌کند؛ برای نمونه پول دندانپزشکی نمی‌دهد یا هزینه‌های داروها را کامل پرداخت نمی‌کند؛ ما خواستار تغییر بیمه گذار تکمیلی هستیم.

این کارگران می‌گویند: انتظار داریم مدیریت عالی چادرملو به وضعیت کارگران پیمانکاری با دقت بیشتر رسیدگی کند؛ ما کارگران پیمانکاری که کارمان در این شرکت، تعمیر و نگهداری است و تعدادمان حدود دو هزار نفر است، در سخت‌ترین شرایط با کمترین حقوق و امکانات و غالباً دور از خانواده کار می‌کنیم؛ این شرایط باید تغییر کند.

در همین رابطه:تجمع کارگران معدن چادرملو در استان یزد 

طبق گزارش‌های منتشر شده در برخی رسانه‌ها، روز جمعه ۲۹ اردیبهشت کارگران معدن سنگ آهن چادرملو در استان یزد، در اعتراض به عدم رسیدگی مشکلات صنفی و حقوق عقب افتاده خود اقدام به برپایی تجمع اعتراضی کردند.

منبع:کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

*اعتصاب رانندگان خودروهای سنگین در اراک

بر اساس گزاش منتشر شده، روز دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲، رانندگان خودروهای سنگین در اراک دست به اعتصاب زدند.

برگرفته از کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

*پیگیری مطالبات رانندگان و دیگر کارگران شرکت‌واحد از شورای شهر

درود و عرض  ادب خدمت همکاران 

در دنباله اطلاعیه قبلی سندیکا، به عرض همکاران میرسانیم که نامه مطالبات کارگران از جمله مسکن، طرح طبقه بندی مشاغل، لباس فرم، کاپشن، سفرهای زیارتی و سیاحتی، شیر و کیک، بیمه شخص ثالث و بدنه اتوبوس ها توسط تعدادی از همکاران در تاریخ ۱۰ اردیبهشت در شورای شهر به ثبت رسید؛ لذا همکاران با شماره نامه ۱۶۳۲ و با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمائید و از مراحل اداری آن اطلاح داشته باشید

شماره دبیرخانه

۰۲۱۵۱۰۴۰۴۱۲

شماره دفتر رئیس شورای شهر 

۰۲۱۵۱۰۴۰۳۱۶

سپاس از همکاران‌گرامی. برای اطلاعات بیشتر، با سندیکا تماس حاصل نمایید. 

چاره کارگران وحدت و‌ تشکیلات

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

اول خرداد ۱۴۰۲

*تجمع اعتراضی دانشجویان دانشجویان دانشگاه شریعتی نسبت به عملکرد وحشیانه حراست ازجمله ضرب وشتم یکی از همکلاسی هایشان

براساس فیلم ها وگزارش های منتشره درشبکه های اجتماعی،روزسه شنبه ۲ خرداد، دانشجویان دانشجویان دانشگاه شریعتی برای اعتراض به عملکرد وحشیانه حراست ازجمله ضرب وشتم یکی از همکلاسی هایشان دست به تجمع زدن وشعارهای«هیزتویی هرزه تویی  دختر آزاده منم»،«میزنم میزنم هر آنکه خواهرم زد»و….سردادند.

*۲۲ روز حبس، بلاتکلیفی و عدم‌پاسخگویی در خصوص وضعیت معلم بازداشتی مسعود فرهیخته

مسعود فرهیخته، فعال صنفی و عضو شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، که در تاریخ ۱۱ اردیبهشت در خانه‌اش در کرج بازداشت شد، همچنان  تحت بازجویی می‌باشد.

امروز در تماسی که با همسرش داشته اند اعلام کردن  به زندان قزلحصار منتقل شده است . 

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران ضمن ابراز ناخرسندی از تداوم بازداشت آقای فرهیخته و  بلاتکلیفی وضعیت ایشان این رفتارهای غیرقانونی و ناعادلانه را بشدت محکوم می‌کند و خواهان آزادی سریع ‌وبی قیدوشرط ایشان و تمامی فعالین در بند می‌باشد.

*سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

۱۸ ماه حبس تعزیری علیه فرزانه زیلایی وکیل مدافع کارگران نیشکر هفت تپه به دلیل دفاع از حقوق اولیه کارگران

فرزانه زیلایی وکیل با شرف و  انسان دوست به خاطر دفاع از حق و حقوق کارگران نیشکر هفت تپه در بیدادگاه های حاکمیت به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم گردیده است. وکیلی که قصد و نیتش فقط اجرای عدالت بود اما “قاضی” فرمایشی به خاطر اهداف انسان دوستانه خانم زیلایی حکم تبلیغ بر علیه نظام‌ را علیه اش صادر کرد.

کجای دنیا دفاع از حقوق کارگر اینچنین جرم انگاری میگردد؟ قوه قضائیه یکبار دیگر با صدور چنین حکم‌ناعادلانه ای ثابت کرد که هیچگونه استقلالی در قصاوت و همچنین مبارزه با فساد را ندارد و فقط بله و قربان گوی نهادهای امنیتی و نظام سرمایه داری حاکم میباشد.

درود بر شرف فرزانه زیلایی که همواره در کنار کارگران، بازنشستگان اجتماعی و همچنین معلمان قرار داشته است و شرافت شغلی خودش را به اربابان سرمایه و قاضیان وابسته به حاکمیت و نظام سرمایه داری نفروخته است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه حکم‌صادره بر علیه فرزانه زیلایی وکیل مدافع کارگران نیشکر هفت تپه را  به‌شدت محکوم‌میکند و خواستار لغو حکم صادره از شعبه ۴ دادگاه انقلاب اهواز بر علیه این وکیل باشرف میباشد.

نه به پرونده سازی

دوم خرداد ۱۴۰۲

*اعزام داود رضوی کارگر زندانی به بیمارستان طالقانی جهت انجام اکو قلب

روز دوشنبه یکم خرداد داود رضوی عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد جهت انجام اکو قلب که برای آمادگی قبل از آندوسکوپی نیاز می‌باشد به بیمارستان طالقانی اعزام‌شد. دکتر پس از انجام اکو قلب آندوسکوپی را بلامانع دانسته است. از آنجا که داود رضوی به مدت ۱۳ سال تحت نظر دکتر گوارش بوده و دارو استفاده می‌‌نمایدو هر چند  ماه یکبار آزمایش و هر دو سال یکبار آندسکوپی می‌شده، لذا به همین‌جهت از پزشک زندان درخواست می‌کند که تحت نظر دکتر خودش باشد. پزشک زندان‌‌ ضمن اعلام موافقت خود از ایشان‌ میخواهد درخواست خودش را به مسئولین زندان ارائه بدهد تا در صورت موافقت آنها با پزشک خودش هماهنگ نمایند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران خواستار رسیدگی فوری به وضعیت بیماری داود رضوی و همچنین خواستار لغو پرونده سازی و آزادی فوری و بی قید و شرط  اعضای زندانی خود داود رضوی، رضا شهابی، حسن سعیدی و سایر فعالین کارگری و معلمی و مدنی می‌باشد.

چاره کارگران وحدت و‌ تشکیلات

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

دوم خرداد ۱۴۰۲

*تجمع اعتراضی مالباختگان کریپتولند مقابل دادسرای جرائم اقتصادی با شعار«مرگ براین قوه مردم فریب»

فیلم های منتشره در شبکه های اجتماعی از تجمع اعتراضی روز سه شنبه ۲ خرداد مالباختگان کریپتولند مقابل دادسرای جرائم اقتصادی با شعار«مرگ براین قوه مردم فریب» خبر می دهند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate