۱۰ دی: خاکسپاری برهای الیاسی در جوانرود، فراخوان تجمع مقابل فرمانداری در ایذه و اخبار اعتراضی دیگر

۱۰ دی: خاکسپاری برهای الیاسی در جوانرود، فراخوان تجمع مقابل فرمانداری در ایذه و اخبار اعتراضی دیگر

همانطور که قبلا گزارش کردیم امروز در جوانرود در جریان برگزاری مراسم یادمان برای هفت نفر از جانباختگان انقلاب و درگیری با نیروهای سرکوب یکی از معترضین بنام برهان الیاسی با شلیک مستقیم گلوله جنایتکاران جمهوری اسلامی به قتل رسید. این جنایت به خشم مردم شدت بییشتری داد و مردم سرکوبگران را مورد اعتراض و خشم خود قرار دادند. درگیری سرکوبگران با مردم تا شب ادامه یافت. بنا بر خبرها مردم در این روز بانک کشاورزی جوانرود را بعنوان نماد غارت و چپاول تسخیر کردند و برای موفقیت  خود هورا کشیدند و کف زدند، کانکس سرکوبگران را بە آتش کشیدند و پرچم جمهوری اسلامی را پایین کشیدند. در این روز علیرغم حضور وسیع نیروهای سرکوب پیکر برهان الیاسی با حضور وسیع مردم در آرامستان حسن گایرِ جوانرود به خاک سپرده شد. در این مراسم مردم با خشم فراوان شعارهای ضد حکومتی سر دادند و یاد برهان را گرامیداشتند.  حزب کمونیست کارگری درگذشت برهان الیاسی را به خانواده اش، به مردم جونرود و همگان تسلیت میگوید. جنایات رژیم شعله ای است بر خشم و نفرت عمیق مردم. انقلاب زن، زندگی، آزادی با قدرت تداوم دارد.

در ایذه مردم برای ساعت ده صبح روز دوشنبه ۱۲ دی جهت پس گرفتن اجساد جانباختگن انقلاب از سرکوبگران حکومت فراخوان به تجمع در مقابل فرمانداری شهر را داده اند.

در خرم آباد نیز فردا مراسم خاکسپاری جوانی ۲۲ ساله به اسم هادی عالی پور است. بنا بر خبر او ۹ روز قبل دستگیر شد و زیر شکنجه جان خود را از دست داد. جنایتکاران جمهوری اسلامی جسد او و سه نفر دیگر را به خرم آباد آورده و گفته اند که تصادف کرده اند.

امروز همچنین در بخشی از بازار تهران از جمله بازار کفاشان و در شهرستانها بازار نجف آباد و بازار رشت در اعتصاب بودند. بنا بر خبرها در این روز تجمعی از مردم حوالی بازار برگزار شد و نیروهای سرکوب به مردم معترض حمله کردند. مردم شعار میدادند: ” فقر فساد گرونی میریم تا سرنگونی”.

امشب نیز اعتراضات و شعاردهی های شبانه در محلات تهران از جمله سعادت آباد و اکباتان و در شهرهای دیگری چون کرج و سنندج جریان یافت. در بلوار دانش آموز کرج جوانان با روشن کردن آتش راهبندان کردند و شعار مرگ بر خامنه ای سر دادند. در باغستان کرج نیز شعاردهی شبانه جریان یافت.  در سنندج مردم در همبستگی با مردم جوانرود به خیابان آمدند و آتش روشن کردند و شعارهای ضد حکومتی سر دادند. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۰ دی ۱۴۰۱، ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate