اخباروگزارش های کارگری یکم دی ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری یکم دی ماه ۱۴۰۱

پایان چهاردهمین هفته اعتراضات سراسری پس از قتل مهسا (ژینا) امینی  در مقر گشت ارشاد تهران 

روز پنج شنبه یکم دی ماه ،اعتراضات سراسری پس ازقتل مهسا (ژینا) امینی  در مقر گشت ارشاد تهران بقرارزیر ادامه و چهاردهمین هفته را پشت سر گذاشت:

– روز چهارشنبه ۳۰ آذر،گرامیداشت خاطره ھیمن حمزە از جان باختگان اعتراضات سراسری سردشت به مناسبت چهلمین روز خاکسپاریش باشرکت جمعی از اهالی روستای بیوران سردشت

– گرامیداشت یاد آرتین رحمانی از جان باختگان اعتراضات سراسری ایذه به مناسبت چهلمین روز خاکسپاریش با شرکت جمعیت کثیری وسردادن شعارهای اعتراضی

– گرامیداشت خاطره فواد محمدی از جان باختگان اعتراضات سراسری کامیاران برسر مزارش در روستای ماویان و با حضور گسترده اهالی شهر کامیاران وسردادن شعارهای اعتراضی

– اعتراض به اعدام در دانشگاه کردستان

– اعتراض دانش‌آموزان در یکی از مدارس جوانرود با سردادن شعارها

نازنین احمدی پور کودک ۱۶ ساله‌ی بلوچ به ۶ ماه حبس تعزیری و ۲۵ میلیون جزای نقدی محکوم شد

خبرگزاری‌های محلی گزارش داده‌اند که نازنین احمدی پور کودک ۱۶ ساله که در ۶ آبان ۱۴۰۱، در چابهار بازداشت و با قید وثیقه در ۲۶ آبان آزاد شده بود، به اتهام “تبلیغ علیه نظام، حضور در اعتراضات و تحریک مردم به حضور در اعتراضات” به ۶ ماه حبس تعزیری و ۲۵ میلیون جزای نقدی محکوم شده است.

نازنین احمدی پور متولد ۲۶ تیرماه ۱۳۸۵ ساکن چابهار می باشد که جلسه دادگاه ایشان در تاریخ ۲۸ آذرماه در شعبه ۱۰۳ کیفری دادگاه زاهدان برگزار شده بود.

پریسا حبیب‌پور، دانشجوی اقتصاد دانشگاه کردستان، در تاریخ ۲۸ آذر حین بازگشت به تهران در ترمینال مسافربری سنندج توسط نیروهای امنیتی ربوده شده است.

از وضعیت فعلی و نهاد بازداشت‌کننده ایشان تا بدین لحظه اطلاعی در دست نیست.

علی میرزاپور، دانشجوی حقوق دانشگاه آزاد اهل روستای چله خانه صوفیان استان آذربایجان شرقی، حدود یک ماه پیش توسط نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت و به زندان تبریز منتقل شده است.

وی در این مدت یک‌بار با خانواده تماس داشته و طی تماس درخواست وکیل کرده است.

از وضعیت فعلی و نهاد بازداشت‌کننده ایشان تا بدین لحظه اطلاعی در دست نیست.

علی بوربور، دانشجوی کارشناسی سلولی مولکولی ورودی ۹۸ دانشگاه علم و فرهنگ، در تاریخ ۱۶ آذر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

از وضعیت فعلی و نهاد بازداشت‌کننده ایشان تا بدین لحظه اطلاعی در دست نیست.

آزادی موقت احسان بامیری به قید وثیقه‌ی یک میلیاردی

احسان بامیری دانش‌آموخته صنایع دستی و دبیر سابق شورای صنفی دانشگاه هنر که ۲۱ آبان بازداشت شده بود در تاریخ ۲۴ آذر به قید وثیقه‌ی یک میلیاردی آزاد شد. همچنین به دستور قاضی ممنوع‌الفعالیت و ممنوع‌المصاحبه شده‌است.

در اقدامی عجیب و نادر شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو بوشهر ابلاغیه‌ای برای رامین صفر نیا وکیل معلم زندانی محمود ملاکی صادر کرده است. 

از نکات عجیب این ابلاغیه این است در حین رسیدگی به  اتهامات معلم زندانی محمود ملاکی، پرونده‌ی دیگری به طور هم زمان علیه این وکیل و موکل تشکیل شده است که باید رامین صفرنیا از تهران جهت دفاع از خود در دادگاه بوشهر حاضر گردد! 

شایان ذکر است در حال حاضر محمود ملاکی نیز در بازداشت می‌باشد و محل نگهداری و علت بازداشت او  مشخص نیست. جلسه رسیدگی مورخه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ او به این علت برگزار نگردید. 

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ضمن تقبیح این اقدامات قانون شکنانه، انتظار دارد مقامات قضایی با بازگشت به مدار قانون و اصول مصرحه در قانون اساسی و حقوق شهروندان، بیش از این با آبروی قضا بازی نکنند.

بازداشت و بی‌خبری از یوسف مرادی کارگر اهل کیاشهر

یوسف مرادی کارگر و صیاد اهل و ساکن بالامحله‌ی بندر کیاشهر طبق اظهارات خانواده‌اش پنج روز گذشته توسط چند مأمور امنیتی و در هجوم مسلحانه به منزلش بازداشت شده است.

خانواده یوسف مرادی علیرغم پیگیری‌های زیاد، از نهاد بازداشت کننده و محل نگهداری وی هیچگونه اطلاعی در اختیار ندارند.

وی سال گذشته نیز توسط نهادهای امنیتی دستگیر شده و پس از بازجویی و ضرب و شتم، مدت دو ماه را در زندان ازبرم ( زندان شماره یک لاهیجان ) در بازداشت به سر برده بود.

منبع:کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

کانون نویسندگان ایران: کتابفروشی در حصر، فرهنگ در حال‌ احتضار

باخبر شدیم کتابفروشی «نشر چشمه» را  با تهدید و شعار نویسی به تعطیلی کشانده‌اند. اکنون کار به جایی  کشیده است که حاکمیت مستأصل از بحران های فزاینده که هر روز بر شمارشان افزوده می شود، «نشر چشمه»  را که از جمله ناشران مستقل است به بهانه‌ی این که در روزهایی به هر دلیل ترجیح داده است در مغازه اش را باز نکند، به اتهام اعتصاب و «اغتشاش» مهر و موم می‌کند و عواملش را کیش  می دهد که بروند و بر دیوار آن شعارهای رسوای این چهل ساله را بنویسند و جار بزنند که این هم مزد «انبارگردانی».

کتابفروشی «نشر چشمه» را در عصر ظفرنمونی تخته می‌کنند که تتمه‌ی عرصه‌ی فرهنگ محتضر این سال‌ها به برکت سانسور جهنمی دستگاه دوستاقبانی حکومت آخرین نفس‌ را می‌کشد.

اگر گفته شود مهروموم کردن کتابفروشی«نشر چشمه» نمایان‌ترین نشانه‌ی ورشکستگی فرهنگی حاکمیت کنونی سخنی گزافه گفته نشده است.

دست دستگاه‌های امنیتی از فرهنگ کوتاه!

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate