تجمع اعتراضی پرستاران در رفسنجان

تجمع اعتراضی پرستاران در رفسنجان

پرستار داد بزن حقتو فریاد بزن

اعتراضات پرستاران طی هفته های اخیر در شهرهای مختلفی به جریان افتاده است. امروز ۲۲ اسفند پرستاران و کادر درمان رفسنجان ، در اعتراض به مشکلات معیشتی، شرایط دشوار کاری و عدم پاسخگویی به خواستهایشان مقابل دانشگاه علوم پزشکی و سپس فرمانداری این شهرستان تجمع کردند. اضافه کاری اجباری بدون دستمزد و معوقات مزدی از جمله مطالبات تعرفه گذاری و فوق العاده خاص و وعده های تو خالی، بر خشم و اعتراض پرستاران در سطح سراسری دامن زده است. در همین رابطه روز گذشته پرستاران و کادر درمانی شیراز برای چندمین بار تجمع داشتند. در تجمع روز  ۱۹ اسفند پرستاران و کادر درمان در این شهر از  تمام بیمارستانها  دست به تجمع و اعتراض زدند.

در روز ۲۱ اسفند ما شاهد تجمع پرستاران در بوشهر و استعفای اعتراضی دسته جمعی پرستاران بیمارستان ۱۲ فروردین کهنوج بودیم. پرستاران کهنوج قبلا در پانزدهم اسفند نیز تجمع داشتند. و در ۱۲ اسفند در مشهد پرستاران دست به تجمع اعتراضی زدند. در ۲۸ بهمن نیز پرستاران در سطح سراسری در شهرهای اهواز، شیراز، بوشهر، یزد، البرز، و قم، با فریاد پرستار داد بزن حقتو فریاد بزن راهپیمایی و تجمع کردند.

خواستهای پرستاران مستقیما به استاندارد درمان و بهداشت در سطح کل جامعه مربوط است و باید وسیعا از خواستها و اعتراضات آنها حمایت کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۲ اسفند ۱۴۰۲،  ۱۲ مارس ۲۰۲۴

تجمعات بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی در اهواز و کرمانشاه

امروز سه شنبه ۲۱ اسفندماه بازنشستگان کشوری از جمله معلمان بازنشسته بار دیگر در کرمانشاه و اهواز در مقابل صندوق بازنشستگی تجمع داشتند و پیگیر خواستهای اعلام شده خود گردیدند.

در کرمانشاه بازنشستگان تامین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی نیز شرکت داشتند. در این تجمع بنر بزرگی از سوی بازنشستگان با نوشته خواسته بازنشستگان منزلت، رفاه، معیشت، بیمه کارآمد و اجرای کامل همسانساری می باشد، توجه ها را بخود جلب میکرد.

در اهواز بازنشستگان کشوری (معلمان بازنشسته)  و تامین اجتماعی مقابل درب استانداری خوزستان در اهواز تجمع داشتند.در این تجمع بازنشستگان با سر دادن سرود “زیر بار ستم نمیکنیم زندگی، جان فدا میکنیم درره بردگی ” بساط توحش و بردگی حاکم را به چالش کشیدند.

در تجمعات این روز بازنشستگان شعار میدادند: “رئیسی دروغگو حاصل وعده هات کو”، “رئیسی بی عرضه برگرد برو تو حوزه”، “ایران پر درآمد چه بر سر تو آمد”، “فقط کف خیابون، بدست میاد حقمون”، و “اتحاد اتحاد علیه فقر و فساد”.

خواستهای مشترکی اعتراضات بخش های مختلف بازنشستگان را به هم وصل میکند و یک نقطه قدرت مبارزات آنها اتحاد مبارزاتی شان است. بازنشستگان با شعارهایی چون شاغل و بازنشسته اتحاد اتحاد، لشکری کشوری تامین اجتماعی اتحاد پیشتار اتحاد طبقاتی کارگری در جامعه هستند.

همسان ساز حقوقها و افزایش آن به بالای نرخ سبد هزینه سی میلیونی، درمان رایگان، پایان دادن به دزدی ها و اختلاسها و سرکوبگری های حکومت و اعدام، از مطالبات مشترک اعلام شده آنهاست. از مبارزات و خواستهای بازنشستگان وسیعا باید حمایت کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۱ اسفند ۱۴۰۲،  ۱۲ مارس ۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate