یادمان جانباختگان، اعتصاب غذای ۱۴ زندانی زن در کچویی کرج و دیگر اخبار اعتراضات مردمی

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۵۵

یادمان جانباختگان، اعتصاب غذای ۱۴ زندانی زن در کچویی کرج و دیگر اخبار اعتراضات مردمی

امروز در چهلمین روز قتل شورش نیکنام مراسم یادمانی بر مزار وی در مهاباد با  حضور وسیع مردم برگزار شد.  در این مراسم مردم شعارهای اعتراضی سر دادند و خانواده شورش نیکنام به یاد وی بصورت نمادین کبوتری رها ساختند. در این روز در ایذه نیز در چهلمین روز قتل حامد سلحشور بدست حکومتیان مردمی بسیاری بر مزار او جمع شدند.  در این مراسم عکس هایی از جانباختگان انقلاب از جمله عکس کیانپور فلک پسر بچه ده ساله ای که با گلوله حکومتیان به قتل رسید در دست شرکت کنندگان بود و مردم شعار میدادند:”بسیجی، سپاهی، دشمن ما شمایی”، “مرگ بر دیکتاتور”، ” هیز تویی هرزه تویی  زن آزاده منم”، “مرگ بر خامنه‌ای”.  امروز همچنین در هفتمین روز قتل مهدی زارع اشکذری در شهرستان اشکذر در استان یزد مراسم بر سر مزار وی برگزار شد. حاضران در این مراسم  تصویر مهدی اشکذری را با بالنی به آسمان فرستادند و همزمان شعار “آزادی آزادی” سر می‌دادند.

در این روز مراسم های یادمان از سوی خانواده و دوستان به مناسبت سالروز تولد احمد شکرالهی در خوراسگان، محسن قیصری در ایلام، محمد شریعتی در سنندج در آرامستان بهشت محمدی و حدیث نجفی در بهشت سکینه کرج برگزار شد. در بهشت سکینه کرج نیروی امنیتی بسیاری مستقر بود و مانع حضور مردم میشدند. مراسم یادمان دیگر در این روز در گرامیداشت یاد احسان قاسمی فرد با حضور فراوان مردم در کنگاور با شعارهای “مرگ بر دیکتاتور”  بود. در این مراسم نیروهای سرکوب به حاضران حمله کردند. بنا برخبرها دانش آموزان و کودکان در جوانرود هر روزه به مزار برهان الیاسی که بدست جنایتکاران جمهوری اسلامی کشته شد رفته و یک شاخه گل بر مزار او میگذارند.

در طول روزهای انقلاب دهها هزار نفر بازداشت شده اند و کارزاری وسیع برای آزادی آنها و  در اعتراض به جنایات و اجحافات حکومت در قبال بازداشت شدگان در بیرون از زندان و در درون زندان جاریست که انعکاس جهانی داشته است.

بنا بر گزارشات منتشر شده ۱۴ نفر از زنان محبوس در زندان کچویی کرج که در جریان اعتراضات مردمی بازداشت شده اند، در اعتراض به وضعیت پرونده‌هایشان و محرومیت از رسیدگی پزشکی، همراه با آرمیتا عباسی، دیگر معترض بازداشتی، اعتصاب غذای خشک کردند. اسامی این زندانیان عبارتند از:” آرمیتا عباسی، فاطمه نظری‌نژاد، الهام مدرسی، فاطمه مصلح حیدرزاده، نیلوفر شاکری، مرضیه میرقاسمی، شهرزاد درخشان، فاطمه جمال‌پور، حمیده زراعی، نیلوفر کردونی، سمیه معصومی، فاطمه حربی، انیسه موسوی، ژاسمین حاج میرزا محمدی و مائده سهرابی . آرمیتا عباسی جوانی ۲۰ ساله است که در مهر ۱۴۰۱ دستگیر شد و مقامات جنایتکار قضایی مدعی شده اند که او یکی از “لیدرهای اغتشاشات” بوده و “۱۰ کوکتل مولوتف” در آپارتمانش کشف شده است. آرمیتا از جمله افرادی است که در گزارش ماه گذشته سی‌ان‌ان در مورد تجاوز به معترضان بازداشتی، نامش ذکر شد و این خبر همچنین در پیامهای خصوصی چند پزشکیار در اینستاگرام به بیرون درز کرده بود . جمهوری اسلامی با تجاوز به زندانیان، با محروم کردن آنها از درمان و دارو و حتی بنا بر خبرهایی با تزریق داروهای مشکوک به زندانیان جنایتی هولناک در زندانها را به راه انداخته است. امروز شماری از  خانواده‌های اعتصاب کننده در مقابل زندان کچویی دست به تجمع زدند.

حزب کمونیست کارگری نسبت به اعمال وحشیانه حکومت نسبت به دستگیر شدگان هشدار داده و بر کارزاری قدرتمند برای آزادی بدون قید و شرط تمامی بازداشت شدگان و علیه شکنجه و آزار و قتل خاموش زندانیان تاکید دارد. توحش حکومت اسلامی در قبال زندانیان در درون و بیرون زندانها مصداق بارز جنایت علیه بشریت است و باید به دولتها و نهادهای بین المللی فشار آورد که این حکومت منفور را منزوی و بایکوت کنند.

مردم به اشکال مختلف به سرکوبگری های حکومت اعتراض میکنند. امروز در متروی تهران دختر جوانی بنری در اعتراض به  احکام وحشیانه اعدام توسط جمهوری اسلامی بدست گفت و انزجار خود را فریاد زد.

امشب نیز شعاردهی های شبانه در محلاتی در تهران از جمله در ستارخان و در برخی از شهرهای دیگر جریان دارد.  همانطور که قبلا گزارش کردیم شب گذشته نیز شعاردهی ها و اعتراضاتی خیابانی در برخی از محلات تهران و شهرهای دیگر جریان داشت. در تهران در محلاتی چون اکباتان، ستارخان و شهرآرا شعاردهی شبانه بود و  مردم  شعار میدادند: “مرگ بر دیکتاتور”، “فقر فساد گرونی میریم تا سرنگونی”. همچنین در مهاباد همزمان با بارش برف مردم به خیابان‌ها آمدند و بر علیه جمهوری اسلامی شعار دادند و از بلندگو ها سرودهای اعتراضی پخش شد . بنا بر خبرها در چند روز گذشته بنرها و پوسترهای قاسم سلیمانی در ٢٤ شهر به آتش کشیده شد. امشب نیز  در شهرهایی چون بوشهر و کرج  و سبزوار و تهران در اتوبان همت جوانان پوسترهای قاسم سلیمانی و خامنه ای را آتش زدند.

تدارک برای اعتراض سراسری در هجدهم دی ماه روز شلیک موشک به هواپیمای اوکراینی، گسترده است. بنرهای مربوط به فراخوان این روز در شهرهای مختلف دیده میشود و شعارنویسی های فراوانی صورت گرفته و در مدیای اجتماعی اطلاع رسانی وسیع است. این فراخوان همانطور که قبلا گزارش کردیم از سوی ۴۱ تشکل دانشجویی، دانش آموزان، مادران، پزشکان و کادر درمان، زنان و جوانان انقلابی به اعتصاب عمومی و راهپیمایی شهری در آن روز داده شده است. باید وسیعا به این حرکت اعتراضی پیوست.  زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی!

.

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۵ دی ۱۴۰۱، ۵ ژانویه ۲۰۲۳

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate