سیا جاده صاف کن برجام پلاس

چند روز پس از انفجار مهیب موشک در آسمان نظنز، امروز ۷ دسامبر ۲۰۲۱ خبرگزاری های معتبر اسرائیلی، آمریکایی و…. گزارش کردند که رئیس سی آی ای (سیا) – سازمان جاسوسی آمریکا (که در کودتا علیه دولت ملی مصدق نقش مؤثر و فعال داشت) اعلام کرده سندی در دست ندارد که جمهوری اسلامی در حال ساختن سلاح اتمی است، و اصولا قرار نیست وارد این پروژه شود.
لینک ۱ و ۲ و ۳
شایان توجه اینکه، مایک پمپئو، رئیس پیشین سیا، و وزیر خارجه ترامپ، که اخیرا به جلسات عمومی مجاهدین هم راه پیدا کرده، چندی پیش اولین سیگنال سبز را روشن کرد. لینک ۴
وی، بنا به توئیت کوتاه خود نوشته «محدود کردن جاه‌طلبیهای هسته‌یی رژیم بدخواه ایران بهترین امید برای ثبات و صلح در منطقه است» (برگرفته از سایت مجاهدین). در زبان دیپلماتیک، واژه «محدود کردن» بسیار متفاوت با «متوقف کردن» است. مایک پمپئو با این زمینه چینی می خواهد بقبولاند که می شود به جمهوری اسلامی تا مرز تولید سلاح هسته ای فضا برای مانور داد، که البته در تضاد با «ایران غیر اتمی» است (علی ناظر، شکست یا پیروزی ۱-۴).
بیهوده نیست که باید هرچه رساتر فریاد زد، «کس نخارد پشت من» و کلیه انرژی نیروهای سرنگونی طلب روی تشکیل جبهه وسیع برای سرنگونی متمرکز شود.
این نکات البته از چشمان ریزبین دیپلمات های انقلابی در شورا پنهان نیست، و بدون شک راهبرد دیپلماتیک و اصولی خود را بر مبنای این قبیل موضعگیری ها، و «در آینه منافع ملی» تنظیم می کنند (لینک ۵).
شاد باشید
علی ناظر
۱۶ آذر ۱۴۰۰
۷ دسامبر ۲۰۲۱
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate