دو مطلب جدید پیرامون «رئیسی به اسکاتلند سفر نمی کند»

شکست دیپلماتیک خط مماشات
پیش از این، از طریق سایت دیدگاه، موضع دولت فخیمه که حاضر به پهن کردن فرش قرمز برای رئیسی، با این زمینه چینی که می شود از جلاد اوین، انسانیت انتظار داشت را در چند مطلب گزارش گونه به اطلاع رساندم.
طبیعتا، پشتوانه آن نامه ها و فعالیت شخصی، تشویق و همفکری یاران دیدگاه بود؛ و البته حضور بی وقفه معترضینی که تا دیر هنگام در اقصی نقاط حهان به حضور جلاد اوین، در آکسیون ها شرکت داشتند، و بدون شک، ماشین دیپلماسی مجاهدین که حضور رئیسی را با تهدید به حکمی از سوی رئیس پلیس اسکاتلند پررنگ کرده بودند.
از این کارزار که در آن دیدگاه نقشی بسیار ناچیز و در سطح خودش داشت، اما می توان درسی بزرگ آموخت. پیام آقای کلورلی به نامه من، کاملا روشن و بقول یکی از یاران دیدگاه «آب پاکی بود که روی دستان معترضین ریخته شده بود». این یک واقعیت بود، اما همزمان، یک واقعیت دیگر هم خودنمایی می کرد.
  • دلسرد نشدن از لغزخواندن های همبستران جمهوری اسلامی.
  • ادامه به مبارزه در سطوح مختلف برای گرفتن حق مردم.
  • و البته اثبات این واقعیت که شاید ما سرنگونی طلبان، در قیاس با «امپریالیسم» و ماشین «رسانه بین المللی» کوچک با جثه ای نحیف به نظر بیاییم، اما همبستگی بین ما منفردین مستقل، سازمانهای سرنگونی طلب، و مدافعین حقوق بشر می تواند این غول عظیم الجثه را وادار به عقب نشینی کند.
    نمی خواهم، این پیروزی را بمثابه پایان خط تعبیر کنم، بلکه بمثابه یک درس، که ما می توانیم.
  • می توانیم با «همبستگی» دشمن را وادار به عقب نشینی کنیم.
  • می توانیم، با همبستگی پیامی مشترک را فریاد زنیم.
    ما بیشمارانیم، با بیشماران رأی و نقد و نظر و اختلاف سلیقه، اما در یک نقطه هم رأی هستیم، در سرنگونی.
    باری دیگر، با تبریک به آنها که جلاد اوین را مجبور به عقب نشینی کردند، خاضعانه خواهش می کنم، اختلافات بی پایه و دشمن شادکن را به کناری بزنیم و برای تشکیل جبهه وسیع آزادیخواهان اعلام همبستگی ملی کنیم.
چنین باد
علی ناظر
۱۹ مهر ۱۴۰۰
۱۱ اکتبر ۲۰۲۱
———————————
شکست دیگر امیر عبداللهیان در دیپلماسی متوازن
رئیسی به اسکاتلند سفر نمی کند
خطیب زاده – سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به این سوال که آیا رئیس جمهور در اجلاس اقلیمی که در اسکاتلند برگزار می شود شرکت خواهد کرد و آیا این احتمال وجود دارد که در حاشیه این نشست دیداری بین روسای جمهور ایران و آمریکا صورت بگیرد، گفت: آقای رئیس جمهور به اسکاتلند سفر نمی کنند. ایران عضو کامل معاهده اقلیمی نیست و مراحل این موضوع در ایران در حال بررسی و طی شدن است و یک هیات کارشناسی و تخصصی در این نشست شرکت خواهد کرد.
لینک خبر از ایسنا
https://www.isna.ir/news/1400071912655

 

منبع: ایسنا، ۱۹ مهر ۱۴۰۰

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate