ایمیل به معاون وزیر

هموطنان عزیز، در پی پاسخ آقای کلورلی، نامه ای به ایشان ارسال شده که در پایین می آید. همزمان می خواهم چند نکته را هم با شما عزیزان در میان بگذارم که پس از متن نامه (به انگلیسی آورده شده است).
متن ایمیل
جناب معاون وزیر، آقای کلورلی،
از این فرصت استفاده کرده و پیرامون پاسخ شما در ارتباط با دعوت از رئیسی چند نکته را خاطر نشان می کنم.
دولت شما، بخصوص آقای بوریس جانسون، خود را به وینستون چرچیل نزدیک می داند. آقای چرچیل به درستی خط مشی مماشات نخست وزیر وقت، آقای چیمبرلین در قبال آلمان فاشیست، غلط می دانست. شاید جوانان کمتری در سطح جهان به قتل می رسیدند، اگر آقای چیمبرلین در سیاست استوار، و در مذاکرات سخت اندیش تر می بود.
رئیسی بعنوان قاضی و هم در نقش هیات منصفه در سال ۱۹۸۸  نقش تخریب کننده ای در احترام به حقوق بشر داشت؛ وی نه تنها ابزاری برای کشتار  در تابستان ۱۹۸۸ [تابستان ۶۷] بود، بلکه شخصا به هنگام اعدام ها در محل حضور داشت. او نه تنها از جنایات خود ابراز پشیمانی نمی کند بلکه به آن می بالد.
احتراما، به عرض می رساند، به نظر می رسد که سیاست شما ساده لوحانه، و از سر استیصال اتخاذ شده، که فکر می کند رئیسی و خامنه ای حقوق بشر ملت ایران را به رسمیت می شناسد، تنها به این خاطر که شما روی وی فشار آورده و یا او را تحریم کرده اید. رفتار ددمنشانه آنها در رگ و پی ایدئولوژی آنها خانه کرده، به همین خاطر، تاریخا مدافع و سرمنشأ تروریسم، قتل های زنجیره ای، و بیشمار جنایت دیگر علیه حقوق بشر هستند.
مماشات با رئیسی (اپیزمنت) با دعوت او به کوپ ۲۶ غلط است. ذهنیت دولت شما که فکر می کند جمهوری اسلامی با این دعوت بر سر میز مذاکرده آمده، موشک های بالیستیک خود را اسقاط کرده، و دیگر در غرب آسیا (به لحاظ ژئو پلیتیک، صلح در این منطقه همسویی با صلح جهانی دارد) دخالت نخواهد کرد، ساده لوحانه است.
سالهاست که ناظر اعمال و رفتار رئیسی هستم. مطمئنم که رئیسی به راه همیشگی خود همچون گذشته ادامه خواهد داد. در این میان دولت شما باری دیگر چهره خود را به مردم ایران نشان می دهد. مردم ایران شرکت فعال بریتانیا در انجام کودتا علیه دولت مصدق را هرگز فراموش نمی کنند. چرچیل به درستی در برابر فاشیسم ایستاد. دولت شما هم باید موضعی همسان بگیرد.
با تشکر
دکتر علی بهروز (ایمیل به وکیل مجلس – محلی، وکیل پرسش کننده، و معاون وزیر در تاریخ ۹ اکتبر ۲۰۲۱، ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ارسال شد). متن انگلیسی در زیر آمده است.

 

Mr James Cleverly, MP
Dear Minister
In response to your reply regarding the British Government’s position on inviting Ebrahim Raisi President of the Islamic Republic in Iran to COP26, I would like to take this opportunity to address a point or two in your reply.
Your government, particularly Mr Boris Johnson PM, has long expressed an affinity for Winston Churchill, who correctly disagreed with then-Prime Minister Neville Chamberlain’s appeasement policy towards Germany’s fascism during the Third Reich. The world would have lost considerably less of its younger generations, had Chamberlain stood firm on both policy and practice during his negotiations.
Raisi acted as judge and jury during the summer of 1988, a period of mass human right violations in Iran: he was, not only instrumental but was present during mass executions and has recently defended and boasted about his involvement. If I may respectfully add, it is a naïve yet desperate policy to think that Raisi and Khamenehi would recognise the human rights of the Iranian people simply as a result of pressure or sanctions applied by the West. Violent behaviour is engraved in their ideology, which has historically fed into their practice of terrorism, assassination, and numerous other crimes against human rights.
Appeasing Raisi by inviting him to COP26 is wrong, and the government’s assumption that such a step will bring the IRI to the negotiating table, dismantle ballistic missiles; and stop their interference in west Asia – geopolitically vital to world peace – is naïve at best.
Having observed his past actions, I am certain that Raisi will continue as before, while your government will once more lose face among Iranian people who incidentally have not forgotten the involvement of the British Government in the coup d’état against Mossadegh. Churchill was right to stand against fascism, and this government ought to take a similar stance.
Kind Regards
Ali Behrooz (Dr)
هموطن بی قرار و سرنگونی طلب
با سلامی دوباره و آرزوی سلامتی برای شما.
نمی دانم مهلت داشته اید که آخرین نوشته ام را بخوانید یا نه (ذبح حقوق بشر در روز روشن). این نوشته پیرامون عکس العملی است که دولت فخیمه نسبت به نامه من داشته است (اعتراض به دعوت احتمالی از رئیسی برای سفر به اسکاتلند، تهاجمی همه جانبه).
ظاهر قضیه اینست که دولت فخیمه و دیگر حضرات اروپایی که چشم طمع به سفره خلق ستمدیده داشته و می خواهند با همکاری و همیاری رئیسی این سفره مستمند را به یغما ببرند، با مماشات (اپیزمنت) خامنه ای و دولت جنایت پیشه رئیسی، می خواهند به نتایج دلخواه خود برسند.
واقعیت هم اینست که ما سرنگونی طلبان از جثه و توان مشخصی برخورداریم که اگر بخواهیم یک تنه در برابر جنایات جمهوری اسلامی و خواستهای جهانخواران بایستیم، طاقت نخواهیم آورد. به همین منظور، اهمیت همکاری و همسویی همه ما، با دیدگاه های متفاوت، اما اشتراک در هدف (سرنگونی)، باری دیگر محرز می شود.
وقت بسیار کم است، و (احتمال) ورود قاضی جنایتکار (نوامبر ۲۰۲۱)، در منصب رئیس جمهور، به اسکاتلند، ما را به اقدام عاجل فرا می خواند.
اگر از زمانی که نوشته های من منتشر شده، تاکنون، اقدامی انجام داده اید (مثلا با وکیل پارلمان حوزه انتخاباتی خودتان، و یا حتی نخست وزیر، وزیرخارجه، و یا حداقل با نمایندگان محلی در شورای شهر تماس داشته اید)، و پاسخی از آنها دریافت کرده اید، خواهش می کنم، متن اعتراض خود به حضور رئیسی در یکی از کشورهای اروپایی (اسکاتلند)، و پاسخ شخص مربوطه را برای من ارسال کنید تا در دیدگاه انتشار دهم (اگر می خواهید می توانم نام شما را محفوظ و فقط به متن بسنده کنم).
دشمن غدار، و مورد پسند جهانخواران است. هزار هزار می کشد و به آن می بالد، و دولت فخیمه از او دعوت رسمی می کند. جهانخواران به همان نسبت که تصاحب قدرت توسط طالبان در افغانستان را به نفع خود می دانند، بودن و حمایت از رئیسی را هم در راستای منافع خود می دانند.
ما، هرچند یکنفر، هرچند بهره مند از صدایی نه چندان رسا، اگر گرد هم آئیم، اگر با اعتراضی علنی، و بکار گیری عناصر و عوامل متعلق به ارباب بی مروت (بدون عبور از خطوط قرمز)، می توانیم توان خود در افشا، (و شاید) تلاش برای پیشگیری از ورود رئیسی به کشور اروپایی را دوصد چندان کنیم.
ما کوچکیم، اما اهدافمان بزرگ، با نتیجه ای تاریخساز.
بخاطر داشته باشیم که رئیسی یکماه پیش از سالگرد تصویب اعلامیه حقوق بشر، با ورود به اسکاتلند قرار است به مفاد آن پوزخند بزند. با یکدیگر، این اقدام را غیرممکن کنیم.
شاد باشید
علی ناظر
۱۷ مهر ۱۴۰۰
۹ اکتبر ۲۰۲۱
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate