حب علی یا بغض از معاویه

متن زیر در سایت بی بی سی منتشر شده است که جهت اطلاع کاربران بازتکثیر می شود. سوالی که پیش می آید اینست « آیا تشکر از موساد برای ترور فخریزاده» از صمیم قلب است، یا دهن کجی به جمهوری اسلامی، و یا شاید عملی است توسط عوامل موساد در تهران برای اعلام موجودیت در مداری متفاوت؟ متن را مرور کنیم.

علی ناظر

۱۸ آذر ۱۳۹۹

۸ دسامبر ۲۰۲۰

بازتکثیر «خبر بی بی سی»

نصب پرچم اسرائیل روی پلی در شرق تهران خبرساز شد

۱۸ آذر ۱۳۹۹، ۸ دسامبر ۲۰۲۰، ۴ ساعت پیش

برگرفته از بی بی سی فارسی

https://www.bbc.com/persian/iran-55229340

انتشار تصاویری از یک پرچم اسرائیل با پیام تشکر از سازمان اطلاعات و عملیات ویژه اسرائیل، موساد، که روی یک پل عابر پیاده در تهران نصب شده، خبرساز شد. گفته شده که این پل در محله تهران‌پارس در شرق تهران قرار دارد.

روی این پرچم به انگلیسی نوشته شده: “موساد سپاسگزاریم”

وحید آنلاین، از کاربران توییتر شامگاه دوشنبه ۱۷ آذرماه در پستی توییتری با انتشار تصاویر این پرچم نوشت که این تصاویر را از تهران دریافت کرده و محل نصب این پرچم در شرق پایتخت و محله تهرانپارس است.

ده روز پیش از ظاهر شدن این پرچم در تهران، محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع ایران و از مقامات ارشد برنامه هسته ای ایران در یکی از خیابان‌های منطقه‌ای در نزدیکی تهران ترور شد.

مقامات رسمی ایران اسرائیل را متهم کردند و در روایت‌های گاه متضاد اعلام کردند که اسرائیل با استفاده از “هوش مصنوعی” به طوری که هیچ مهاجمی در محل حادثه نبوده و “به شکل خودکار” و از طریق “کنترل ماهواره ای و آنلاین” این ترور را انجام داده است.

کاربران توییتر به این‌تصاویر واکنش نشان داده‌اند و برخی آن را با روایت‌های ترور محسن فخری زاده مقایسه کردند.

یک کاربر توییتر به طنز نوشت: “حضرات الان میان میگن این پرچم‌ها توسط کوادکوپتر های رادارگریز و کنترل ماهواره ای از اسرائیل اینجا نصب شده”.

کاربر دیگری هم با اشاره به ادعای مقامات “جمهوری اسلامی” که گفته بودند از طرح ترور خبر داشته اند نوشت: “ما میدونستیم در چه زمانی و چه مکانی اسرائیل میخواد این پرچم رو نصب کنه، ولی متاسفانه در لحظات آخر از تکنولوژی خیلی پیشرفته‌ی نخ پلاستیکی شیرینی استفاده کردن که نتونستیم جلوشون رو بگیریم.”

یک کاربر دیگر هم نوشت: “ما که قدس رو نگرفتیم اما اونا تهران پارس رو گرفتن.”

یک کاربر دیگر با نام رودخانه کور هم توییت کرد: “تو ببین ما چه بدبختیم! اسیر ج.ا شدیم، از اسرائیل تشکر می‌کنیم، دلمون به آمریکا امیدواره! خبر مرگش رو هم دنبال می‌کنیم شاید فرجی شد”

اشاره این کاربر به موج به راه افتاده در توییتر در پی رد شایعه بیماری آیت الله خامنه‌ای رهبر ایران بوده است.

سال گذشته، در تجمعاتی که برای همدردی با قربانیان هواپیمای مسافربری اوکراین در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شده بود گروهی از دانشجویان از پا گذاشتن روی پرچم‌های آمریکا و اسرائیل که با ابعادی بزرگ روی زمین نقش بسته خودداری می‌کنند.

پس از انقلاب اسلامی در ایران حساسیت زیادی در رابطه با کشور اسرائیل وجود دارد و حتی نام بردن از این کشور در رسانه ها و مکاتبات اداری و رسمی به نوعی ممنوع است و اغلب از عبارات “رژیم صهیونیستی” و “رژیم اشغالگر” به جای نام کشور اسرائیل استفاده می‌شود.

 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate