پاسخ وزارت خارجه بریتانیا به نامه اخیر علی ناظر

از:      دفتر وزارت خارجه بریتانیا

به:      دکتر علی بهروز

(علی ناظر: با پوزش، متن ترجمه شده زیر دارای کمی و کاستی است، به همین جهت اصل نامه که بصورت پ.د.اف. ارسال شده، ضمیمه می شود. جملات برجسته و پررنگ شده در ترجمه، توسط این قلم انجام شده است)

۱۸ اکتبر ۲۰۲۱

دکتر علی بهروز عزیز (محترم)

با تشکر از نامه اخیر شما در باره ایران. پاسخ به این نامه به عهده دفتر پارلمانی وزارت خارجه سپرده شده است.

بعنوان پرزیدنت کوپ ۲۶، ما ملتزم به همکاری با تمام کشورها هستیم، و هماهنگ کننده تمام نهادها، شرکتها، و شخصیتهایی که در خط مقدم تغییرات اقلیمی و محیط زیستی هستند، می باشیم. تمام کشورها می بایست دست به دست هم داده تا بشود جهان (زمین) را امنتر کرد و در مقابل هجوم تغییرات اقلیمی مقاوم شد. ما امیدواریم ایران، که جزء ده کشور مخرب محیط زیست است، و در عین حال آسیبهای جدی محیط زیستی متوجه خود کشور است، به این معضل یاری برساند.

ایران کشوریست با وسعت و جمعیتی قابل تأمل، که با چالشهای برآمده از کمبود آب، و تولید و مصرف مواد خام فسیلی [منظور نفت و زغال سنگ…] است. این برای تمامیت جهان (زمین) و دستور کار ما مهم است که ایران در کوپ شرکت داشته باشد. ما از دیپلماسی برای رسیدن به اهداف مورد نظرمان استفاده می کنیم.

دعوت به کوپ ۲۶ توسط ملل متحد [کنوانسیون تغییرات اقلیمی(UNFCC)] کنترل می شود، بنابراین ملل متحد از «پرزیدنت ایران» دعوت کرد و در زمان دعوت، دعوتنامه به پرزیدنت روحانی ارسال شده بود، ولی هماکنون رئیسی است. پرزیدنت رئیسی بالنتیجه توسط ملل متحد دعوت شده است و نه ما [UK]، که بعنوان یک کشور در جایگاه آن نیست که تعیین کند چه کسی شرکت کند یا نکند. در ارتباط با ورود پرزیدنت رئیسی به کشور ما [UK]، این موضوع به وزارت کشور مرتبط می شود [نه وزارت خارجه].

پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران، ما از آقای رئیسی خواستیم که ایران را وارد ریلگذاری متفاوتی کند. ایران لازم است به نگرانیها پیرامون برنامه هسته ای پاسخ لازم را داده و به اقدامات بی ثبات کننده در منطقه پایان دهد. پیشینه احترام به حقوق بشر در ایران مستمرا کشور ما [UK] را نگران می کند، و دفتر ما [نقض حقوق بشر در] ایران را در الویت بالا قرار داده است. ما، دائما و مستمرا مبحث حقوق بشر را با ایران، در کلیه مدارج و مناصب، در میان می گذاشته؛ و با همکاری با جامعه جهانی، به ایران در راستای بهینه کردن پیشینه خود، شدت می دهیم.

با احترام

دفتر پارلمانی وزارت امور خارجه بریتانیا

متن اصلی به زبان انگلیسی (پ.د.اف)

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate