رژیمی که با یک رَپ وحشت می کند! توماج صالحی آزاد باید گردد!

اعلامیه حزب حکمتیست 

رژیمی که با یک رَپ وحشت می کند!

توماج صالحی آزاد باید گردد!

روز ۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۰ توماج صالحی خواننده و رَپّر توسط نیروهای سرکوبگر رژیم اسلامی در منزل شخصی خود دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شد و تاکنون از محل نگهداری وی خبری نیست. همینطور روز یکشنبه ۲۲ شهریور فرمانده انتظامی دزفول از احضار و تشکیل پرونده در کمتر از ۲۴ ساعت برای گروه موسیقی “سُل‌لا” خبر داد. این گروه از دختران و پسران جوان در حالی که مشغول تمرین و اجرای آهنگ بودند، توسط نیروی انتظامی دستجمعی دستگیر و روانه زندان شدند. 

توماج صالحی از خوانندگان آوانگارد نسل جدید است که اخیرا با اجرای دو آهنگ “زندگی نرماله” و “سوراخ موش” اعتراض مردم به تنگ آمده از حکومت اسلامی را با شفافیت و شجاعت تمام منعکس کرد. توماج و آهنگهایش مورد استقبال گسترده جوانان و مردم زحمتکش در ایران و خارج کشور قرار گرفت. توماج تنها خواننده موزیک اعتراضی رپ نیست، وی در آهنگهایش به نقد بنیادی وضع موجود می پردازد و بانیان این وضع یعنی حکومت اسلامی و ماموران طرفدار حکومت و سلبریتی های کاسه لیس و در خدمت رژیم را با قاطعیت مورد حمله قرار داده است. 

توماج صالحی نماینده نسل جدیدی است که این حکومت حال و آینده را از آنها سلب کرده است. او به نسلی تعلق دارد که در جمهوری اسلامی چشم به جهان گشوده اما تسلیم خرافات و ارتجاع سیاسی و فرهنگی نشده است. او هنرش را در خدمت قدرت و حکومت و ثروت قرار نداده و علیه وضع موجود و مشقات نظام سرمایه داری صدایش را بلند کرده است. توماج صالحی صدای نسل معترضین دیماه نود و شش و آبان نود و هشت است که برای سرنگونی رژیم اسلامی با قدرت و بدون کمترین توهمی بمیدان آمدند و در نبردی خونین و نابرابر هزارنشان جان باختند. نسلی که گور جمهوری اسلامی را می کند.  

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست دستگیری توماج صالحی و بازداشت و پرونده سازی برای جوانان هنرمند دزفول را قویا محکوم می کند. توحش و تحجر طالبانهای ایران اگر تاکنون جواب داده بود که وضع جمهوری اسلامی این نبود. این دست و پا زدنها بیانی دیگر از بن بست فرهنگی جمهوری اسلامی و رعشه های مرگ این حکومت است. حق با توماج است، وقت آنست که همه شان سوراخ موش بخرند. توماج صالحی بی قید و شرط آزاد باید گردد. 

مرگ بر جمهوری اسلامی!

آزادی، برابری، حکومت کارگری!

زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری- حکمتیست

١٦ سپتامبر ٢٠٢١

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate