حضور فعال تشکیلات خارج کشور حزب علیه مضحکه انتخابات

حضور فعال تشکیلات خارج کشور حزب علیه مضحکه انتخابات

روز ٢٨ خرداد برابر یا ١٨ ژوئن، واحدهای تشکیلات خارج کشور حزب در کشورهای مختلف فعالانه مقابل کنسولگری ها، مراکز اخذ رای و سفارتخانه های رژیم اسلامی همراه با جریانات چپ و کمونیست و معترضین انقلابی فعالانه حضور یافتند. شکست جمهوری اسلامی در خارج سنگین تر از شکست در داخل بود. اگر در داخل همه جا سوت و کور بود و تعدادی قلیل و حکومتی طبق وظیفه رای دادند، در خارج بیشتر مزدوران حکومتی حتی جرات حضور در اطراف این مراکز را پیدا نکردند. آن تعداد انگشت شمار هم که آمدند با نفرت و مخالفت و شعار کوبنده مخالفین روبرو شدند. 

 

کانادا، تورنتو 

حزب کمونیست کارگری ایران – حكمتيست، واحد کانادا آكسيون اعتراضي عليه انتخابات بعدازظهر ۱۷ ژوئن ۲۰۲۱ همراه با چریک های فدایی خلق، حزب کمونیست ایران و فعالین چپ منفرد در پلازای ایرانیان برگزار گردید. در این اكسيون اعتراضي فخری جواهری از طرف حزب حکمتیست سخنرانی کرد. وی در صحبتهایش با تاکید بر اينكه: «انتخاب مردم ایران اینست که جمهوری اسلامی باید گورش را گم کند و برود، در ادامه سخنانش گفت کارگران بازنشستگان جوانان و مادران خاورانها و کشته شدگان ‌بان، کارگران با اعتصابات و اعتراضاتشان، همگي رای به رفتن جمهوری اسلامی داده اند. برای جمهوری اسلامی تعداد آرا مهم نیست بلکه ترس از قیام مردم و خيزشي شبيه به خیزش آبانماه ۹۸ دلهره رژیم است. تنها یک راه در مقابل مردم ایران قرار دارد. با سازماندهی و برپایی شوراها در کارخانه، در محل کار و زندگي آماده این رویارویی با رژیم باشند. ود در ادامه تاكيد كرد ازادی از صندوق انتخابات در نمیاید، از خیابان از خیزش، از قیام از اتحاد و مبارزه طبقه کارگر آزادد حاصل ميشود و یک حکومت شورایی و کارگری میتواند متضمن ازادی و برابری و رفاه همگان باشد.» در این آکسیون نمایندگان احزاب و سازمان های دیگر هم صحبت کردند

آلمان، بن ‌

آکسیون اعتراضی حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست و دیگر احزاب چپ روز ۱۸ ژوئن در مقابل سفارت سابق جمهوری اسلامی در بن آلمان از ساعت ۱۰ قبل از ظهر آغاز گردید. در این تظاهرات چند سخنران از جمله همایون گدازگر، نادر شریفی و صالح سرداری از اعضای رهبری حزب حکمتیست سخنرانی کردند. سیرک انتخاباتی جمهوری اسلامی تا این لحظه با بی محلی شهروندان ایرانی تبار روبرو شده و در مجموع کمتر از سی نفر تا به این لحظه در مضحکه انتخابات شرکت کرده اند که با شعارهای “مرگ بر جمهوری اسلامی” و “مزدور برو گم شو” شرکت کنندگان در تظاهرات  امروز روبرو شدند. اعتراض احزاب و سازمان ها در محوطه سفارت سابق جمهوری اسلامی همچنان در جریان است. دو تن از جوانان تظاهر کننده از جمله محمد عذیری و کارو مصطفی سلطانی توسط پلیس آلمان  دستگیر و از محل تظاهرات  اخراج شدند. 

آلمان، برلین 

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست واحد برلین امروز ۱۸ ژوئن ۲۰۲۱ به مثابه دیگر کمیته های حزب، در شهر برلین در مقابل سفارت جنایتکار جمهوری اسلامی از دو ساعت قبل از زمان مقرر در محل حضور بهم رساند  و از ساعت پانزده همراه با کانون پناهندگان سیاسی و کانون کنشگران سوسیالیست هانوفر( مهمان) با  شعارهای مرگ برجمهوری اسلامی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد و… اعتراض خود را به مضحکه انتخابات اعلام کردند. شایان ذکر است جریانات راست  در طرف دیگر پیکت اعتراضی داشتند. 

تشکیلات واحد برلین همچنین اقدام به تکثیر تعداد هزار و دویست نسخه از اعلامیه ی حزب در رابطه مضحکه انتخابات به زبان آلمانی نمود و  یک هفته قبل از طریق قرار دادن در صندوق پستی منازل وهمچنین با هماهنگی دو نفر از دوستان حزب، از طریق سفارشات پستی افراد و سفارش غذا، مشتری های رستوران و همچنین پخش تعدادی دیگر در مقابل  سفارت به افراد حاضر در آکسیون اقدام به پخش اعلامیه ها نمودند.

 

همچنین رفیق سعید یگانه عضو رهبری حزب حکمتیست مصاحبه ای را به صورت تصویری با تلویزیون انترناسیونال انجام داد.  

انگلستان، لندن 

به دعوت سازمان و احزاب چپ و دیگر نیروهای اپوزیسیون تظاهراتی بزرگ در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در شهر لندن برگزار گردید.  یکی از تظاهرات کنندگان  بنام هاشم حسینی در حالیکه شعارهای مرگ برجمهوری اسلامی می داد با پاشیدن رنگ و پرتاب تخم مرغ ساختمان سفارت جمهوری اسلامی مورد حمله قرار داد. مردم جمع شده با فریادهای مرگ برجمهوری اسلامی مرگ بر دولت فاشیستی ایران از وی حمایت کردند. هاشم حسینی که توسط پلیس بریتانیا دستگیر شد با شعارهای مرگ بر جمهوری اسلامی و مرگ بر تروریستهای اسلامی به یکی از قرارگاه های پلیس منتقل گردید که بعد از چند ساعت آزاد شد. در این اجتماع از طرف حزب حکمتیست رفیق سعید آرمان سخنرانی نمود. همچنین خبرنگاران بی بی سی که در محل حضور داشت با وی مصاحبه ای انجام داد. 

طبق اخبار رسیده کنسولگری جمهوری جنایتکار اسلامی همچنان در حلقه ی محاصره معترضین قرار دارد و شعارهای مرگ بر جمهوری اسلامی همه خیابانهای اطراف را گرفته است. طبق این خبر تا ساعت ۱۲ بعدازظهر حدودا  فقط ۳۰ نفر در کنسولگری رای داده است. سفارت جمهوری اسلامی  امسال در لندن ۵ شعبه انتخاباتی باز نموده است. کنسولگری جمهوری اسلامی محل رای دادن مزدورانی مانند فرخ نگهدار بوده است که امسال تاکنون در میان رای دهندگان دیده نشده است و به نظر می رسد که از ترس مردم معترض و خشمگین در گوشه ای دیگری رای می دهد که کمتر محل تجمع ایرانیان معترض می باشد.

 

سوئد، استکهلم 

امروز ۱۸ ژوئن ۲۰۲۱ از ساعت یک بعدازظهر تجمع اعتراضی بزرگی به فراخوان احزاب و سازمانهای چپ و رادیکال در مقابل لانه جاسوسی جمهوری اسلامی در استکهلم برگزار گردید. حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست از سازماندهندگان این تجمع اعتراضی بود. در این گردهمایی سخنرانان احزاب مختلف صحبت کردند. از طرف حزب حکمتیست رفیق رحمان حسین زاده عضو رهبری حزب سخنانی ایراد نمود. گستردگی تجمع مردم در مقابل لانه جاسوسی جمهوری اسلامی، پلیس را بنا به مقرارت پاندمی که تجمع بیش از ۱۰۰ نفر ممنوع است را مجبور به دخالت نمود و چندین بار از تجمع کنندگان خواست که متفرق شوند. مردم علیرغم فشار پلیس به تجمع و شعار دادن برعلیه جمهوری اسلامی ادامه دادند که پلیس با دخالت و  دستگیری چهارتن از شرکت کنندگان تجمع اعتراضی را بهم زد. 

سوئد، گوتنبرگ 

 روز جمعه ۱۸ ژوئن ۲۰۲۱ تظاهرات وسیعی از طرف سازمانها و احزاب چپ و کمونیست همراه با دیگر نیروهای اپوزیسیون در مقابل محل صندوق رای که در جنب اداره پلیس گوتنبرگ قرار دارد فراخوان داده شد.

 

تشکیلات حزب حکمتیست از نیروهای فراخوان دهنده این تظاهرات بود. جمهوری اسلامی سالهای سال است که تلاش می کند در گوتنبرگ کنسولگری یا دفتری ایجاد کند که با اعتراض و مقاومت نیروهای چپ مجبور به عقب نشینی شده است. امسال عوامل سفارت جمهوری اسلامی تمام تلاش خود را بکار بردند که محل صندوق رای را مخفی نگهدارند. از یک هفته پیش از انتخابات تلاش برای یافتن محل صندوق رای آغاز گردید. روز پنجشنبه بالاخره رفقای ما موفق شدند محل را شناسایی کنند و بلافاصله به اطلاع عموم رسانند. صندوق انتخاباتی بوسیله گروهی از مزدوران و دست اندرکاران جمهوری اسلامی از لوند در جنوب سوئد به گوتنبرگ منتقل شد. روز جمعه از ساعت ۱۵ بعدازظهر رفقای ما حزب حکمتیست و احزاب دیگر و انسانهای آزادیخواه و برابری طلب تجمعی باشکوه در مقابل محل رای گیری برپا گردید. از طرف حزب حکمتیست رفیق کریم نوری سخنران حزب بود. پلیس تخمین زده است که جمعیت شرکت کننده در این اعتراضات بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر بوده است و تعداد رای دهندگان حدودا ۵۰ نفر بوده اند که تک تک به همراهی پلیس به داخل محل رای گیری انتقال داده می شدند. این تجمع اعتراضی تا ساعت ۲۰ بعدازظهر پایان رای گیری ادامه داشت و عوامل جمهوری اسلامی با اسکورت پلیس محل را تحرک کردند. 

تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست به مردم آزادیخواه و شرکت کنندگان در اعتراضات خارج کشور درود میفرستد. تازه مبارزه فعال علیه حکومت آغاز شده است. فراخوان ما اینست برای بستن در سفارخانه ها و مراکز جمهوری اسلامی و یک تعرض همه جانبه به حکومتی ها در خارج کشور آماده شویم. به صفوف حزب حکمتیست بپیوندید و در مبارزه برای سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی و برپائی یک جامعه آزاد و خوشبخت سوسیالیستی همراه شوید!

  

مرگ بر جمهوری اسلامی 

زنده باد آزادی برابری حکومت کارگری 

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

۱۹ژوئن ۲۰۲۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate