اجتماع پرشور بازنشستگان 

اعلامیه حزب حکمتیست 

اجتماع پرشور بازنشستگان 

#خیلی_دروغ_شنیدیم_ما_دیگه_رای_نمیدیم

امروز یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ بار دیگر بازنشستگان تامین اجتماعی اعتراضات سراسری خود را جهت پیگیری خواستهای برحق شان دنبال کردند. اجتماعات سراسری بازنشستگان تامین اجتماعی ازجمله در شهرهای تهران، مشهد، اراک، خرم آباد، کرمان، اهواز، کرج، اصفهان، ایلام، اردبیل، کرمانشاه، رشت، قزوین، سنندج، یزد، شوش و هفت تپه، گرگان، شیراز، نیشابور، تبریز، البرز و ساری برگزار شده است. 

بازنشستگان حقوق مکفی و جوابگوی نیازهای زندگی، سلامتی و بیمه مناسب و زندگی بی دغدغه میخواهند. دولت قرار بوده قانون “همسان سازی” حقوقها را اجرا کند، همین را نیز اجرا نکرده و در عوض میخواهد براساس افزایش ۳۹ درصدی به حداقل دستمزدها به سطح مستمری بازنشستگان اینکار را بکند. در صورتی که خط فقر حول ده میلیون به بالا است و با چهار میلیون حقوق با فرض افزایش همین درصد یا اجرای همین قانون، یک ذره از مشکلات معیشتی بازنشستگان کم نمی شود.

اجتماعات امروز نسبتا گسترده بود و این در حالی بود که پلیس امنیت با تلفن بازنشستگان را تهدید کرده بود که در اجتماعات شرکت نکنند و از جمله از آقای اسماعیل گرامی از فعالان بازنشستگان خواسته بودند که تجمع امروز را لغو کند. بازنشستگان در اجتماعات امروز ازجمله شعارهای؛ “تهدید، زندان دیگر اثر ندارد”، “تا حق خود نگیریم، هر روز همین بساط است”، “سالاری حیا کن حق ما را ادا کن”، “گرانی، تورم، بلای جان مردم”، “فریاد، فریاد، از این همه بیداد”، “حقوق ما ریالیه؛ هزینه‌ها دلاریه”، “خیلی دروغ شنیدیم، دیگه رای نمی‌دیم” سر دادند.  

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست از اعتراض و خواستهای برحق بازنشستگان قویا حمایت میکند و کارگران، معلمان و بخشهای مختلف مردم محروم را به اعتراض علیه بانیان فقر و اختناق فرامیخواند. برخورداری از یک زندگی شایسته انسان امروز و استفاده از امکانات جامعه حق همه شهروندان و ساکنین ایران است. امروز همبستگی جنبشهای اجتماعی پیشرو و سازمانیابی محلی و منطقه ای و سراسری کارگران از ضروریات بلافصل پیشروی مبارزات کنونی است. زنده باد مبارزه سراسری بازنشستگان برای یک زندگی انسانی و مرفه!

#گرسنگی_درد_ما

#تامین_معیشت_واکسن_همگانی_خواست_بیدرنگ_ما

مرگ بر جمهوری اسلامی!

آزادی، برابری، حکومت کارگری!

زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

۱۵ فروردین ۱۴۰۰ – ٤ آوریل ٢٠٢١ 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate