از فرزانه زیلابی وکیل شرافتمند کارگران هفت تپه حمایت کنیم!

از فرزانه زیلابی وکیل شرافتمند کارگران هفت تپه حمایت کنیم!

(اطلاعیه شماره یک)

فرزانه زیلایی وکیل مدافع کارگران مبارز هفت تپه است که در پرونده هائی که توسط نیروهای امنیتی برای رهبران کارگری درست شده است، بعنوان وکیل مدافع کارگران از حقوق آنها دفاع کرده است. کارگران هفت تپه بدلیل مبارزاتشان در سالهای گذشته، بیش از دویست پرونده قضائی در دادگاههای شوش و اهواز و شهرهای دیگر دارند. 

سرکوب کارگران هفت تپه، دستگیری نمایندگان کارگران، آزار و شکنجه آنها یک روال کار دولت جمهوری اسلامی و حامیان کارفرمایان هفت تپه بوده است. کارگران هفت تپه علیرغم سرکوبهای مکرر، موفق شدند خواستهای خود را بخشا به کرسی بنشانند و از همه مهمتر نهادهای ذیربط حکومتی را وادار به خلع ید از کارفرمای بخش خصوصی کنند. بدنبال این واقعه تهدید کارگران بصورت فردی، پرووکاسیون علیه آنان، قطع آب بر روی مزارع نیشکر، فروش اموال شرکت، حمله فیزیکی با اسلحه سرد به برخی از فعالین کارگری شروع شد. در ادامه وکیل کارگران را تحت فشار قرار دادند و برای وی نیز پرونده سازی کردند. برای خانم فرزانه زیلابی که صرفا بعنوان یک وکیل از حقوق کارگر در چهارچوب قانون دفاع کرده است، اتهاماتی نظیر «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی» منتسب کردند و در دادسرای اهواز برای وی پرونده قضائی تشکیل دادند. 

 در واکنش به احضار فرزانه ویلائی وکیل مدافع پرونده هفت‌تپه، تعدادی از وکلای دادگستری روز جمعه، ۲۴ اردیبهشت، در بیانیه‌ای با انتقاد از احضار خانم زیلابی، اساس تشکیل پرونده اخیر علیه او را «دفاع از مطالبات بر حق کارگران هفت‌تپه و انجام وظایف وکالتی در دفاع از برخی متهمان این پرونده» اعلام کردند. همینطور ناصر زرافشان، وکیل فرزانه زیلابی در گفتگویی با “امتداد”، اظهار داشت: “پرونده موکل من در حال حاضر در شعبه دوازده بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اهواز قرار دارد. خانم زیلابی که برای پیگیری وضعیت پرونده به دفتر کل مراجعه کرده، عنوان کردند که دسترسی به پرونده نداشته و اطلاعی از کم و کیف آن ندارند. چرا که ظاهرا روی پرونده، تیک محرمانه بوده و تا زمانی که آن را برندارند، دفتر کل نیز در جریان قرار نمی‌گیرد”. 

ما از اتحادیه ها و سازمانهای کارگری، احزاب چپ و سوسیالیست، کانونهای وکلا در اروپا و جهان میخواهیم که با اعتراض و اعمال فشار به جمهوری اسلامی، پرونده سازی برای فرزانه زیلائی را محکوم و خواهان رفع فوری اتهام از وی شوند. سرکوب وکیل کارگران و همینطور زندانی کردن زن مبارز و حامی کارگران هفت تپه “سپیده قلیان” را محکوم و خواهان رفع اتهام از آنها شوید. از مبارزات کارگران ایران برای حقوق پایه ای خویش از جمله حق تشکل و اعتصاب و آزادی کلیه زندانیان سیاسی حمایت کنید. همبستگی کارگری مرز نمی شناسد!

لطفا یک نسخه از متن اعتراض خود را به آدرس:

Email: daftaremarkzy@gmail.com

ارسال کنید.

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate