شکست بزرگ رژیم، پیشروی مهم مردم  , آبان ادامه دارد!

اعلامیه حزب حکمتیست

شکست بزرگ رژیم، پیشروی مهم مردم 

آبان ادامه دارد!

روز ٢٨ خرداد ١٤٠٠ جمهوری اسلامی شکست بزرگی از مردم خورد. خواست سرنگونی کلیت حکومت اسلامی بار دیگر و در مقیاسی وسیع به کاربدستان رژیم اعلام شد. به این ترتیب جنبش سرنگونی پیشروی مهمی را تثبیت کرد. اینبار قویتر از “انتخابات” سال ٩٨ در سراسر کشور مردم با شرکت نکردن در مضحکه انتخابات به اصلاح طلب و اصولگرا یادآوری کردند که آبان ادامه دارد. علیرغم تمام تمهیدات حکومتی برهمه روشن بود که کسی وقعی به این مسخره بازی اسلامی نمی گذارد. بیش از هر کسی خامنه ای می دانست که حکومتش با انزجار بیسابقه مردم روبروست و آگاهانه با کنارگذاشتن خودی ترین خودی ها، راه را برای از صندوق درآوردن یک جلاد کهنه کار، ابراهیم رئیسی، فراهم کرد. عدم شرکت گسترده و بیسابقه مردم در چهار دهه گذشته، بیانگر عزم قاطع جامعه ایران برای سرنگونی جمهوری اسلامی است.

شکست مفتضحانه حکومت اسلامی برای مردم ایران و جهان بحدی عیان است که تبلیغات پوک حکومتی مبنی بر “حضور پرشور مردم در انتخابات” تنها با تمسخر بدرقه میشود. بار دیگر ثابت شد که قویترین رای و تمایل در جامعه سرنگونی است. رژیم اسلامی بحدی بی اعتبار است که آرای باطله رکورد میزند و در مکان دوم می نشیند و در استانهائی اولین رای و حتی بیشتر از مجموع آرا کاندیداها بوده است. آرای باطله، یک تصویر “رای دهندگان” است. در روستاها و شهرهای زیادی خرید و فروش علنی رای و تقلب و بریز و بپاش برای رای خریدن تصویر دیگر این مضحکه بود. بویژه آرای باطله که از رای کاندیدای اصلاح طلب بیشتر بود، کوبیدن میخ آخر بر تابوت اصلاح طلبی اسلامی بود. مردم سالهاست پایان ماجرای دو جناح را اعلام کردند، حکومت نیز ناچار شد بازی دو جناح را کنار بگذارد.

 

مصافهای تعیین کننده در راه است! 

دور جدیدی از خیزشهای انقلابی و اعتراضات توده ای علیه فقر و فلاکت و اختناق در دستور جامعه قرار داد که سرنوشت جمهوری اسلامی را رقم میزند. مصافهای تعیین کننده در جدال سیاسی و طبقاتی بین حاکمیت استثمارگران سرمایه و طبقه کارگر و مردم رقم خورده است. تعرض جامعه شرایط جدیدی ایجاد کرده و حاکمیت اسلامی را در موقعیت بغرنجی قرار داده است. رژیم اسلامی با رئیسی و یکدست تر کردن بدنه حاکمیت، با پلاتفرم فوق ارتجاعی تشدید تعرض معیشتی و سیاسی علیه مردم و همزمان کرنش در مقابل قدرتهای بزرگ و غرب در چهارچوب “برجام”، به امید تخفیف تحریمها و دست زدن به مانورهای توخالی “مستضعف پناهی”، خود را برای مواجهه با دور جدید اعتصابات کارگری و خیزشهای انقلابی و توده ای آماده می کند. در مقابل، طبقه کارگر و اردوی آزادیخواهی نیز به استقبال رودروئی های آتی با حکومتی میروند که خود را فشرده تر کرده است. در ایندوره کارگر و کمونیسم باید با عزم و اراده، با بدست گرفتن اهرمهای خود یعنی گسترش موثر جنبش اعتصابی و اعتراض توده ای و تامین رهبری متحد کننده و رادیکال، در رأس جنبش سرنگونی پیروزی قطعی را بفرجام رساند. نه قاطع به حکومت اسلامی در نمایش انتخابات، شرایط مساعدی برای پیشروی های بعدی فراهم کرده است که نباید از دست برود. 

جمهوری اسلامی از نمایش انتخابات نامشروع تر و ضعیف تر و متشتت تر بیرون آمد. این هدف سیاست انقلابی عدم شرکت و مقابله با این نمایش مضحک بود. این هدف متحقق شد اما به تنهائی نمیتواند کارساز باشد. جمهوری اسلامی تلاش می کند این روزنه را با اتکا به فریب و وعده و سرکوب ببندد و جامعه را در کلاف مشکلات بی پایان دچار روزمرگی کند. لذا باید روی دوش این پیشروی قدمهای بعدی را برداشت. تاکتیک مقطع کنونی اینست که اولا، شکست رژیم را بیوقفه به تعرض کارگری و توده ای بدل کنیم. ثانیا، متشکل شویم و سازمانهای متناسب خیزش توده ای و کارگری برای سرنگونی انقلابی را ایجاد و تحکیم کنیم. ثالثا، شبکه ارگانهای دفاع از خود را در محلات و شهرها سازمان دهیم. رابعا، به جریانات اپوزیسیون مجاز و اپوزیسیون بورژوائی اجازه ندهیم که شکست حکومت اسلامی را با پلاتفرمهای دفاع از اساس نظم سرمایه داری بنفع خود مصادره کنند. 

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست بعنوان نیروئی انقلابی و کمونیستِ سرنگونی طلب و سازش ناپذیر، در شکل دادن به پیشروی کنونی آگاهانه نقش ایفا کرده است و خود را در شادی و احساس پیروزی کارگران و مردم آزادیخواه شریک میداند. نبردهای تعیین کننده برای سرنگونی انقلابی کلیت حاکمیت اسلامی تازه آغاز شده است. فراخوان ما اینست همه جا ارگانهای عمل مستقیم توده ای و کارگری، شوراها، را ایجاد کنید. به حزب حکمتیست بپیوندید، متحزب شوید و با پرچم سوسیالیستی طبقه کارگر برای پیروزی آماده شویم. آینده از آن ماست!

مرگ بر جمهوری اسلامی!

آزادی، برابری، حکومت کارگری!

زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست

١ تیر ١٤٠٠ – ٢٢ ژوئن ٢٠٢١

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate