جنگ نان! علیه جنایت جمهوری اسلامی در سراوان بپاخیزیم!

اعلامیه حزب حکمتیست 

در سراوان جنگی در جریان است که سابقه ای بدرازای جامعه طبقاتی دارد؛ جنگ نان! مردمی مرحوم شده از حداقل های نیازهای زندگی که در فقر و فلاکت بسر می برند، زحمتکشانی که برای آوردن لقمه نانی سر سفره خانواده شان ناچار به سوخت بری هستند، درست مانند کولبران در کردستان، هر روز آماج تیر و اذیت و آزار مرزبانان و نیروهای سپاهی هستند. 

دیروز دوشنبه چهارم اسفند ماه، نیروهای سپاه پاسداران “مرصاد” در نقطه صفر مرزی “آسکان” شهرستان سراوان واقع در استان سیستان و بلوچستان، به زحمتکشان سوخت بر تیراندازی و چند نفر را به قتل رساندند و تعدادی را زخمی کردند. جمهوری اسلامی کولبر و سوخت بر را “قاچاقچی” نام میگذارد و مرتبا مشغول اخاذی و اذیت و آزار و قتل آنها بطرق مختلف است. امروز سه شنبه پنچم اسفند ماه، خانواده های جانباختگان و مردم زحمتکش سراوان در اعتراض به این جنایت مقابل فرمانداری اجتماع کردند. اعتراض زحمتکشان با شلیک گاز اشک آور و گلوله جنگی جواب گرفت. سپاه و نیروهای امنیتی فرصت را غنیمت شمردند و به مردم بیدفاع و گرسنه حمله ور شدند. مردم سراوان در فاصله کمتر از دوساعت به مقابله و اعتراض دست زدند، نیروهای سرکوب را عقب راندند، فرمانداری را تسخیر و چند ماشین نیروی انتظامی را آتش زدند. در تهاجم نیروهای سرکوبگر و جنایتکار حکومت به مردم گرسنه، تاکنون دهها نفر جان باختند و تعداد بسیار بیشتری زخمی و دستگیر شدند. بدنبال خیزش مردم سراوان حکومت به گسیل نیروهای سرکوب و تانک و نفربر به منطقه مبادرت کرد، اینترنت و خطوط ارتباطی را قطع یا مختل کرد تا در سکوت نیزار جراحی و ماهشهر دیگری را در سراوان بیافریند.

در سراوان جنگ نان در جریان است، جنگی که در مقیاس وسیع از دیماه نود و شش آغاز شد و پرده دوم آن در آبان نود وهشت روی صحنه آمد. اکثریت عظیم جامعه ای هشتاد میلیونی در فقر و نداری و بیکاری و بیماری اسیر است و پاسخ حکومت اسلامی سرمایه داران تنها سرکوب و اعدام و گلوله است. اما چه تعداد را میخواهند و می توانند به قتل برسانند! با امواج وسیع اعتصابات کارگری برای تامین معیشت و درمان چه می کنند! با جامعه ای منزجر و مملو از خشم و نفرت چگونه روبرو خواهند شد! این حکومتی است که در فساد و اختلاس مقام اول جهان را دارد، جامعه ای که شکاف طبقاتی در آن در دنیا بیسابقه است، زندگی تجملی و لاکچری طبقه سرمایه دار و حکومتی ها در مقابل گورخوابی و خیابان خوابی و گرسنگی و فقر و فلاکت چهره زشت آن جامعه است. چنین حکومتی برای دفاع از منافعش فقط زبان گلوله را می شناسد و مردمی که تصمیم به عبور از روی این لاشه فرتوت را دارند، چاره ای جز مقاومت و جنگ و قهر انقلابی ندارند. 

جنگ در سراوان، برخلاف توهمات و سواستفاده ناسیونالیستهای متفرقه، جنگ برسر نان و زندگی است. این گوشه ای از جنگ طبقه کارگر در مقیاس جامعه ایران است که برای آزادی و برابری و رفاه مبارزه می کند و ناچار است حکومت اسلامی را از سر راه بردارد. مردم سراوان نباید تنها بمانند، کل سیستان و بلوچستان و مردم ایران باید بپاخیزند و علیه ارتجاع اسلامی و جنایتکاران بمیدان بیایند. حمایت از خیزش سراوان یعنی حمایت از جنگ نان کارگران علیه سرمایه داران! حزب کمونیست کارگری- حکمتیست ضمن تسلیت و اعلام همدری با خانواده ها و بستگان عزیزانی که در خیابانها با گلوله های حکومت اسلامی سرمایه جان باختند، اعلام می کند که جنایتکاران باید حساب پس دهند و از چنگ عدالت انقلابی کارگران نخواهند جست. 

مرگ بر جمهوری اسلامی!

آزادی، برابری، حکومت کارگری!

زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری- حکمتیست

٥ اسفند ١٣٩٩- ٢٣ فوریه ٢٠٢١

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate