جمهوری اسلامی چهار زندانی سیاسی را در خوزستان اعدام کرد

اعلامیه حزب حکمتیست 

حکومت اعدام، حکومت قتل عام گرسنگان!

جمهوری اسلامی چهار زندانی سیاسی را در خوزستان اعدام کرد

روز یکشنبه ۱۰ اسفند ماه، جنایتکاران اسلامی چهار زندانی سیاسی؛ جاسم حیدری، علی خسرجی، حسین سیلاوی و ناصر خفاجیان را در زندان سپیدار اهواز اعدام کرد. 

در اینروز بدنبال دادن یک ملاقات کوتاه به خانواده های زندانیان گفته بودند که این زندانیان را به زندان شیبان منتقل می کنند اما آنها را اعدام کردند. این زندانیان که از اردیبهشت ۹۶ دستگیر و زندانی شدند بارها مورد شکنجه قرار گرفتند. اتهام علی خسرجی، حسین سیلاوی و ناصر خفاجیان “دست داشتن در حمله به پاسگاه حمید در ۴۰ کیلومتری شهر اهواز و کلانتری ۲۳ کوی مجاهد شهر اهواز” اعلام شده و با این اتهام محاکمه و حکم اعدام برایشان صادر شد. جاسم حیدری پناهنده در کشور اتریش بود و بعد از بازگشت به ایران در تهران بازداشت شد. وی زیر شکنجه و اعترافگیری و پرونده سازی به اعدام محکوم شد. 

گسترش اعدام ها در خوزستان و شهرهای مختلف ایران، قتل عام مردم زحمتکش در سیستان و بلوچستان، سرکوب مستمر فعالین کارگری و شهروندان، سیاست جمهوری اسلامی برای گسترش ارعاب در جامعه و وحشت از نارضایتی عمیق میلیونها کارگر و زحمتکش به وضع موجود است. اعدام و جنایت جمعی سیاست جمهوری اسلامی از ابتدای سر کار آمدن آن بوده است. جمهوری اسلامی بدون اعدام و جنایت متصور نیست. این ماشین جنایت و کشتار را باید متوقف کرد و درهم کوبید. امروز باید در حمایت از زندانیان سیاسی، لغو اجرای احکام صادر شده و آزادی فوری کلیه زندانیان سیاسی تلاش کنیم.

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست قتل عمد چهار زندانی سیاسی را قویا محکوم میکند و به خانواده ها و بازماندگان آنها صمیمانه تسلیت میگوید. خانواده های زندانیان در مقابل زندانها اجتماع کنید و خواهان آزادی فرزندانتان شوید. حمایت از این اجتماعات و اعمال فشار به حکومت یک راه اعمال فشار برای توقف اعدامها و ماشین جنایت حکومت اسلامی است. ما از کارگران و مردم آزادیخواه ایران میخواهیم تلاش شان را برای متوقف کردن ماشین جنایت جمهوری اسلامی و آزادی کلیه زندانیان سیاسی گسترش دهند.    

مرگ بر جمهوری اسلامی!

آزادی، برابری، حکومت کارگری!

زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

١١ اسفند ۱۳۹۹ – ١ مارس ۲۰۲۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate