علیه تهدید جانی فعالین کارگری و لمپنیسم عوامل کارفرما 

 اعلامیه حزب حکمتیست  

علیه تهدید جانی فعالین کارگری و لمپنیسم عوامل کارفرما 

کارگران بازداشتی را فورا آزاد کنید

بنا به اخبار منابع خبری کارگران هفت تپه، امروز شنبه در بازار هفت تپه یک باند لمپن به دو نفر از فعالین کارگری آقایان محمد خنیفر و منصور رش تهاجم می کنند. این افراد لمپن درست مانند سلفی ها با چاقو و قمه به فعالین کارگری یورش می برند و آنها و خانواده هایشان را با ادبیات کثیف ضد زن و لمپنیستی مورد هتاکی قرار میدهند. در جریان این تعرض و ضرب و شتم به منصور رش از فعالین کارگری هفت تپه چاقو میزنند که موجب خونریزی شدید وی میشود. این فعال کارگری در بیمارستان بستری است. همینطور محمد خنیفر را مورد ضرب و شتم قرار داده اند.

محمد خنیفر در همان حالی که مورد ضرب و شتم اوباش کارفرما قرار گرفته بود با دو نفر دیگر از فعالین آقایان محمد حمدانی و یوسف سعالبی بعنوان شاهد برای شکایت به پاسگاه هفت تپه مراجعه می کنند. طنز تلخ اینست که پاسگاه بجای رسیدگی به شکایت مصدومین و بازداشت چاقوکشان و مهاجمین، این فعالین را بازداشت و زندانی می کند. تا این ساعت هنوز فعالین بازداشت شده آزاد نشده اند. 

واقعیت اینست که کل این اقدامات جبونانه، تهدیدهای این روزها به قتل و ترور، تهدید خانواده های کارگران و هتاکی به آنها، راه انداختن دسته چاقوکش و لمپن علیه فعالین و رهبران کارگران، از شکست تلخی سخن میگوید که این کارگران به کارفرما و دولت و کل افراد حامی کارفرمای ابر اختلاسگر تحمیل کردند. آنها میخواهند انتقام بگیرند، حقوق کارگران را نمی دهند، آب را بر روی مزارع می بندند، اموال شرکت را تاراج می کنند، تهدید و توهین میکنند و بالاخره دست به عمل جنایتکارانه با هدف قتل افراد میزنند. این شرایط بشدت پیچیده کار و مبارزه کارگرانی است که برای حفظ شرکت و محل کارشان و یک لقمه نان و حرمت انسانی شان مبارزه می کنند. 

کارگران هفت تپه به اندازه آوازه فدارکاریها و مبارزات کوبنده و متحدانه شان در ایران و جهان دوست و دشمن دارند. کارفرمای خلع ید شده و کل دولت و نهادهای قضائی و امنیتی دشمنان قسم خورده کارگرانند. کارفرمای شرکت اینبار با استخدام باندهای چماقدار و چاقوکش سراغ رهبران کارگران رفته است و بدون تردید از حمایت و چراغ سبز همین حامیان دولتی برخوردار بوده است. گروه خون و روشهای کارفرمایان همه جا کمابیش یکی است و از منطق سود سرچشمه میگیرد. هرجا رهبران کارگران را خطری برای خود حس کرده اند، به این شیوه های کثیف توسل جسته اند. دوستان کارگران هفت تپه اما باندازه عظمت و ایستادگی قهرمانانه این کارگران فراوانند. 

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست حمله باندهای آدمکش به کارگران مبارز و شریف هفت تپه را قویا محکوم میکند. ما برای آقای منصور رش کارگر مصدوم و بستری آرزوی بهبودی کامل داریم. کارگران بازداشتی آقایان محمد خنیفر، حامد حمدانی و یوسف سعالبی باید فورا آزاد شوند. دفاع و حمایت از کارگران هفت تپه در شرایط سخت کنونی وظیفه هر انسان آزادیخواه است. ما بخشهای مختلف طبقه کارگر را به حمایت فعال از کارگران هفت تپه فرامیخوانیم. 

مرگ بر جمهوری اسلامی!

آزادی، برابری، حکومت کارگری!

زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست

۱۵ خرداد ۱۴۰۰ – ۵ ژوئن ۲۰۲۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate