ادامه اعتصاب کارگران بهمن موتور

 

اعلامیه حزب حکمتیست

ادامه اعتصاب کارگران بهمن موتور

تهدید نمایندگان به اخراج

بدنبال اعتصاب روز پنجشنبه ششم آذر کارگران بهمن موتور، که طی آن کارگران اعتصابی مدیران را هو کردند، قرار شد با نمایندگان کارگران در باره مشکلات و خواستهای کارگران جلسه ای برگزار شود. این باصطلاح جلسه مذاکره که بنا بود دیروز دوشنبه با نمایندگان کارگران برگزار شود و از جمله مجددا “کارانه” را به حقوق ها اضافه کنند، بیشتر هدفش شناسائی فعالین و نمایندگان کارگران و تهدید و تطمیع آنها بود. همینطور هم شد و اعلام کردند که نمایندگان را اخراج می کنند!

در پاسخ به تهدید به اخراج نمایندگان کارگران توسط کارفرمایان، امروز سه شنبه ١١ آذر، کارگران مجددا دست به اعتصاب زدند و از رفتن به نهارخوری نیز امتناع کردند. با اعتصاب امروز کارگران و نرفتن به نهارخوری، بلافاصله از جانب کارفرما اعلام شد که اخراج نمایندگان منتفی است. همینطور کارگران میان خودشان اعلام کردند که برای پیگیری خواستهایشان، پس فردا پنجشنبه ١٣ آذر، نیز اعتصاب می کنند و برسر کار در کارخانه حاضر نخواهند شد.

بخش تولیدی شرکت بهمن موتور در جاده قدیم کرج واقع است و کل کارگران این بخش ۸۰۰ الی ۹۰۰ نفر هستند. آخرین اعتصاب این شرکت حدود ده سال پیش بود. اعتراض و اعتصاب اینبار کارگران از قسمت های انبار و مونتاژ شکل گرفت که مدتی قبل مدیران شرکت، در محاسبه دستمزدها “سختی کار” کارگران این بخشها را قطع نمودند. اما اعتراض میان دیگر بخشهای کارگران از جمله برای دستمزد و مسائل دیگر وجود داشت و به همراهی کل کارگران در قسمت های رنگ و دیگر بخشها روبرو شد و تولید را خواباند.

فردا چهارشنبه ١٢ آذر کارگران برسر کارشان حاضر می شوند اما پنج شنبه ١٣ آذر را اعتصاب می کنند. بهتر است مدیران مفتخور کروز و بهمن موتور، به خواستهای بدیهی و برحق کارگران احترام بگذارند و سریعا آنها را پاسخ دهند. در اینروزها کارگران بهمن موتور انتظار حمایت و همراهی هزاران کارگر دیگر بخشهای هلدینگ گروه بهمن از جمله؛ ایران دوچرخ، سیبا موتور و بهمن دیزل از اعتصاب و اعتراض خود را دارند. زنده باد رزم و اتحاد کارگران بهمن موتور!

مرگ بر جمهوری اسلامی!

آزادی، برابری، حکومت کارگری!

زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

 

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست

١١ آذر ۱۳۹۹ – ١ دسامبر ۲۰۲۰

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate