دور جدید اعتصاب کارگران هفت تپه

 اعلامیه حزب حکمتیست  

دور جدید اعتصاب کارگران هفت تپه

امروز سه شنبه ٢٢ تیرماه، دور جدید اعتصاب کارگران هفت تپه در همه بخشها آغاز شد. امروز همینطور هژدهمین روز اعتصاب و اجتماع کارگران دفع آفات بود که قراردادهای کار آنها تمدید نشده است. اعتصاب همه بخشها و ادارات مجتمع کشت و صنعت هفت تپه که از امروز آغاز شده است، در اعتراض به عدم اجرای رای خلع ید از بخش خصوصی، سر کار بودن مدیران سابق و تداوم اذیت و آزار کارگران، حقوق های معوق مانده، اخراج و عدم تمدید قراردادها است. کارگران می گویند با اینکه حکم خلع ید چند ماه است اعلام شده اما اجرائی شدن آن معلق شده و عملاً دست کارفرمای فاسد را برای ادامه کار باز گذاشته اند. همینطور تلاشهای زیادی از جانب هیئت مدیره و مالکان هفت تپه برای سند سازی و لابیگری صورت میگیرد که حکم خلع ید را تغییر دهند. 

در این میان اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه امروز گفت تا دو هفته دیگر بخشی از حکم پرونده های هفت تپه اعلام می شود. همزمان که در بالا تلاش می شود که جرم کارفرما تفکیک شود، مثلا اختلاس ارزی از مسائل مالکیت و خلع ید تفکیک شود، یکسال است که بررسی بزرگترین پرونده اختلاس در ایران متوقف شده و خاک میخورد. کارگران به این امر بشدت معترض و مشکوک اند، تحرکات کارفرما و حامیانش را می بینند و خواهان محاکمه و مجازات اسدبیگی و بیرون انداختن فوری مدیران سابق از هفت تپه هستند. کارگران امروز اعلام کردند: 

“تا رسیدن به مطالبات زیر اعتصاب ادامه دارد: اخراج فوری کارفرمای خلع ید شده و محاکمه مختلسین، پرداخت فوری حقوق معوقه همه همکاران، تمدید فوری قراردادهای تمام همکاران به ویژه دفع آفات، بازگشت به کار همکاران اخراجی، واکسیناسیون عمومی، سریع و رایگان در مقابل کرونا”.

حکومتی ها تنها با ایستادگی و اعمال فشار کارگران تن به خلع ید از عزیز دردانه شان دادند و تنها با تداوم ایستادگی و فشار کارگران ناچار به اجرای حکم خلع ید و پاسخگو شدن به دیگر خواستهای برحق آنها خواهند شد. قرار است حاصل لابیگری و بده و بستان دولت و کارفرما و نهادهای قضائی در احکامی که بزودی اعلام می شود خود را نشان میدهد. احکامی که اگر مغایر با میل کارگران باشد، شیپور اعلام جنگ جدیدی باید تلقی شود و بدون تردید نبرد سختی آغاز خواهد شد. آنچه هفت تپه ای گفتند و انجام دادند، یعنی خلع ید از کارفرمایان بخش خصوصی، امروز یک خواست مهم کارگران نفت و گاز و پتروشیمی ها و بخش مهمی از طبقه کارگر ایران است. امروز شعار خلع ید از پیمانکاران، الغای شرکتهای پیمانی، انعقاد قرارداد مستقیم با شرکت ها و وزارتخانه های ذیربط، از خواستهای سراسری جنبش کارگری ایران است. 

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست از اعتراض و اعتصاب کارگران هفت تپه حمایت می کند. اعتصاب هفت تپه در کنار اعتصاب نفت فضای جدیدی میان کارگران ایجاد می کند. جا دارد اینبار کارگران اعتصابی نفت و گاز و پتروشیمی ها از اعتصابیون هفت تپه حمایت کنند و جنبش اتحاد و همبستگی کارگری را گسترش دهند. هفت تپه ای ها موفق می شوند، اتحاد کارگران هفت تپه آن نقطه قدرتی است که خیلی ناممکن ها را ممکن می کند. درود بر رزم و اتحاد کارگران هفت تپه!

       

مرگ بر جمهوری اسلامی!

آزادی، برابری، حکومت کارگری!

زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست

٢٢ تیر ۱۴۰۰ – ١٣ ژوئیه ۲۰۲۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate