فاجعه کشتار کودکان در کابل  

اعلامیه حزب حکمتیست

فاجعه کشتار کودکان در کابل  

از دارسیران تا کابل، اینروزها سلفی داعشی ها با توحش خودی نشان دادند. تعدادی تروریست بزدل و اجیر شده، با بمب و سلاح گرم و سرد، سراغ جوانان و دانشجویان و کودکان معصوم در خیابان و خانه و مدرسه و دانشگاه میروند، خون میریزند و مثل موش پنهان می شوند. این تنها خودنمائی نیروهای ارتجاعی نیست، این جریانات ضد نفس جامعه و زندگی اجتماعی، ضد علم و آموزش کودک، دشمن خونی زنان، ضد هر جلوه ای از مدنیت و حقوق فردی و اجتماعی هستند. اینها ارواح مردگان تاریخ اند که توسط دولتها برای منافع و رقابت سیاسی احضار و سرهم شدند و در چهارگوشه جهان در مدرسه و اتوبوس و قطار و مرکز خرید و دیسکو و دانشگاه جنایت می کنند.  

 

روز ۸ مه سه انفجار در مقابل یک مدرسه دخترانه و مسیرهای عبور دانش آموزان در شهرک اتفاق کابل، در لحظات اول دهها نفر کشته و زخمی شدند. آخرین آمار دولتی از ٦٠ کشته و آمارهای غیر رسمی از ٧٧ کشته و ١٠٠ زخمی سخن میگوید. دختر بچه ها و کودکان معصوم با قساوتی باورنکردنی توسط جنایتکاران اسلامی قتل عام شدند. هنوز پیکر این کودکان عزیز به خاک سپرده نشده که در جنوب افغانستان براثر برخورد اتوبوس مسافربری با مین کارگذاری شده توسط همین اوباش، ۱۱ نفر کشته و دستکم ۲۱ نفر زخمی شدند. چند روز قبلتر در کابل، مجری سابق تلویزیون افغانستان، “نعمت روان” ترور شد و جان سپرد. همینطور در اول مه انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در یک منطقه مسکونی در ولایت لوگر ۲۴ کشته و ۱۱۰ زخمی بجای گذشت. قربانیان اساسا غیر نظامیان و عمدتا دانش آموزانی بودند که برای ورود به کنکور دانشگاه آماده می شدند. 

 

مسئول این جنایتها سلفی داعشی ها و طالبان است که بنا به نیاز روز و برای بند و بست سیاسی، گاهی این و گاهی آن نام، مسئولیت ترور را بعهده میگیرند. این نیروها مخلوق آمریکا و دول ارتجاعی منطقه هستند و تاکنون با کمک مالی و نظامی و سیاسی و دیپلماتیک همین دولتها سرپا مانده اند. آمریکا با طالبان به توافق رسید که در دولت اسلامی افغانستان شریک قدرت شود. این بند و بست و سازش نیروهای ارتجاعی و ضد جامعه را “مذاکرات صلح” نام گذاشته اند که تنها در یک هفته صدها نفر را نابود کرده است. جمهوری اسلامی و حزب الله، طالبان، سلفی داعشی ها، تنها فرقه های این تروریسم اسلامی اند که بویژه در کشورهای خاورمیانه زندگی را به مردم سیاه کردند و تنها باید با قدرت توده ای و انقلابی از میدان جاور شوند. 

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست قتل عام کودکان معصوم و جوانان و دانشجویان و مردم غیر نظامی و سیویل را قویا محکوم میکند. ما با بازماندگان قربانیان این جنایت وحشتناک همدردی میکنیم و به آنها صمیمانه تسلیت می گوئیم. ما در ایران و عراق و افغانستان و سوریه و لبنان و دیگر کشورهای خاورمیانه، باید جنبش اسلامی را بطرق انقلابی و با اتکا به قدرت توده ای و سازمانهای دفاع از خود شکست دهیم و به همان گورستانی برگردانیم که از آن بیرون آمده اند. انتظار امنیت و صلح و آزادی از خالقان این ترویست ها و دولتهای دست ساز و توافقی فدرالی و قومی و مذهبی انتظاری بیهوده است. در ایران و عراق و لبنان و کشورهای منطقه مردم خواهان سرنگونی این دولتها و “اسقاط نظام” هستند. دولتهای اسلامی را باید سرنگون کرد و جریانات باند سیاهی و تروریست و قاچاقچیان موارد مخدر را باید بزور از محل زندگی خود بیرون راند. برای اینکار نیازمند یک صف بندی رادیکال و توده ای و انقلابی در مقابل این نیروهای عهد عتیقی هستیم. ننگ بر تروریست های جنایتکار و قصی القلب! یاد کودکان و جوانان جانباخته گرامی باد!    

مرگ بر جمهوری اسلامی!

آزادی، برابری، حکومت کارگری!

زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست

٢٠ اردیبهشت ١٤٠٠- ١٠ مه ٢٠٢١

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate