به پیشواز اول می روز همبستگی  طبقه کارگر

به پیشواز اول می روز همبستگی
 طبقه کارگر
بر خیز ای داغ لعنت خورده دنیای فقر و بردگی است !!!
 
درچند سال گذشته و نیز در ماه ها واین هفته های اخیر بخصوص از زمانی که صهیونیسم (فاشیسم قرن ۲۱) و همزادش حماس (فاشیسم اسلامی) جهنمی برای مردم غزه و فلسطین و خاورمیانه بوجود آورده اند. همچنین مردم آواره اوکرایین که زندگیشان در تنش بین روسیه و ناتو بر باد رفته است و هیچ امیدی هنوز به پایان این نزاع های کنونی امپریالیستها نیست. اوضاع سیاسی دنیا در رقابت تقسیم قدرت بین امپریالیستها، میرود که حاکمیت چند قطبی در دنیا بوجود آورند . یعنی نظاام فاسد سرمایه داری برای به کرسی نشاندن قدرت خود بوسیله مزدوران امپریالیستش بر جنازه انسانها رژه میروند تا سود دهی سرمایه و استثمار انسانها تداوم یابد. منطقا سرمایه داری و نظامش بحرانهای ادواری را بوجود می آورند و از قبل آن دنیا را چپاول بیشتری میکنند. بهمین خاطر است که اساسا فاشیسم سنت و بقای عمر نگین سرمایه را تداوم میبخشد و در هر دوره برنگی و نامی خودرا نشان میدهند. اگر در اوایل قرن بیستم ناسیونالیسم و نژاد پرستی را علم کردند. اکنون در این دوران صهیونیسم و اسلام پرچمدار فاشیسم سرمایه داری هستند. برای این اوضاع در پنجاه سال اخیر نیرو گذاشتند و پول خرج کردند.
ما مردم آزادیخواه، کارگران سوسیالیست و زنان و مردان برابری طلب اول می را پیش رو داریم. یعنی اول می امسال در فضای سیاسی فاشیستی کنونی سرمایه داران روز بروز بیحقوقی و فقر بیشتری را بر جامعه تحمل میکنند، در این فضاست که اتحاد طبقه کارگر جهانی معنا و مفهومی بیشتر از قبل دارد.
تاریخا اول می روز همبستگی جهانی طبقه کارگر آگاه و مبارز است، اول می و هویت وجودیش ، تلاش برای ایجاد دنیایی بهتر که انسانها در آن بدون استثمار زندگی کنند است. اول می ۱۸۸۶ میلادی چهل هزار کارگر مبارز از بخشهای مختلف برای کم کردن ساعات کار به ۸ ساعت در شیکاگو تظاهرات کردند. رهبران این اعتراضات لینگ،یوجین ویکتور دبز، بیگ بیل هی دو، آگوست اسپایز، فرانک لیتل و انجل خواستار اتحاد جهانی کارگران شدند و در سال ۱۸۸۹ انترناسیونال دوم اول می را بعنوان روز همبستگی جهانی کارگران در دنیا برسمیت شناخت و از آن روز اول می بعنوان روز اتحاد و هبستگی کارگران جهان است و هر سال صف اتحاد کارگری در اول می تجلی می یابد و میلیونها کارگر در سراسر دنیا علیه سرمایه داری رژه میروند و خواستار نابودی نظام استثمار و ستم سرمایه داری میشوند.
روز اول می روزی است که کارگران اتحاد خودرا برای نابودی جامعه سرمایه داری به نمایش میگذارند. در یک کلام اول می روز نمایش قدرت طبقه کارگر در مقابل جامعه سرمایه داری باید باشد، در این روز کارگران دنیا متحدانه علیه تضیقات و فشار های جامعه سرمایه داری متحد میشوند و برای نابودی این سیستم فاشیست، جنایتکار و ضد بشر نقشه میریزند و با اتحاد خود درمقابل سرمایه عمل میکنند.
بنا براین تنها اتحاد و تشکل کارگران آگاه و سوسیالیست، همراه با زنان و مردان آزادیخواه و برابری طلب سراسر دنیا میتواند به حیات نگین فاشیسم سرمایه داری پایان دهد. لازم است در اینروز در دفاع از مردم آواره اوکراین و مردم مبارز فلسطین بخصوص مردم غزه که امروز آواره ددمنشی صهیونیسم و فاشیسم اسلامی هستند را باید در صدر شعارهای خود قرار دهیم. نابودی صهیونیسم و حماس در منطقه و نیز پایان جنگ بین روسیه و ناتو در صدر شعار های ما باشد.
شعار ما علیه جنگ و بربریت سرمایه داری در همبستگی است با مردم مبارز فلسطین ،دفاع از مردم غزه، علیه جنگ ناتو و روسیه در دفاع از مردم اوکرایین است. شعار هایی است که همبستگی جهانی ما کارگران مبارزو مردم آزادیخواه در سراسر جهان را قدرت میبخشد.
باید از ریشه براندازیم
کهنه جهان جور و بند
آنگه نوین جهانی سازیم
هیچ بودگان هر چیز گردند!!
زنده باد اول می
زنده با سوسیالیسم
مرگ بر نظام فاسد سرمایه داری
اسماعیل مولودی سوم اردیبهشت ۱۴۰۳
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate