کوتاه و مختصر! در حاشیه حمله پهپادی ایران به اسراییل!!

در اخبار آمده است که دیشب ایران ۳۰۰ ربوط و پهپاد به سوی اسراییل پرتاب کرده است. گویا این در جواب حمله ای است که اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق کرده بود. اخبار ایران و نیز اخبار میدیای غرب اعلام کردند که حمله شده و ایران نیز اعلام میکند ، آری جواب حمله را با حمله به اسراییل دادیم. از آن طرف هم میدیای تحت کنترل میگوید فقط به یک پادگان نظامی زده شده و تلفاتی جانی هم نداشته. آمریکا و اسراییل اعلام میکنند که اکثر رباتها و پهپادها نرسیده به مرز اسراییل سر نگون شدند. ایران میگوید به هدف زده تا درسی باشد برای اسراییل.
داستان جالبی است، آدم نمیداند (قسم عباس را باور کند یا دم خروس) چگونه این همه شیادی هارا باید باور کرد. اما آنچه مسلم است حمله ای دیشب شده چقدر اثر گذار بوده این بماند. اما اصل ماجرا این است که در دو هفته اخیر راجع به این موضوع تماسها و جلسه های سری، پشت پرده ورسمی و علنی انجام شده و برای اینکه نه سیخ بسوزد نه کباب توافقاتی در این مورد صورت گرفته. باید ن پریروز اعلام کرد که ایران حمله میکند. اسراییل مدارس را دیروز تعطیل کرد و ایران اعلام نمود که مصمم است جواب دشمن را بدهد تا درسی باشد.
اینها برای اینکار دقیقا به توافق رسیده اند زیرا امروز جامعه ایران در غلیان است و امپریالیستها دوست ندارند که رژیم ایران سرنگون شود بوسیله اعتراضات کارگران مردم آزادیخواه ایران.. پس توافق شده برای اینکه ایران اعتبار داخلی را از دست ندهد و برای اینکه بر اعتراضات سوار شود بهتر است حرمتش را نگهدارند و اجازه دهند که اسراییل را مورد حمله قرار دهد. آنهم حساب شده و دقیق. چون روز قبل از این هم اعلام کردند که ایران کشتی مربوط به بازرگان اسراییلی را در تنگه هرمز متوقف کرده است.
آری همه این مساییل سر از یک آخور در می آورند. امروز سرمایه جهانی در تدارک نظمی جدید است. صهیونیسم بعنوان فاشیسم قرن بیست و یکم شمشیر را از رو بسته و حکومتها اروپایی و آمریکا پشتش هستند تا بتوانند با کمترین تلفات این دوران زایمان جهان دوقطبی را بگذرانند. طرف مقابل هم که ایران فاشیست اسلامی باشد پشتگرم کمکهای روسیه و چین است. امروز چین و روسیه مصمم هستند که اجازه ندهند قلدری آمریکا و دارو دسته اش ادامه یابد. این یعنی امروز جهان در تب و تاب تقسیم مجدد بین امپر یالیستها است و این قضیه فعلا سر دراز دارد. اما با توجه به بحران اقتصادی و سیاسی موجود در جهان و بی اعتبار شدن آمریکا و هم پیمانانش در سیاست جهانی از یک طرف و نیز حمله روسیه به ناتو از طرف دیکر شروع این زایمان سیاست جهانی سرمایه دار ی است. درد زایمان نظم نوین جهانی و تولد دنیای چند قطبی دارد دودش به چشم مردم خاور میانه و اوکرایین میرود. امروز صهیونسم و فاشیسم اسلامی چوب دوسر طلای این معادله جنایتکارانه هستند.
آری حمله حساب شده و از پیش تعیین شده ایران و اسراییل بهم را باید در این زاویه دید. رژیم فاشیست اسلامی برای سر کوب بیشتر اعتراضات داخلی به این شو و تاتتر جنگی احتیاج دارد.
زیرا همه جهان آگاه اند که اعتراضات و در گیری بین مردم به جان آمده از فاشیسم سرمایه داری اسلامی در ایران میرود تا رژیم ایران را به خاک بسپارد. اما امپریالیستها به این فاشیستهای (اسلامی و صهیونیستی)  فعلا نیاز دارند. نمیخواهند مردم ایران و مبارزاتشان رژیم فاشیست را سرنگون کنند. پس باید آگاه بود و دید که چه نسخه هایی دیگر در آستین دارند.
جواب کارگران و مردم آزادیخواه و برابری طلب چه باید باشد!
تنها مبارزات و ادمه اعتراضات در ایران و جهان میتواند به این اوضاع جواب دهد. اینجاست باید از همه انسانهای آزادیخواه و برابری طلب، کارگران و زنان و مردان آزاده دنیا خواست باید علیه این فجایعی که سرمایه داران بر زندگی مردم دنیا تحمیل کرده اند بپا خیزند. خلاصی از این همه بیحقوقی و فقری که به جامعه تحمیل میشود تنها در مبارزه علیه حاکمان موجود در دنیاست. همچنانکه فاشیستهای سرمایه داری برای منافع خود دارند دنیا را ویران میکنند. تنها اتحاد و همبستگی جهانی کارگران، آزادیخواهان و زنان و مردان برابری طلب میتواند علیه فاشیسم سرمایه داری به میدان آیند و به این همه جنایات را خاتمه دهند. بر ویرانی های سرمایه داری جهانی دور از استثمار و تجاوز را بوجود آورد.
زنده با اتحاد و همبستگی کارگران و مردم آزاده علیه فاشیسم سرمایه داری.
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate