یاد داشتی کوتاه در رابطه با سخنرانی خامنه ای درگردهمایی زنان آتش به اختیار!

یاد داشتی کوتاه 

در رابطه با سخنرانی خامنه ای درگردهمایی زنان آتش به اختیار!

روز چهارشنبه ۶ دیماه ۱۴۰۲ خامنه ای در حسینه ی خمینی درگردهمایی زنان از”اقشار مختلف “سخنرانی کرد. اقشار مختلف اسم رمز خواهران زینب و زنانی است که روزانه درخیابانها و متروها درپی شناسایی وتعقیب و ضربه زدن به مهساها و آرمیتاها هستند و یا دراتوبوس ها دنبال سپیده ها میگردند. این گردهمایی علیرغم اینکه با لباس های رنگی از کردستان گرفته یا چهارمحال بختیاری و گیلان مزین شده بود نتوانست محتوای پیام  سیاه این جلسه را که خامنه ای «جلسه ای با مغز» خواند تغییردهد. 

سخنرانی خامنه ای تکرار خسته کننده ای از داده هایی است که بیشتر مصرف داخلی دارد. حال وارد دایره مصرف داخلی این سخنرانی هم نمی شوم چرا که هنوز لایحه حجاب (این درد بی درمان رژیم ) در میان خودی ها هم جای بحث دارد و به تصویب نرسیده است. 

اما این ،،سخنرانی برای مصرف داخلی،، باید  در عین حال جوابی باشد به آنچه که سال گذشته در همین روزها در ایران درجریان بود. خامنه ای که طعم تلخ ضربه ای را که جنبش برای آزادی زن با شعار زن ، زندگی ، آزادی را که با قتل عمد مهسا امینی آغاز شد خورده است، اکنون می خواهد به سوال اصلی این خیزش انقلابی جواب دهد و نقش و جایگاه زنان را برای پشتیبانی از اسلام و بقای رژیم خود برجسته کند. خامنه ای می داند که یکی ازخطرهای کلیدی بقای رژیم در دست زنانی است که هم اکنون در بازارهای رشت و چالوس بدون روسری می رقصند و خیابان فردوسی در سنندج را به شانزالیزه پاریس تبدیل کرده اند و دختران و پسران دانشجو هرجا که برایشان پیش آید مرزهای آپارتارید جنسی را می شکنند.  

خامنه ای می گوید: ،،شرکت زنان در مشاغل مدیریتی و سیاسی هیچ محدودیتی ندارد ، اما حضور زن در مشاغل نباید او را از مشغله ی اساسی یعنی خانه داری و فرزند آوری محروم کند،،. 

خانه داری و فرزند آوری درست همان کلمات جادویی است که خامنه ای به آن احتیاج دارد. زن هرکاری بکند کار اصلیش خانه داریست. حفط موجودیت خانواده که در ایران هم رو به زوال است را به عهده ی زن و اولیت او در وجود ،،جنسیتی،، و اجتماعیش می داند. زن که درخانه ماند می تواند تولید مثل و افزایش جمعیت را تضمین کند. مگرنه این است که آمار رشد جمعیت در ایران سیر نزولی را طی میکند و زنان دیگر حاضرنیستند شغل محترم زاد و ولد را برای جمعیتی که مورد نظر رژیم است به عهده بگیرند. علیرغم به گیرو به بندها ، وعده وعید و تهدید در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در سال ۱۴۰۰ به تصویب رسید اما این طرح درعمل با شکست روبرو شده است. مردمی که نه تامین اقتصادی ، نه اجتماعی و نه جانی دارند چگونه می توانند خانواده ای داشته باشند و فرزندانی بوجود بیاورند که  قرار است با نرمهای یک جامعه نرمال رشد کنند و بزرگ شوند. کودکان زباله گرد امروز بخشی از چهره ی فقرزده ی جامعه ای ایران هستند. 

اما هم خامنه ای و هم مردم ایران به این امر آگاه هستند که نه مریم مقدس ونه حضرت فاطمه، نه زن فرعون هیچکدام الگوی زن در ایران نیستند. جوانان و جامعه ی پیشرو و مدرن ایران، امروز بیش از هردوره ای با پشت کردن به تمام این مقدسات نشان دادند که الگوهایشان زنان و مردان پیشروی است که حاضرند برای آزادی بیقید و شرط و رهایی از مقدسات مذهبی جانشان را بدهند. الگو جامعه امروز ایران هزاران سپیده ، توماج و حدیث ، سارینا و محمد رضا ، نیکا و سیاوش و صدها الگوی دیگری هستند که با جانشان گفتند که شما هیچ جایی در زندگیشان و آینده ای که در حال شکل گرفتن است ندارید. گورتان را گم کنید. مغزهای پوشالی شما و نقشه های متحجرتان در زندگی ما جایی ندارد. 

 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate