به کدامین گناه !

ماه جبین (ماه پیشانی ) حکیمی به کدامین گناه بقتل رسید؟ 

بعضی وقت ها جنایت آنقدر سنگین و فجیع است که در وهله ی اول تلاش می کنی هضمش کنی و بعد بپذیری که این اتفاق واقعی است. 

برای من دور روز طول کشید که در مغزم این جنایت را به تصویر تبدیل کنم. کابوسی بزرگ بود. بعد حالم بد شد و بعد برای گل پیشانی گریستم. 

این روزها قتل زنان دوباره بشدت بیشتری و شاید بیش از بیش رایج شده است. از گوشه و کنار این دنیا خبر کشته شدن زنان را در همه جا می توان شنید. دنبال آمار نگردید. دورو برتان را نگاه کنید. صدای شکستن استخوانهای زن همسایه را از پشت دیوار خانه تان می توانید بشنوید. به سرتیتر روزنامه های خبری محل زندگیتان یک نگاه کوتاه بیندازید. همه جا روزنامه ها و تی وی ، کابران سیوسیال میدیا برای اعلام خبر کشتن زنی دیگر می خواهند از همدیگر سبقت بگیرند. برنده کسی است که خبر را با عکس منتشر کند. عادتمان داده اند که این جزیی از روند زندگی ست یا می خواهند عادتمان بدهند که این اتفاق خود زندگیست. 

اما قتل ماه جبین ( ماه پیشانی ) از جنس دیگریست. انکار بیشتر از هر اتفاق دیگری درد دارد و در ذهن و جانت لانه می کند. 

به گفته مجله ی اینترنتی ٬٬ حرف تازه٬٬  ماه جبین حکیمی متولد شهر کابل و بازیکن تیم ملی والیبال بانوان افغانستان در رده سنی جوانان بوده است. طبق خبرها یکی از مسئولین تیم اعلام کرده است که ماه جبین در ۲۷ مهر ۱۴۰۰ توسط طالبان سربریده شده است. خانواده ی وی از ترس در این مورد سکوت کرده اند. عکس های جنازه ی ماه جبین در روزنامه و سایت های خبری در افغانستان پخش شده است. 

ماه جبین قبل از پیشروی طالبان در باشگاه شهرداری کابل بازی می کرد و جزو بازیکنان موفق بود. به نظر می رسد که این سرنوشت هولناک در انتظار بقیه بازیکنان هم باشد ، چرا که بازیکنان این تیم به غیر از دو نفر که توانسته اند با امکانات شخصی از افغانستان خارج شوند اکنون در وحشت و انتظاری بی پایان خود را قایم کرده اند و در مکان های نامعلوم بسر می برند. به گفته ی همین منبع تلاش برای جلب سازمانهای ورزشی و کشورهای خارجی برای کمک به خروج این دختران بی نتیجه مانده است. 

آنچه که در افغانستان می گذرد نه تنها نشانه ای از جنایات طالبان است، بلکه بار دیگر رسوائی و معامله گری دولت های غربی و امریکا را به نمایش می گذارد. چاقوی این جنایت در اصل در دستهای نقشه کشانی قرار دارد که هر روز برای گسترش و تامین منافع سیاسی و اقتصادی خود برسر زندگی و مال و جان میلیون ها انسان در جهان معامله می کنند. چاقوهایشان را برای از بین بردن انسانهای بی گناه تیز می کنند و بمب ها را برسرخانه های کاه گلی شان فرو می ریزند و جهان خسته از ریاکاری و فریب و دغلدوزی چشم انتظار عدالت از درگاه همین جانیان به امید خاتمه ی این این جنایات چشم دوخته است. 

طالبان قول داده بود که عوض شده است. اگر امریکا و ناتو و هم پیمانانشان توبه کردند طالبان هم توبه خواهد کرد. توبه ی گرگ مرگ است.

وی با هه ی اینها، من هنوز دارم به مادر و پدر ماه جبین فکر می کنم و به اسمی که هنگام تولد برایش انتخاب کردند. هم ماه و هم جبین یا (ماه پیشانی) باید نوزاد بسیار عزیزی بوده باشد که ماه پیشانی نام گرفته است. حتما روشنایی به زندگی خانواده و در قلب والدینش افکنده و به مانند نوری زندگیشان را جلای دیگری بخشیده است. و اکنون در این لحظه در جایی، مخفیانه برماه خاموش شده ی خود می گریند و شاید ترانه ی ٬٬ماه پیشانی ٬٬  ٬٬ دریا داور ٬٬ را می خوانند: ما پیشانی جونم، عنجه گلم کو، ما پیشانی جونم ….. و من مادر همراه آنها در گوشه ی دیگری از این جهان در شیونم. 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate