مجاهدین خلق، جریانی  ضد زن

این مقاله در سال ۲۰۱۸ در رابطه با مجاهدین خلق منتشر شد. نظر به اینکه در شرایط امروز ایران و اوجگیری کشمکش سیاسی و مطرح شدن آلترناتیوهای مختلف بعنوان راه حل بعد از سرنگونی جمهوری اسلامی ، مجاهدین خلق در همسویی با سیاست های غرب تلاش می کند خود را بیش از پیش مطرح کند لازم دانستم این مطلب را باردیگرمنتشر کنم. 

پروین کابلی جولای ۲۰۲۲ 

مجاهدین خلق، جریانی  ضد زن

خیزش در شهرها، اعتصاب در کارخانه و مراکز تولیدی، اعتصاب کامیونداران، اعتراض به بی آبی، صعود قیمت مواد اولیه زندگی مردم بعنوان نشانه های فروپاشی سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی، جنب و جوش فراوانی در اپوزیسیون راست برای ارائه آلترناتیو مطلوب خود در همسویی با سیاستهای غرب بویژه ترامپ به وجود آورده است. هرچه مردم بیشتر به خیابانها می آیند و مبارزات برای رفاه و آزادی به یک اصل مهم مبارزاتی تبدیل میشود، این حضرات به کار لابیستی بیشتری روی می آورند و تلاش برای متقاعد کردن ضد انقلابی ترین جناحهای دولتهای غربی و اسلامی مانند عربستان سعودی شدت می یابد. با آنها کنفرانس تشکیل میدهند و عکسهای خندانشان میدیای اجتماعی را پر کرده است. 

سازمان مجاهدین خلق این روزها همایش و یا بهتر گفته شود شو سالانه خود را در پاریس برگزار کرد. در این شو بر “نشانه های سقوط جمهوری اسلامی” از طرف سخنرانان تاکید گذاشته شد. ترکیب شرکت کنندگان مثل همیشه همان بود که هست. شرکت کنندگان از کشورهای مختلف با پرداخت پول و هزینه به کنفرانس آورده شدند و نمایندگان ترامپ و عربستان سعودی برای سفره خالی مردم زحمتکش در ایران سخن پراکنی فرمودند. 

تصاویر منتشر شده از این شو سیاسی خود به درستی سخن گفتند. تصاویر نشان دادند که چگونه ارتجاع مذهبی در قالب مجاهدین هنوز برای آینده مردم زحمتکش ایران خواب می بیند. جالب این است که در ایران جنبش های مختلفی در مقابل جمهوری اسلامی قد عمل کرده اند که نه تنها به مجاهدین بی ربط هستند، بلکه در تقابل کامل با آن قرار دارند. جنبش برابری طلبی زنان یکی از این حرکتهای اجتماعی است. 

جنبشی است که به طول عمر جمهوری اسلامی با قرار دادن خواستهایی همچون آزادی روابط جنسی، آزادی پوشش، آزادی ازدواج و طلاق، حق سرپرستی فرزندان، حق برابر شرکت در حیات سیاسی و اجتماعی جامعه، لغو حق سرپرستی مرد بر زنان و در یک کلام رفع تبعیض جنسی میان زن و مرد مبارزه ای روزمره را به پیش برده است. جنبشی است که در خود بر علیه تمام معیارهاییست که اسلام از هرنوعش را وارد زندگی زنان کرده و شهروندی درجه دوم را به مانند طوقی برگردنشان انداخته است. جنبش رادیکال زنان با این برنامه برای ما کمونیست های کارگری یک اصل است. این خواست هایی است که در برنامه یک دنیای بهتر به روشنی به آن پرداخته ایم و بعنوان یک اصل مبارزاتی در مقابل خود قرار داده ایم. برای ما برابری انسان خارج از مذهب و عقیده و رنگ پوست و جنسیت و ملیت یک اصل است. اصلی که ما از هم اکنون به پرچم مبارزه برعلیه هرگونه تبعیض و سنت های عقب مانده و دخالت مذهب و ناسیونالیسم و شوونیسم برافراشته ایم و تمام تلاش خود را برای تبدیل شدن به یک آلترناتیو جدی در جامعه ی ایران خواهیم نمود.

 

وقتی به این جنبش با چنین مشخصاتی روبرو هستیم باید متوجه بود که جنبش برابری طلب بدون تردید در زمانی که سازمان مجاهدین به مانند لاشه متعفن آویزان به راست ترین جناحهای سیاسی میباشد در تقابل با آن قرار دارد. 

اگر رهبران سازمان مجاهدین در خیال خام و عقب مانده خود فکر میکنند میتوانند با قرار دادن زنان لچک بسر در اول صف خود و اسلام مجاهدینی (سگ زرد برادر شغاله) چهره ای برابری طلب از خود برای آینده ایران ترسیم کنند خیال خامی بیش نیست. تصاویر پخش شده در این اجلاس پر از زنان با پوشش اسلامی و سنتی است که نمیتواند این حقیقت را از کسی بپوشاند که این فرقه هیچ ربطی نه تنها به زنان در ایران که هر روزه به مصاف مبارزه با پوشش و قوانین اسلامی میروند، بلکه به جامعه  ایران که خواهان مدنیت و مدرنیسم است، ندارند. 

مجاهدینی که با احکام اسلام راستین، میخواهد با پشتیبانی راست ترین نیروها مانند عربستان سعودی و آمریکا چشم به تسخیر قدرت دوخته، کدام راه حل را در مقابل جنبشی مانند جنبش برابری طلب قرار میدهد، که بتواند آزادیهای بیقید و شرط اجتماعی و حقوق شخصی انسانها را چه زن و چه مرد تضمین کند؟ جبهه ای که مجاهدین در آن شمشر میزند متعلق به دنیای امروز نیست. جبهه سناریوی سیاهی است که از هم اکنون خواص آن روشن است. 

سخن را با آوردن این اصل مبارزه برای ما کمونیست ها از برنامه ی یک دنیای بهتر تمام میکنم که: 

” مبارزه ما براى برابرى و رفع تبعيض در متن جوامع سرمايه دارى موجود جزء لاينفک مبارزه وسيع تر و اساسى ما براى شکل دادن به انقلاب اجتماعى و برقرارى جامعه برابر و آزاد کمونيستى است. حزب کمونيست کارگرى – حکمتیست به صف مقدم هر مبارزه اجتماعى عليه تبعيض و نابرابرى در جهان امروز تعلق دارد و معتقد است که برابرى حقوقى همه و شمول يکسان قوانين واحد بر همه، مستقل از جنسيت، مليت، مذهب، نژاد، عقيده، مرام، شغل، مقام و تابعيت و غيره بايد بعنوان يک اصل تخطى ناپذير و محورى در صدر قوانين جامعه اعلام شود. کليه قوانين و مقرراتى که ناقض اصل برابرى کامل حقوق فردى و مدنى افراد است بايد بلافاصله لغو شوند، کليه موارد اعمال تبعيض توسط هر شخص و مرجع و مقام و نهاد، اعم از دولتى و غير دولتى، مورد پيگيرى جدى قرار بگيرد و عاملين آن مطابق قانون محاکمه شوند.” از برنامه ی یک دنیای بهتر 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate