رودیگرانی مردم از اسلام و دست پاچگی رژیم برای نجات اسلام

از همان روز اول سرکار آمدن جمهوری اسلامی قرار بود جامعه غرب زده ایران اسلامی شود و ارزشهای اسلامی را نهادینه کنند. اکنون چهار دهه بعد، هنوز رژیم اسلامی در پیچ اول مانده و هر روز طرح تازه ای برای اسلامیزه کردن جامعه می آورد. 

انتصاب رئیسی توسط خامنه ای قرار است به این سیاست شکست خورده جان تازه ای بدهد. دور جدیدی از تلاش شکست خورده برای اسلامیزه کردن جامعه آغاز شده است. رژیم به خوبی بر این امر واقف است که تنفر مردم از تمام مظاهر و نهادهائی که اسلام و حاکمیت اسلام را نمایندگی می کند، بی حد و حصر است. در تمام اعتراض ها و خیزش های سالهای اخیر بویژه در دیماه ۹۶ و آبانماه ۹۸ مراکز مذهبی و دفاتر امام جمعه ها از اهداف تعرض معترضین بوده است. 

مستقل از موارد و اهداف اعتراضات، رویگردانی روزمره مردم از اسلام و همراه شدن با روال زندگی در عصر کنونی، مانند سیلی کل جامعه را دربرگرفته است. در عصر سوشیال میدیا نمیتوان به شیوه عهد بوق زندگی کرد. یک حرکت ساده از رقص و اعتراض تا حمایت از یکی و مخالفت با دیگری، در فاصله کوتاهی بوسیله میلیونها کاربر “دهکده جهانی” دنبال می شود و هر کسی ورژن و زاویه خود را منعکس می کند. ایران تافته جدا بافته از زنجیره جهانی زیست بشری نیست. کسی دیگر دنبال “مرجع تقلید” در پستوهای حوزه قم و مشهد نیست، در دنیای سوشیال میدیا است.  

اخیرا آخوندهای مرتجع موسوم به “مراجع عظام تقلید” در قم در دیدار با وزیر آموزش و پرورش که اینهم از جنس همین مرتجعین است، بر لزوم اشاعه فرهنگ اسلامی و جایگاه آن در تعلیم و تربیت جوانان در مراکز آموزشی تاکید کردند و از تقویت “روحیه جهادی و انقلابی” سخن گفتند. در این مسخره بازی همگی دیدار کنندگان در این امر متفق القول بودند که “تربیت نیروی انسانی برای رسیدن به تمدن اسلامی الزامی می باشد”. در پی فتوای این مرتجعین اسلامی است که مثلاً طرح ۲۰۳۰ سازمان ملل که ایران جزو امضا کنندگآن آن در سال ۱۳۹۴ بود را متوقف و اجرای آنرا از دستور آموزش و پرورش خارج نمودند. در این طرح ازجمله (مؤلفه‌های کلیدی در برنامه آموزش ٢٠٣٠ عبارتند از: برابری و فراگیر بودن، دسترسی برابر، عادلانه و با کیفیت، برابری جنسیتی، کیفیت آموزش و یادگیری مادام‌العمر) را شامل میشد. 

اقدامات و طرحهای مختلف رژیم در همه عرصه ها همین جهت را دنبال می کند. صحبت از جایگزینی ارزشهای اسلامی در همه شئون زندگی مردم است. قانون “طرح جوانی جمعیت” خط به خط برای بردن ارزشهای اسلامی به میان مردم و بویژه زنان نقشه دارد و نگرانی رژیم را از این رویگردانی بخوبی نشان میدهد. بی جهت نیست که وزیر کشور “ضربه به انقلاب اسلامی را از ناحیه زنان” بسیار محمتل ارزیابی می کند و موحدی کرمانی یک از آخوندهای کپک زده تا جایی پیش میرود که “بدحجابی” بانوان که در بورس سهام خریده بودند را موجب سقوط بورس میداند! وی به وزیر آموزش و پرورش قول میدهد که گله های طلاب را برای ترویج “معارف دینی” بین دانش آموزان سازمان دهد. 

واقعیت این است که رابطه مردم با ارزش های اسلامی مانند حمله ویروس به بدنی است که واکسن زده و آنتی بادی موجود در سیستم دفاعی بدن مداوما این ویروس را دفع می کند. اسلام و ارزشهای اسلامی از همان روز اول به حکومت رسیدن سران جنایتکار رژیم با اعتراض و بی رغبتی مردم روبرو شد و جامعه ایران بیش از پیش در تقابل با این ضد ارزشها حرکت میکند. جامعه ای که در نبرد برای سرنگونی جمهوری اسلامی، ازجمله ارزشهای اسلامی و نظام آپارتاید ضد زن را میخواهد جارو کند. بدون الغای این قوانین ضد بشری، امکان هیچ تغییر جدی در زندگی آحاد جامعه ممکن نیست. 

اسلام بعنوان ایدئولوژی یک جنبش سیاسی بطور مدام حقوق فرد و جامعه را لگدمال میکند و هیچ جایگاهی برای حقوق شهروندان قائل نیست. انسان امروز نمی تواند با باورهای عقب مانده ای زندگی کند که هرگونه شکوفایی و پویایی را از وی سلب می کند. عده ای مهجور و پدوفیل در جمهوری اسلامی تلاش می کنند به مردم بقبولانند که کودکان دختر ۱۰ ساله بلوغ لازم را برای همبستری دارند، برای درمان کرونا باید به طب اسلامی و شاش شتر و برای خشکسالی به نماز باران روی آورد. اینها شعور مردم را دستکم گرفته اند و میخواهند با این خزئبلات جامعه را اسلامی کنند. برای همین است که علیرغم همه فشارها و سرکوب ها، حتی تحمیل عقب ماندگی به جامعه در طول چهار دهه نتوانسته است جامعه ایران را اسلامیزه کند. جامعه ایران اسلامی نیست و اسلامی نخواهد شد، حکومت و قوانین اسلامی است. قطعا رئیسی جلاد و دولتش هم نخواهند توانست هیچ غلطی بکند.  

بعد از چهل و سه سال حکومت صورت مسئله دیگر این نیست که چگونه مردم را اسلامی نمود، بلکه  سران رژیم باید به فکر این باشند که در مقابل طوفان سهمگینی که در حال وزیدن است خود را نجات دهند. سرنوشت اسلام معلوم است. همه این دم و دستگاه اختناق و کثافت و دروغ و جهل در آتش خشم مردم خواهد سوخت. بدون شک نه تنها مردم ایران بلکه بخشی عظیمی از بشریت طعم رهایی را خواهند کشید. 

٩ دسامبر ٢٠٢١ 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate