ابراهیم پیامبر و پاپ!

پاپ فرانسیس نخستین رهبر مسیحیان جهان به زادگاه ابراهیم پیامبر قدم خواهد گذاشت . پاپ در نخستین سفر خارجی خود پس از شیوع کرونا در جهان از شش شهر عراقی بازدید خواهد کرد .

ابراهیم پیامبر اولین کسی که در تاریخ بشریت ختنه کرد و قصد داشت با همان چاقوی کثیف سر اسماعیل را ببرد که خدا گوسفند را فرستاد و گفت برو اون بچه رو از دست اون اسکول نجات بده . بچمه یه وقت ایدز میگره خوبییت نداره …

بین ابراهیم پیامبر و پاپ پیامبر نوبت بایدن پیامبر هم رسید ! همزمان با سفر پاپ پیامبر ، بایدن پیامبر هم پولهای بلوکه شده سپاه تروریست را در عراق ازاد کرد !

اروپا اعلام کرد قطعنامه توبیخی علیه سپاه نمیدهیم چون فرزندان ابراهیم پیامبر ناراحت میشن . آخه حاکمان ایران دیپلمات هستند …

آمریکا هم گفت صحیح است صحیح است … درود بر ابراهیم پیامبر که هر رسمی را با دیپلماسی به ما آموخت .

پاپ از جامعه جهانی به خاطر صلح خاورمیانه تشکر کرد . پاپ گفت ببینید جامعه جهانی چطور در سوریه و لبنان و عراق رید . سرپرستی این گروه از سازندگان صلح جهانی را آمریکا به عهده دارد . زورآزمایی‌های سیاسی، منافع اقتصادی همواره ضرورتی مستحکم را جهت نقش و حضور واتیکان قرار میدهد . آنچه کلیسا در میانه این زورآزمایی های سیاسی انجام میدهد مثل نقش یک محلل است . مسئولییت ندارد فقط میکند و میرود !

پاپ ابتدا با آیت الله سیستانی ملاقات میکند ! حالا چرا اول اون ؟

آیت الله سیستانی از نظر مذهبی قطب مهمتری در جهان تشیع محسوب میشود . اولین قطب جهان شیعه امام موسی صدر را خمینی با کمک قذافی در بیابانهای لیبی سر به نیست کرد . ولی این یکی اون یکی نیست . تفاوتش هم با خامنه ایی در این است که سیستانی معتقد است دین در سیاست نباید دخالت کند ! پس پاپ به عنوان نماینده مذهبی غرب اول با سیستانی میرود !

همزمان اروپا ارائه قطعنامه توبیخی علیه سپاه پاسداران را منتفی کرد چون موضوع FATF را سپاه پاسداران  فعلا تا مجلس اسلام برده که مثلا حسن نیت نشان بدهند . FATF همان قانون پولشویی جهانی ضد تروریست است که سالهاست حکومت اسلامی در ایران از قبولش سرباز میزند .

 قانون FATF رو هم بالاخره تصویب میکنند کاکا هم میگن ! کل مسیر برجام رو باید و لیس میزنند … فقط سرعت وقایع یکسان نیست .

صحنه ظاهرا خیلی قاراشمیش است ، ولی مثل عملکرد یک ماشین ساده باید هماهنگی بین همه اجزاء باشد تا ماشین کار کند . چگونه و از چه مسیری طی طریق کنیم تا پاپ و سیستانی و بایدن و عراق و برجام و سپاه و تروریسم  … به هم وصل شود ؟ یعنی این همه تناقض با هم در وحدت کامل باشد ؟ سیستمی که اگر هماهنگی درش مستتر نباشد اساسا کار نمیکند . سیستم وقتی کار میکند پس قانونمندی دارد .

مهم نیست کدام پیامبر، چه نقشی در کجای ماشین دارد ؟ پیامبر بایدن یا ترامپ یا پاپ یا خامنه ای …

۰۶.۰۳.۲۰۲۱

اسماعیل هوشیار

hoshyaresmaeil2017@hotmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate