بر دو بخش است!

بر دو بخش است…

بخش تبلیغاتی

 بخش سیاسی

رضا پهلوی پس از اعلام علنی و صریح رد نظام سلطنتی ، از جمله می‌گوید : «برای دستیابی به آینده‌ای بهتر و سالمتر نیاز به یک پوست‌اندازی واقعی داریم»، «دلیلی ندارد که برگردیم به عقب»، «کشور ما فرصت یک اشتباه دیگر را ندارد…

حرفهایی که زیر پوشش کمپین “نه به جمهوری اسلامی” باید زده میشد . به نظرم بخش سیاسی داستان همین است . این تغییر موضع میتواند مثبت باشد نوعی واقع بینی درش باشد که نشان میدهد جریان منتسب به سلطنت به مرور زمان بالغ میشوند و جای واقعی خودشان را هم درزمین سیاست قرن ۲۱ پیدا میکنند .

نظام سلطنتی حداقل از دوران بعد قاجار هیچ ریشه ایی در ایران نداشت و تابع تحولات و بازی کودتایی قدرتهای دیگر بود و استقلالی نداشت . با این همه بازماندگانش انسانهای واقعی هستند که اگر واقع بین هم شده باشند فهمیده اند که بازگشت به گذشته و تاج گذاری وباقی اعمال مفت خورانه ارتجاعی سلطنتی متصور نیست .

نه به جمهوری اسلامی را یک اقلیتی چهل سال پیش گفتند که قتل عام شدند . از ۱۰ سال پیش هی میگفتیم بعد از پایان خدایی کردن روحانییت ، دوران تک حزبی و حکومتهای فردی تمام است . ولی به خرجشان نمیرفت و هی آکسیون میذاشتند در اروپا و آمریکا و مرگ بر بقیه میگفتند . ترجیح نظام جمهوری به سلطنت موروثی آن شق القمری نیست که در مدیا عنوان میشود . رضا پهلوی به عنوان شاخص طرفداران سلطنتی حداقل ۱۰ سال در فهم همین قانون ساده تاخیر دارد .

انصراف از نظام سیاسی سلطنتی و بازگشت به گذشته نمیتواند حلقه وصل باشد . مگراینکه کل داستان در رسانه و دود ودم تبلیغاتی سرنوشتش مثل قبلی ها شود .مثل قبلی ها ازجمله ققنوس و پیمان نوین ، مدیریت گذار و اینا… تا حلق مخاطب هم با زور مدیا میرفت ولی وصل نمیشد .

هیچ نیرویی یه خصوص بازماندگان سلطنت با راندمانی زیر صفر ، نمیتواند با یک نه حلقه وصل همگانی باشد ، وقتی در دنیای واقعی و عملی غرب سالهاست و هنوز به حکومت اسلامی ایران آری گفته و میگوید و با تمام قدرت حکومت اسلامی در ایران را حفظ کرده و میکند …

۱۸.۰۳.۲۰۲۱

اسماعیل هوشیار

hoshyaresmaeil2017@hotmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate